Imam problem s samopodobo in sicer se gre za nekaj glede mojega videza. Saj s svojim videzom sem v večini zelo zadovoljna, ampak imam pa eno skrivnost za katero zaenkrat vesta samo dve moji prijateljici. Na dojki imam kožno znamenje in mene je zaradi tega zelo sram. Ni zelo zelo veliko, je pa še vseeno kar veliko. Zdravniki so rekli, da ni nič narobe ampak če bi si dala odstranit, bi ostala brazgotina in bi bilo verjetno še slabše. Na srečo je na takšnem mestu, da ga imam lahko ves čas skrito. Si pa sploh ne predstavljam, da bi imela fanta ker bi enkrat verjetno prišlo tudi do tega, da bi me videl. Mene je ful strah, da bi se mu zdelo moje znamenje odbijajoče ali pa da bi mislil da sem grda. Pa kaj če bi še komu povedal, zakaj bi šla narazen. Mogoče bi zaupala kakšnemu fantu, ki bi bil res ljubeč in prijazen ampak takšnega še zaenkrat nisem spoznala. Moji prijateljici sta rekli, da paničarim in da popolnega fanta ne bom nikoli našla. Ena mi je celo rekla, naj kdaj probam iti v savno ali pa poleti na morju malo modrček zrahljam, ko se sončim. Že nekaj časa razmišljam o tem, pa ne vem ali je dobra ideja ali ne. V savno bi mi bilo čudno iti kar sama, na morje gremo pa z družinskimi prijatelji in si spet ne predstavljam, da bi ravno pred starši, drugimi fanti in atijevimi prijatelji poizkušala kaj takšnega, čeprav bi mogoče ravno to pomagalo?
• Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
naj ti najprej zagotovim, da je kožno znamenje na dojki popolnoma normalno. Marsikdo ima na tem mestu več kot eno znamenje. Razumem pa, da čeprav ti zdravniki in prijateljice zagotavljajo, da je kožno znamenje na dojki (oziroma kjerkoli na telesu) normalna stvar, to znamenje pri tebi vseeno sproža močne občutke sramu. Omenila si, da te je še posebej strah reakcije bodočega fanta. Seveda nihče ni popoln, vendar to ne pomeni, da se moraš v spolnost spuščati z osebo, ki ji ne zaupaš. Zaslužiš si ljubečega in prijaznega fanta, ki mu boš lahko zaupala. Pomembno je tudi, da se sama odločiš, s kom želiš imeti spolne izkušnje in to v takšnem tempu, kot ustreza tebi. Če je znamenje na dojki nekaj, zaradi česar te je strah, da boš zavrnjena, mogoče ne rabiš hiteti v situacije, kjer boš brez modrčka. Lahko si vzameš čas in najprej spoznaš fanta, vidiš, kako ravna s tabo in če si mu zares všeč.
Strah pred zavrnitvijo v romantičnih odnosih je normalen, zato je toliko bolj pomembno, da boš osebi, s katero se boš odločila imeti spolne izkušnje, zaupala. Mogoče ti lahko pomaga zavedanje, da kakor je tebe strah zavrnitve zaradi tega znamenja, imajo fantje podobne strahove zaradi kakšnih drugih stvari na svojem telesu, ki se jim mogoče ne zdijo čisto v skladu z ideali. Pritisk kako moramo izgledati, da ne bomo zavrnjeni in izključeni, je na žalost ogromen in po mojem mnenju tudi pretiran. Mislim pa, da imamo vsaj do neke mere izbiro, kako se bomo nanj odzvali. Lahko se vdamo, vendar v tem primeru nikoli ne moremo biti zares zadovoljni sami s sabo. Ideali, ki nas obkrožajo, namreč niso zares dosegljivi, vedno bomo našli nekaj, kar bi na sebi radi spremenili in izboljšali. Lahko pa se poskusimo temu pritisku zoperstaviti. To pomeni, da delaš na samosprejemanju, pa tudi na zavedanju tega, da ni tvoja naloga kot ženska, da izgledaš popolno. Pravico imaš pričakovati, da te fant, s katerim si bosta všeč, vidi kot celostno osebo, ne samo kot lepo telo, in te sprejme takšno kot si (vključno s tem znamenjen). Kar se pa tiče nasveta tvojih prijateljic, sta ti predlagali pristop, ki se mu v psihologiji reče »izpostavljanje«. Gre za tehniko, kjer se izpostavimo svojim strahovom in pridobimo izkušnjo, da se pravzaprav ne zgodi nič groznega. Vendar se mi zdi tvoj pomislek, da tega ne želiš delati pred starši in njihovimi prijatelji zelo na mestu. Navsezadnje biti gol pred drugimi zares je ranljiva situacija in nima smislna, da bi na silo utišala strahove, ki jih imaš. V redu je, če si ne želiš biti na plaži, v savni ali pred fanti brez modrčka. Nisi dolžna biti »nesramežljiva«. Dolžnost imaš zgolj do same sebe, da se poslušaš in upoštevaš svoje občutke. Prepričana sem, da ko boš našla osebo, ki ji boš zaupala in s katero si boš želela priti bližje, boš to tudi lahko in želela narediti.
Upam, da sem ti lahko kako pomagala. Če sem v kakšni stvari zgrešila tvoje občutke in problem, me lahko popraviš in bolj podrobno pojasniš tvojo stisko in z veseljem ti bom spet odgovorila.
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije