Zadnji mesece je bil res obupen. Od zakonskih težav strašev in nonstop lreganja do tega da se mi je ena punca odprla glede tega da jo je nekdo posilil in zdaj hpdim z njo h kriminalistom, pa babino zdravje in da je sla veckrat na ugrenco, pa tezave s fotrom, na konc vsega se sola... Res sem utrujena amoak mentalno enostavno ne cutim pritiska, zato mi je vse skupaj zdaj udarilo ven na zdravju in sem zbolela. Ne vem kako naj se resim tega pritiska ki ga v bistvu sploh ne cutim vem da me nekje notri najverjetneje zre ampak ne cutim, pogledala sem 3 izjemno zalostne filme da bi se prisilila da se zjokam, ampak ne morm, enostavno sm cisto prazna, skrbi me da ne bom izgorela
Uredništvo
Julija Pelc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
sem vesela, da si "pritekla na plano..."
Vzdušje, v katerem živimo in delujemo, ima velik vpliv na naše počutje. Verjamem, da se ti je težko ograditi, ko se znajdeš v središču dogajanja. Že družinska situacija sama po sebi je obremenjujoča. Tudi babičina bolezen in odnos z očetom – kaj se ti tukaj dogaja? Žal odrasli pogosto niso zares odrasli v smislu prevzemanja odgovornosti za svoja čustva in ravnanja. Zato je pomembno graditi lastno zaščito pred zunanjimi pritiski.
Verjamem, da se je ob vsem opisanem težko osredotočiti na šolo in učenje. Upam, da se bo babičino zdravje stabiliziralo. Ko se vsega nabere preveč in to traja dlje časa, je bolezen pogosto ena izmed posledic – odpornost pade - tudi pri tebi je tako. Opazim, da se tega zavedaš, saj potem lažje poiščemo drugačne načine, kako se ograditi, zaščititi.
Veliko podpore in sočutja imaš za druge – kako pa je s tem do same sebe? Imaš prijatelje, ki te slišijo v tvoji stiski? Sprejmi, da trenutno solze ne tečejo. Morda ti naš priročnik Za krmilom svoje jeze pomaga pri odkrivanju različnih plasti čustev – tistih, ki jih prepoznamo, in drugih, ki jih je varneje skriti. Jeza namreč lahko razžira od znotraj.
Nenazadnje, kar omenjaš – podpora prijateljici ob tako zahtevni izkušnji, ni lahka, in ji gotovo veliko pomeni. Res si zanesljiva prijateljica. Tvoja prijateljica lahko dodatno poišče pomoč pri združenju MOČ ali na Društvu za nenasilno komunikacijo, kjer žrtvam spolne zlorabe in drugih oblik nasilja nudijo celostno podporo, ki jo bo potrebovala še naprej - tudi spremstvo na sodišče, ko je to potrebno. To te lahko razbremeni pri podpori – še vedno si ob njej, vendar je odgovornost razdeljena tudi med strokovnjake, ki vedo, kaj pričakovati v tem procesu.
Če se boš še naprej počutila tako, kot opisuješ v zadnjem stavku, je dobro, da se zaupaš tudi zdravnici in svetovalni delavki, prijaviš na chat pogovor.
Želim ti, da vsak dan najdeš nekaj, kar te neguje.
Julija Pelc, univ. dipl. psih., spec. psihološko svetovanje, geštalt psihoterapevtka