Pozdravljeni.
Pišem vam, ker imam trenutno težko obdobje in mi je nevzdržno. Ne vem kaj naj sploh še delam, ker sem čisto obupana. Sem v srednji šoli 1. letnik in nikoli si ne bi mislila, da bo tako zelo naporno. Čudim se starejšim letnikom, kako jim je uspelo preživeti toliko, da so vstajevali 5.00 zjutraj imeli v šoli 8 ur pouka, učenje doma do poznih večernih ur... jaz imam že zdaj po polovici šolskega leta očutek, da bom preprosto izgorela. Zvečer ne morem zaspati, spim 7 ur na noč kar mi je premalo, dajem vse od sebe itd. ocene imam lepe, nimam kaj reči ampak stvari se mi samo kopičijo in kopičijo. Tedensko imam po 4 ocenjevanja, posledično diarejo zaradi stresa vsak teden.  Grozno mi je, ker mi je vsak dan popolnoma isti, ne najdem več sreče in volje. Zdi se mi po eni strani, da se vleče vse skupaj po drugi strani pa, da življenje in trenutki drvijo mimo mene, jaz pa sploh nimam časa uživati v življenju in trenutku imam občutek kot, da nimam niti časa živeti. Samo obstajam in se učim in mantram. To je vse. Grozno mi je, ker je pri meni tako zadnje čase, da sem srečna le za kratek čas in dejansko uživam v življenju le kratek čas. Nekaj minut, ki mi jih je nalkonjenih. Npr. ko se pogovarjam z najboljšo prijateljico, ko pridem domov in me pričaka muca in se z njo malo pocartam. No teh par minut sem okej, potem pa gre vse nazaj v stare tire in ne najdem več sreče in volje. Najbolj pa mi je hudo, da čakam samo na en trenutek v življenju, ko bom lahko šla na pregled k mojemu zdravniku, ker je eden izmed najpomembnejših oseb v mojem življenju zame, ker mi je povedal toliko lepega in naredil toliko dobrega zame. Če se ne bi pred 2 letoma srečala z njim in mi ne bi povedal toliko lepega in me pomiril, ne bi bila zdaj tukaj v srednji šoli. Zato sem tako srečna, da ga imam. Najbolj mi je hudo, da vsak dan mislim kdaj bom šla spet k njemu, ker ga tako pogrešam in je tako fajn in mislim le na tisti trenutek kdaj bom šla lahko spet k njemu. Ker mi da tako motivacijo za življenje in vse če pa ga ne vidim dlje časa pa mislim le na to, kdaj ga bom. Zdi se mi, da živim le za določen trenutek in se mi to ne zdi okej. Zamujam življenje pa se tega ne zavedam. Kako naj najdem smisel v vsem, si neham nalagati stres, se bolj sprostiti in ne čakati na nek trenutek? Pa čeprav hodim v srednjo šolo v katero sem si želela, sledim svojim ciljem in imam natančno začrtano pot izgubljam voljo. Ne zato, da mi ne bi šlo ampak ker pozabim živeti in mi je naporno. Ko pridem iz šole sem osamljena, cele dneve mi preživela ovita v objemu dstaršem doma, ker čutim neko domotožje in nekaj mi manjka. Samo zjokala bi se in dala to grozno breme iz sebe.
Hvala za kakršno koli pomoč.
• Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej se ti opravičujem, da si tako dolgo čakala na odgovor. Iz tvojega zapisa sem razbrala, da si v hudi stiski in predstavljam si, da ti je zelo hudo.
Prehod iz osnovne na srednjo šolo je ena izmed večjih prelomnic v našem življenju, saj se kot zelo mlada moraš soočiti z veliko več odgovornosti, prilagoditi se moraš na nov ritem, nove ljudi in dosti več dela. Pohvalno, da imaš dobre ocene, upam, da si ponosno na ta dosežek, saj to ni tako majhna stvar - pa še veliko truda vložiš v to. Seveda pa na račun tega ne bi smelo trpeti tvoje duševno zdravje.
Ne bi bilo narobe, če bi si vsak dan vzela kakšno uro ali dve samo zase - da bi počela kaj, kar te veseli. Imaš kaj takšnega? Na primer kak hobi, kakšno aktivnost? Omenjala si svojo muco - lahko jo pelješ v naravo in se skupaj sprehajata, ali pa se nekaj časa doma skupaj igrata. Morda se dogovoriš s prijateljico, da se srečata bolj pogosto. Lahko pa razmisliš tudi o tem, da bi se s prijateljico dogovorili, da se učita skupaj - tako lahko združiš čas, ki ga preživiš ob prijetni družbi pa tudi učenje postane bolj prijetno. Kaj praviš? To je le nekaj predlogov, ki bi lahko bili ustrezni. Kaj predlagaš ti, kaj bi si želela?
Omenjala si, da izgubljaš voljo, čeprav slediš in dosegaš svoje cilje. Žal mi je, da se tako počutiš, razumem, da ti ni lahko. Predlagam, da si poskusiš postaviti manjše cilje, takšne, za katere se moraš vseeno malce potruditi, ampak tudi takšne, ki od tebe ne zahtevajo vse tvoje energije. Za vsak dosežen manjši cilj se lahko tudi nagradiš. Tudi preko majhnih korakov se pride zelo daleč.
Tvoj zdravnik zveni kot zelo navdihujoč posameznik. Veseli me, da imaš nek tak vzor v svojem življenju. Zate bi si pa želela, da lahko takšen navdih najdeš v sebi, saj si posebno in čudovito dekle, ki ima v sebi ves potencial za doseči vse, kar si želiš.
Z veseljem s teboj nadaljujem najin pogovor, saj bi si želela, da skupaj prideva do rešitve, ki ti bo ustrezala. Da skupaj najdeva način, kako se boš spet počutila dobro ob tem, kar delaš. Zapomni si, da nikakor nisi sama - tukaj sem zate in se lahko nam obrneš kadarkoli želiš.
Do prihodnjič ti pošiljam en velik objem,
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)
• ob
obupana
Pozdravljeni!
Bom vam še odgovorila na vaša vprašanja. Glede prostega časa trudim se prb. 2 krat tedensko (če odštejemo vikend)  si vzeti malo časa zase ampak si ga vzamem premalo. Z šolo končam  ob prb. 14.00 in si vmes doma vzamem maksimalno 20 minutk da grem na sprehodek, če mi čas dopušča. Običajno nimam niti energije iti ven popoldan.  Si razporejam čas, ampak imam trenutno tedensko po 2 ocenjevanji in mi res čas ne dopušča. Zvečer se tudi ne morem več učiti, ker sem preutrujena zato si raje vse stlačim na popoldan. Drugače sploh ne vem kako si naj čas razporedim.
Hvala vam za pomoč :)
• Uredništvo
Sara Holjević
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
lepo, da si se spet oglasila in mi povedala še nekaj več o težavah, s katerimi se srečuješ.
Organiziranje časa je pogosto naporna reč, za katero si moraš vzeti čas in malce razmisliti, kaj je pomembnejše, bolj nujno in važno zate in tvoje cilje. Glede na to, kar opisuješ glede svojega vsakdana, menim, da bi ti najbolj koristilo, če si sestaviš urnik za vsak dan, kako bi si želela, da (vsaj približno) poteka - vemo, da kdaj pa kdaj kakšen opravek traja nekaj dlje časa, ali se pojavi kak nujen vmesen opravek, ni hudega. Kljub izjemam pa nam fiksen urnik običajno pomaga pri ustvarjanju rutin - pozitivnih, dobrih, želenih rutin.
Če se težko učiš zvečer, predlagam, da si v urnik učenje in opravljanje domačih nalog načrtuješ v popoldanskem času, kasneje pa si rezerviraš čas zase, za sproščanje, za sprehod, za druženje - karkoli, kar ti bo pomagalo, da se po pridnem in trdem delu več kot zasluženo sprostiš. Včasih je žal tako, da si moramo načrtovati tudi prosti čas in čas zase. Razumem, da si težko vzameš nekaj prostega časa, ker imaš veliko dela, vendar je odmor od dela tukaj zato, da si tvoji možgani odpočijejo, da si nabereš nove moči, prav tako pa v stanju počivanja v ozadju tvoji možgani predelujejo vso naučeno snov, ustvarjajo nove povezave - tudi tako se “pasivno učiš”.
Prav tako pa je tudi bolj verjetno, da si boš vzela čas zase, če ga boš imela planiranega na urniku in tako bo čez čas oddih zate bolj spontana dejavnost.
Ti lahko še kako bolj konkretno pomagam z načrtovanjem in razporejanjem časa?
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)
• ob
obupana
Pozdravljeni!
Najlepša hvala, da ste mi še dali dodatne odgovore in pomoč. Zaenkrat se bom poskušala bolj držati nasvetov, ki ste mi jih dali dodatno. Če bo še v čemer koli težava, bom sporočila.
Hvala vam :)