Nevem kaj naj.
Moje življenje se je sesulo. Izgubljam prijatelja, kateremu sem veliko zaupala. Zadnje čase pa mi sploh ne odgovarja. Zelo mi je bil pri srcu. Preveč hitro se navežem na ljudi. Moje psihično stanje je na 0. Če bi ocenila bolečino ji bi dala 8 od 10. 9 in 10 hranim še za težje čase. Nevem kaj mi je. Jokam in se slabo počutim. Pogrešam tega prijatelja. Z nikomer se nimam za pogovarjat. S starši imam slabo komunikacijo. Trenutno je sploh nimam. Izgubljam ljudi okoli sebe. Danes mi je mami rekla da sem čudna in da bi bila vesela, da bi se komu zaupala. Ampak nimam nobenega. Rekla mi je tudi, da če ne bo šlo drugače bom pristala na antidepresivih. Manjka del mene. Občutila sem use izgube ljudi in živali, ki so mi veliko pomenile, pa so zapustile ta svet in mi neštetokrat strle srce. Pogrešam preteklost. Nevem kaj naj.
Uredništvo
Irena Toš Koren

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Zaupen odnos je za vse nas najbolj pomemben odnos. Vsi odnosi niso enako zaupni, tudi ko gre za osebe, ki bi nam lahko bile bližje, kot so starši, bratje in sestre…
Sama si opisala, da doživljaš trenutno, kot da se izgubljaš, izgubljaš zaupnost, iskrenost s prijateljem. Prijatelj se ne odziva, ti ne odgovarja…Morda si preveč hitro zaključila, da te je zapustil, razdrl vajin zaupen odnos. Morda ima sam kakšne stvari, zaradi katerih se je moral popolnoma posvetiti temu in ti ni mogel takoj odgovoriti. Morda si preveč hitro pomislila na najslabšo možnost, izgubo odnosa zaupanja.
Zaupanje je nekaj, kar nastane med dvema, včasih tudi med več ljudmi, če vsi dajejo takšnemu odnosu velik pomen. Tvoj prijatelj, s katerim si doživljala zaupanje, je takšna oseba, zate zelo pomembna. Verjetno te je cenil, spoštoval, si prizadeval za vajin odnos, sprejemal zaupanje s tvoje strani in ti tudi sam zaupal, bil pristen…
Če je tak odnos vzajemen, smo lahko prepričani v to, da tudi druga oseba vajin odnos doživlja kot zaupen in hkrati iskren.
Ne vem, kako je bilo pri tvojem prijatelju, kako si doživljala njegovo zaupnost, iskrenost, pristnost. Če je vse to obstajalo, je čisto običajno, da preveriš, kaj se dogaja s prijateljem, pri prijatelju. To pa pomeni, da ne čakaš, kaj bo naredil on, ampak sama poiščeš njegov kontakt, ponudiš svoje zaupanje, svoj interes, da spet kontaktirata. Morda nisem dobro razumela, kdo je tisti, ki spodbuja vajin odnos? On ali ti? V iskrenem odnosu namreč to ni pomembno. Iskren zaupen odnos prenese tudi to, da nismo vedno v najboljši koži, da zmoremo pokazati tudi svoje slabosti, svoje šibke strani, svoje strahove, bolečine…Če odnos tega ne prenese, je potrebno razmisliti, kje je, ko mislimo na zaupnost, iskrenost.
Morda se ti zdaj zdi, da je tak odnos možno ustvariti le enkrat v življenju. Vendar ti lahko zagotovim, iz moje izkušnje, da je zelo zaupen, iskren odnos možno vzpostaviti z več osebami. Morda ne naenkrat in pogosto se to zgodi v različnih obdobjih življenja, lahko tudi precej različno. Vsekakor pa smo sami tisti, ki lahko iščemo, preizkušamo odnose. Več možnosti imamo, če smo sami bolj aktivni, samoiniciativni.
Kot je omenila tvoja mama, da bi bila vesela, če bi s kom vzpostavila zaupen odnos, ti je morda sporočala, da ima sama podobno izkušnjo, da je kdaj potrebovala zaupanje in je iskala koga, s kom bi lahko to delila. Včasih je lahko določeno obliko zaupanja najti tudi med strokovnjaki (šolski svetovalni delavci, psihologi…), ki zmorejo lažje razumeti naše stiske, dileme in lahko vsaj za določen čas nadomestijo izgubljen zaupen odnos. To je moja izkušnja, saj sem z veliko ljudmi v stiski uspela vzpostaviti zelo zaupen, iskren odnos.
Moje razmišljanje je namreč, da so izgube, žal, pogosto del našega življenja in vsi starejši in mlajši smo kdaj doživeli izgubo. Najbolj boleče so bile izgube zelo dobrega, iskrenega odnosa, medsebojnega zaupanja. Žal mi je, da se ti je to zgodilo. Morda še preveriš, ali to res velja ali je le nekaj prišlo vmes in je vajin odnos le začasno prekinjen.
Upam, da boš pogumno raziskovala svoje odnose in prisrčno vabljena v najin odnos, razmišljanja o naših odnosih, ki so tako zelo pomembni za nas.
Irena Toš Koren, univ. dipl. psihologinja