Pozdravljeni,
Leta 2017 sem zacela zvezo z bivsim fantom in 2018 sva se zaradi slabih razmer doma preselila na svoje in takrat se je zacelo eno od slabsih obdobij v mojem zivljenju.. Torej bivsi ni zmogel obdrzati nobene sluzbe ker se mu ni dalo delati neglede koliko sem ga prosila in neglede kako tezko sva shajala samo z mojo placo ( bil je odvisen od trave in je tudi mene navadil cez cas da sem zacela kaditi vsak dan ampak nikoli nisem bila tako zivcna/jezna ce nisva imela za kaditi kakor on tako da sem velikokrat morala dati zadnji denar za to ali pa mi je sam ukradel in se delal da neve kje je denar) tako da nisem imela denarja za dodatno zavarovanje in sem si morala preglede placevati kar je bilo financno tezko in sem zato tudi nehala hoditi k zobozdravniku a ze prej sem imela probleme z zobmi ker me kot majhno starsi niso navadli umivat zobe ampak glih leto preden sem zacela z bivsim sem hodila redno na preglede in sem imela res lepe zobe potem pa je slo vse nadol.. bila sem depresivna skoraj celo zvezo zaradi cesar si nisem umivala zob ker je bilo pretezko, ze tako sem se cisto zapustila.. in sem zaradi slabe higiene izgubila 2 zoba oba na zgornji celjusti in dokaj vidnem mestu, ze to mi je zelo morilo ampak sem skrivala luknje s cigumijem nato pa sem 1x jedla v sluzbi sendvic s solato in sem cudno ugriznila in se mi je okrusil en od sprednjih zob ki je na zelo vidnem mestu in nisem imela denarja da bi ga sla popraviti oz zdraviti in sem eno leto pazila da mi nebo odpadel ker me je to najbolj skrbelo potem sem koncno zbrala pogum in koncala zvezo ter se sama preselila.. zivela sem v centru mesta kar je tudi kar financen zalogaj ker so najemnine drage, bila je korona, najboljsa prijateljica je zivela cez cesto in sem ves denar potem zapravila za alkohol, droge plus bilo me je zelo sram iti k zobozdravniku s taksnimi zobmi in sem odlasala toliko casa dokler mi ta zob ni odpadel in takrat sem tudi jaz padla nazaj v depresijo, nehala sem se smejati, pogovarjati z ljudmi ki jih imam rada da nebi noben opazil.. na sreco so bile se takrat obvezne maske in sem se vsaj tako lahko skrila prej ljudmi da nebi opazili.. najhujsi dan je bil tist dan ko so ukinili maske bila sem zelo anksiozna in si nisem zelela v aluzbo ker sem vedela da boso zdaj videle vse stranke, oba sefa in bogve kaj si bodo mislili o meni, bivsa sodelovka je nekaj casa prej ze opazila da nimam zoba in me to vprasala direkt se pred drugo sodelovko kar me je spravilo v zelo slabo voljo ker se sramujem tega in mi ni prijetno govoriti o tem in probam to najbolj prikriti.. imela sem tudi tezave se sprostiti v novi zvezi ker imam samozavest totalno uniceno odkar se je to zgodilo in se pocutim ogabno ko se pogledam v ogledalo in se zmeraj nevem kako sem lahko taksna sploh vsec svojemu fantu.. zdaj hodim redno k zobozdravniku ampak termini so tako redki in res traja da se bo popravilo, ko sem bila pri zasebniku bi me pa vse skupaj prislo 4k kar pa tudi zal nimam in je res grozno ker se se zmeraj pocutim depresivno, nocem hoditi ven med ljudmi, se pogovarjat z ljudmi, cisto sem se zaprla vase tudi s prijateljicami delim cisto malo o svojem zivljenju samo da mi ni treba govoriti in se smejati in na momente bi najraje kar koncala svoje zivljenje rea zelo vpliva name in me je cisto unicilo, neznam biti sproscena vec v nobeni druzbi, zdaj sva s fantom na zacetku zveze in bi zdaj morala barediti dobre vtise na njegovo druzino ampak nemorem ker cel cas ko sva z njegovimi me samo skrbi da bodo videli da nimam zob in se neupam pogovarjati z njimi ker res umiram od sramu in nevem kaj naj naredim da bi se pocutila bolje :c res je grozno in res zgubljam voljo do zivljenja ker je vse tako drago in vprasanje kdaj bom imela spet vse zobe ampak rada bi bila spet stara jaz.. veliko govorila, se zajebavala, smejala v druzbi zdaj pa samo cakam da je cimprej kobec in sedim tudi po vec ur samo v tisini.. kako naj se spopadam s tem da nebo tako vplivalo na mojo samozavest in samopodobo, ali mogoce vi veste ce obstajajo kaksne druge zacasne resitve namesto mosticka ali implantanta?
Hvala
Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Najprej velika pohvala, da si naredila pomemben korak in pustila za sabo fanta/moškega, ki te očitno ni bil vreden in te ni spoštoval.
Ni potrebno,da vsakemu razlagaš zakaj točno imaš težave z zobmi, to je zelo intimna stvar in res ni stvar vsakega v tvoji bližini; poveš tistemu, za katerega preceniš, da te informacije ne bo izkoriščal, npr. v smislu posmehovanja ali kakšnih neprimernih govoric.
Zelo te lahko razumem in verjemi, da nisi edina s takšnimi mislimi. Zobje mnogim predstavljajo eno izmed ključnih telesnih značilnosti pri oblikovanju njihove dobre/slabe samopodobe. Če imaš novega partnerja - to je dober dokaz za to, da si vredna veliko več kot mogoče trenutno vidiš. Če mu tvoj videz ne bi bil všeč, najbrž ne bi bil s tabo, mar ne? Ali je res realno, da bi naredila slab vtis na njegove starše samo zaradi zob?
Tudi tvoji prijatelji niso prijatelji s tabo zaradi tvojih zob oziroma tvojega videza, ane? Kaj pa če poskusiš iti v družbo, se sprostiti in iskreno nasmejati. Pa boš videla kaj se zgodi? A bi bilo možno to depresivno razmišljanje obrniti v pozitivnejšo smer, se mogoče pošaliti na ta račun? To včasih zelo pomaga pri izboljšanju našega razpoloženja. Bi to zmogla? Poskusi, pa sem prepričana, da se ti bo razpoloženje spremenilo v pozitivno smer. Lahko, da boš ugotovila, da si videla v tem veliko večji problem kot pa ga vidijo tvoji bližnji.
Verjamem, da to močno vpliva na tvojo samozavest, a kot si rekla, finančne zadeve so realnost, malo kdo lahko porabi takšne vsote denarja kot samoplačnik.
Daj si priložnost, da skozi to izkušnjo zrasteš in postaneš še boljša verzija sebe, vsekakor pa te prosim, da ne obupaš.
Javi se še kaj,
lep pozdrav,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije