Pozdravljeni
Imam eno težavo. Moji najboljši prijateljici sem predstavila eno svojo prijateljico in zdaj sta se ful spoprijateljili in me čisto izločili (recimo tako). večino časa sem sama. in pa moja prijateljica mi zdaj krade še pozornost unega fanta ki mi je všeč, ki je nekako povezan z mojo bivšo najboljšo prijateljico, zato imam občutek da mi krade vse kar imam. malce mi je žal da sem jo pripeljala zraven. kaj storiti?
• Uredništvo
Anadeja Bajzek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
lepo je, kadar se naši prijatelji ujamejo med seboj, saj lahko to naša prijateljstva tudi utrdi. Včasih pa se lahko zgodi to, kar si napisala sama: da se s tem, ko se nam ljubi osebi med seboj spoprijateljita, počutimo odrinjene. Morda je to le trenutno stanje, ker sta ugotovili, da imata veliko skupnega. Tudi v prijateljstvih lahko v začetnih fazah pride do "zaljubljenosti", pri kateri ne vidimo napak in bi radi ves čas preživeli s to osebo. Če še vedno vzdržuješ odnos z obema, potem bo verjetno ta občutek tudi minil in se bo vzpostavilo neko ravnovesje, pri katerem boste vse preživljale skupaj enakovredno količino časa.
Nič ni narobe, če to kateri od njiju (ali obema) tudi omeniš. Torej, na način, da izraziš, da bi rada z njima preživela več časa, da bi se jima rada pridružila, kadar se družita sami. Izrazi, da imaš občutek, da si bila odrinjena, saj se morda sploh ne zavedata, da te je to prizadelo in bi jima pomagalo videti tvojo perspektivo. Po drugi strani pa to, da imata čas zase še ne pomeni, da si jima dejansko odveč. Tako kot si se ti včasih družila z vsako izmed njiju posebej, se lahko zdaj, ko sta prijateljici tudi med seboj, tudi oni družita kot dvojica. Lahko pa ravno zaradi te začetne navdušenosti nad novim prijateljstvom, večkrat ti predlagaš, da se dobite skupaj v troje (ali s katero od njiju posebej).
Kar se tiče simpatije, je dejstvo, da ne moremo vplivati na to, komu smo všeč in komu ne. Lahko sicer poskušaš izraziti zanimanje zanj, ampak v kolikor ti to ne vrača, je morda bolje, da svojo pozornost usmeriš drugam - h komu, ki ceni tvojo edinstvenost. Če sta si s prijateljico dovolj blizu, ji lahko tudi zaupaš, da ti je ta fant všeč. Morda je ona po osebnosti nekoliko bolj odprta in ji prija fantova pozornost, pa v bistvu do njega ne goji prave simpatije. Morda bi po pogovoru z njo pristopala do odnosa z njim drugače in upoštevala tvoja čustva (ali ti morda celo pomagala, da prideš do njegove pozornosti).
Takšne situacije nas učijo, kako postavljati meje v odnosu, da izrazimo, kaj si želimo in česa ne. Hkrati pa so lahko priložnost, da okrepimo naša prijateljstva in si oblikujemo družbo, v kateri se lahko družimo vsi, ne da bi se počutili zapostavljeno. Prepričana sem, da imaš ogromno kvalitet, ki jih prijateljici ne dobita druga pri drugi in jih cenita ravno pri prijateljstvu s tabo.
Srečno,
Anadeja Bajzek, dipl. psihologinja (un)