Pozdravljeni, sem 20 letno dekle in sem pred 3 meseci začela redno hoditi v fitnes. Sprva bolj malo, zdaj pa že 5x na teden po uro in pol. Visoka sem 165 cm in pred tremi meseci sem tehtala 71 kg, moj cilje je izgubiti maščobo, pridobiti mišice in priti na 59kg. Do začetka februarja sem prišla na 67 kg tudi telo se mi je lepo učvrstilo ampak se mi je v začetku februarja izgubljanje teže ustavilo. Jem 1700-1800 kalorij na dan in pri tem sem natančna tako da ni variante da bi zaužila več kalorij tako da sem vsak dan 500 ali pa vsaj 400 kalorij v primanjkljaju kalorij ampak kg ne gredo več dol že tri tedne. Tudi takrat ko sem zgubljala kg, sem trenirala isto vedno s utežmi in na koncu vsakega treninga 15 min cardia tudi kalorije so bile takrat iste kot zdaj ampak nevem zakaj se je tehtnica ustavila... predvidevam da je mogoče zaradi mišic, saj vem da so mišice težje od maščobe ampak mi je smešno da delam in jem vse isto in takrat je šlo dol, zdaj pa več ne, zdi pa se mi čudno da bi zdaj čudežno začela pridobivati toliko mišic da niti grama več ne izgubim kljub kar napornim treningom. Zanima me zaradi česa ne izgubim več teže?
An
Anci
Pozdravljena
Meni se je pred par meseci zgodilo podobno, morda je mozno da se to dogaja ker telo ni navajeno na tako pogosto uporabo fitnesa in diete in se pocuti ogrozeno. Ker misli da je v nevarnosti (naravni instinkt), saj hitro izgublja tezo. Zato skusa ohraniti kalorije in jih izlociti cim manj. Predlagam ti da spremenis trening ali pa poskusis kaksne napitke za hujsanje.
Kdaj pa kdaj pa si seveda privosci tudi nekaj dobrega za podzob. Upam da ti je usaj malo pomagalo tole.
Lp
On
Onasanja
Ooj,
sicer nisem strokovnjakinja ampak sem tudi sama šla skozi obdobje, ko sem fuuul workoutala. Moja zacetna teza je bila ravno tako 70, 71 kg in ravno tako mi je na zacetku, ko sem pazila in ful telovadil, se spustila za 5 kg in naenkrat obstala. Pogledala sem dosti videov in guglala po internetu in ja ...
Telo se spremembam prilagaja. Metabolizem se spremembam prilagaja. Mozno je, da se ti je telo prilagodili na veliko telovadbe in caloric deficit in se je metabolizem upocasnil (po domace - pokuris manj kot si v starih casih). Resitev za to je, da spremembe uvajas pocasi. Ne vem kako pa je, ko si že sredi tega treniranja. Osebno se mi zdi ura in pol v fitnesu 5x na teden kar veliko. Ampak ful hvala za veliko podatkov, se mi ne zdi, da prevec pretiravas, da bi bilo to preveč nezdravo.
Moznost je tudi, da je pac tvoje telo narejeno za kilazo 67 kg? Pac ko sem jaz shujsala na 66 kg sem postopoma zmanjsevala naporne aktivnosti, ker celo zivljenje pa res ne mislim svicat na tleh in raje hodim na sprehode in kdaj grem tec in v hribe in na kolo, pa sem spet nazaj na meji 70 kg, pa sem precej fizicno aktivna. Samo ne posebej treniram.
To ti verjetno ni pomagalo, hah oprosti. Ampak teh podobnih zgodb je na spletu polno, tako da verjamem da ce si vzames cas in malo pobrskas, bos nasla dobre nasvete (kaksni poskusi v spremembi prehrane, v spremembi treninga ...) Srečno<3
Ob
Obupana
Hvala obema za odgovore in nasvete, bom upoštevala vnaprej. Lep pozdrav obema :)
Uredništvo
Jure Rugani

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
Priznam, da ti tudi jaz ne znam povedati zagotovo zakaj ne izgubljaš več teže, imam pa nekaj teorij.
Kot si rekla že sama, mišice so težje od maščobe in zagotovo gre del vzroka (ali pa morda večino) iskati v tem in v dejstvu, da si na začetku izgubila več maščobe in ščasoma pridobila več mišic.
Lahko, da je igra številk pri kalorijah malo napačna, tu je težko na kalorijo natančno vedeti koliko jih tvoje telo porabi, vendar glede na to, da si na začetku izgubljala težo, ti zmanjšanje vnosa kalorij ne bi svetoval. Morda je tudi prav, da se bolj kot na neko številko kilogramov osredotočiš na to, da se dobro počutiš in da ti je tvoje telo všeč (nič ni narobe če imaš kakšen kilogram več , vendar je tvoje telo zdravo in mišičasto).
Bi pa rekel, da je na nek način normalno, da se po začetni fazi izgubljanje kilogramov umiri. Morda moraš samo vztrajati in pri tako rednem treningu in dejstvu da paziš tudi na prehrano menim, da so pozitivni rezultati skoraj zagotovljeni.
Za kakšen bolj natančen odgovor se boš morda morala obrniti na kakšnega dietetika ali drugega strokovnjaka.Upam, da ti moje razmišljanje vsaj malo pomaga.
Lep pozdrav,
Jure Rugani, univ. dipl. prof. športne vzgoje