Torej, včeraj sem zaključila osnovno šolo. In že pred koncem šole so me prijatelji začeli ignorirati. Zdaj me jih je nekaj še blokiralo. Vsi se grdo obnašajo do mene pa res nevem kaj sem naredila narobe. Eden od prijateljev je tudi moj bivši, in jih je še on obrnil proti meni. In zdaj sem dejansko sama. Celo poletje. Nič nimam za delat, ker nimam za delat z nekom. Še punca s katero sm se zadnji mesec res dobro razumela, me je včeraj blokirala, in ko sem jo vprašala zakaj, je rekla da rabi nekaj časa zase in da upa da razumem. Samo to se mi zdi čudno, ker je blokirala samo mene. Počutim se res bedno in dolgočasno, samo živim iz dneva v dan in gledam v telefon. Moje življenje ne tko bedno. Z mami sem se o tem že pogovarjala, in ve da najbrž res nebom obdržala stikov z starimi sošolci, ampak kljub temu da razume, to ne spremeni dejstva da sem osamljena. Pa vedno sem probala biti dobra oseba, pomagala sem vsem in bila prijazna do vseh. Zato res ne razumem kje je šlo narobe.
Uredništvo
Tina Rezar, mag. prof. ped. in nem. in mag. zak. in druž. študij

Odgovor svetovalca:
Drago dekle,
hvala za tvoje sporočilo. Najprej iskrene čestitke ob zaključeni osnovni šoli. Pogumna si, da si o tem zmogla spregovoriti. Ignoranca in grdo vedenje prijateljev, ki so ti pri srcu in blokiranje na socialnih omrežjih v človeku resnično zbujajo negativne občutke, med katerimi so negotovost, strah, žalost in osamljenost. Občutki osamljenosti se pojavijo takrat, ko v odnosu do prijateljev ne čutimo več pripadnosti, povezanosti, bližine, zato so v tvojem primeru povsem razumljivi. Pomembno se je zavedati, da drugih ne moremo spremeniti, lahko pa spremenimo naš način dojemanja in ravnanja. Poglejva z druge perspektive – so ti prijatelji, ki te ignorirajo in blokirajo, res vredni tvoje naklonjenosti in predanosti? Praviš, da si dobra, prijazna oseba, ki rada pomaga. To so zelo dragocene vrline. Morda se v trenutni situaciji poskusi zamotiti s kakšno sprostitvijo, zabavo ali hobijem, ki ga imaš rada. Vključi se v kakšno dejavnost (športno, glasbeno, likovno…), kjer boš zagotovo imela priložnost spoznati prave prijatelje. Navajaš, da se počutiš bedno, dolgočasno in da veliko gledaš v telefon. Preko telefona je vsa komunikacija omejena le na navidezni svet, na ocene ali »všečke« fotografijam, različnim citatom znanih ljudi, memov in podobno. Posamezniki na socialnih omrežjih le redko govorijo o svojem resničnem življenju, pogosteje ustvarjajo idealno digitalno podobo, ki je daleč od resničnosti. Ob veselih fotografijah drugih, se ljudje nehote pričnemo primerjati z drugimi, kar zniža samozavest in ponovno ustvarja občutek osamljenosti, zato bi bilo zelo dobro, da si določiš urnik uporabe telefone in se ga poskušaš držati (za začetek npr. pojdi na krajši sprehod brez telefona – sprva bo težko, a se s samodisciplino to da doseči).
Dajem ti 7-dnevni izziv za krepitev lastnih pozitivnih lastnosti:
1. Pripravi si pisalo in lističe (lahko so različnih barv in oblik)
2. Vsak večer si vzemi minuto časa in na listek zapiši nekaj pozitivnega o sebi (eno stvar, ki ti je pri tebi všeč – npr. »prijazna sem«/ »rada pomagam soljudem« / »danes sem se nasmehnila tujcu, ki sem ga srečala na cesti« / »všeč so mi moje oči«). Pomisli na vse osebnostne lastnosti, fizične značilnosti in dobra dejanja.
3. Listke lepi na vidna mesta (na vrata ali stene sobe, na pisalno mizo, v kopalnici na ogledalo, v kuhinji na hladilnik…)
4. Kadar se v tebi prebudi negativno čustvo, ga poskušaj prepoznati in ozavestiti (na primer "razočarana/žalostna/jezna/prizadeta sem zaradi vedenja bivših sošolcev"). Nato se opomni, da gre za trenutno in prehodno doživljanje, ki bo najbrž postopno izzvenelo, ter se spomni na pozitivne besede, ki si jih zapisala na listke.V jeseni se začne novo šolsko leto in s tem tudi priložnost za sklepanje pristnih, iskrenih prijateljstev.
Verjamem vate in ti želim vse dobro.Tina Rezar, mag. prof. ped. in nem. in mag. zak. in druž. študij