Dober dan!
imam težavo, da ko me nekdo vpraša koliko sem stara in jim rečem 13 so šokirani, ker izgledam 16. To slišim vedno in vedno znova in me žalosti. Ne gre se za višino, temveč izgled obraza je kot 16. Ne vem kaj naj naredim in kako naj utišam te ljudi, ki se ne zavedajo da me lahko to prizadane. Zanima me kaj naj naredim, da nom podobna svojim letom. Prosim za pomoč! Hvala, LP Evi
Uredništvo
Špela Dugonik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si to podelila z menoj. Težko je, ko ljudje komentirajo naš videz, še posebej, če se zdi, da ne razumejo, kakšen vpliv lahko imajo njihove besede. Tvoji občutki so povsem upravičeni.
Najprej želim poudariti, da to, da si videti starejša od svoje starosti, ne pomeni, da je s tabo karkoli narobe. Vsak posameznik raste in se razvija z različno hitrostjo, zaradi česar so nekateri videti starejši, drugi mlajši. V resnici tako ne obstaja en pravilen "način", kako izgledati pri 13. letih. Razumem pa, da lahko tovrstni komentarji hitro postanejo frustrirajoči in boleči, še bolj, če se ti ponavljajo.
Pomembno je vedeti, da je odziv drugih običajno posledica presenečenja in ne obsojanja. Morda večina ljudi niti ne razmišlja o tem, kako to, kar izrečejo, vpliva na druge. Zato je včasih dobro, da to naslovimo.
Ko ti nekdo reče kaj takega, lahko mirno in samozavestno odgovoriš: "Ja, to pogosto slišim, a na to ne morem vplivati. Vsak se razvija drugače." Nič ni narobe tudi, če si neposredna in rečeš nekaj v smislu: "Vem, da mi ne želiš slabo, a me takšni komentarji motijo." S tem jasno pokažeš, da komentar ni bil koristen niti dobrodošel.
Ne pozabi, da je odraščanje lahko zelo zahtevno, še posebej, če se ljudje okoli nas osredotočajo na stvari, ki so zunaj našega vpliva. Prosim, ne pusti, da takšni komentarji sprožijo dvome vase. Si veliko več kot to, kako te vidijo drugi; kar resnično šteje, je to, kar nosiš v sebi in kako se sama počutiš glede sebe. Osredotoči se na lastnosti, zaradi katerih si edinstvena, in stvari, na katere si ponosna. Gradnja samozavesti zahteva čas, a je vredna vsakega truda.
Prav tako pa se naš videz s časom spreminja – verjetno boš čez nekaj let opazila, da se je tvoj videz znova spremenil. Do takrat pa bodi potrpežljiva in prijazna do sebe.
Lepo bodi,
Špela Dugonik, dipl. psihologinja (un)