Jaz sem to poletje veliko sladkega in nezdravega pojedla na dan in jaz imam tezave z mojim izgledom in me je zelo strah da se bom zredila in tega res nocem
• Uredništvo
Nejla Đikić

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
To, da si poleti pojedla več sladkarij ali druge hrane, ki jo sama označuješ kot nezdravo še ne pomeni, da se boš zaradi tega kar naenkrat zredila ali da si naredila kaj narobe. Hrana ni razdeljena na ''dobro'' in ''slabo'' in ni treba, da si določeno hrano zaslužiš ali jo potem nadomeščaš z manj hrane. Tudi sladkarije so normalen del prehranjevanja. Telo potrebuje dovolj raznolike hrane; prav tako se iz dneva v dan normalno spreminja zaradi vode, prebave, hormonov in drugih stvari. Ni ti treba skrbeti, če opaziš nihanje telesne teže.
Bolj pomembno od tega, koliko si pojedla v posameznem dnevu, je, da imaš na splošno dovolj raznoliko in redno prehrano (3 obroke, vmes malice). Poskusi jesti takrat, ko si lačna in si dovoliti tudi hrano, v kateri uživaš, brez občutka krivde. Tudi telesna aktivnost je lahko zelo prijeten del življenja, če jo izbereš zato, ker se po njej dobro počutiš in v njej uživaš. Uravnotežena prehrana in šport pogosto izboljšata psihično in fizično zdravje.
Ker si napisala, da imaš težave s svojim videzom in te je pridobivanja telesne teže zelo strah, bi se o tem vseeno pogovorila z nekom, ki mu zaupaš. Če opaziš, da zaradi tega začenjaš izpuščati obroke, omejevati hrano, se pogosto tehtati ali čutiti krivdo po jedi, je še posebej pomembno, da poiščeš pomoč. S takšnimi mislimi ti ni treba ostati sama.
Lepo bodi,
Nejla Đikić, dr. medicine, specializantka psihiatrije
• Ya
Yat
Kaj pa če se zaradi sladkarij zares zrediš?