celo otrostvo sem bila debel otrok vse do karantene kjer sem postala suha punca. tezave s samobodobo imam ze 3 leta in me zelo vnicuje. vsak dan slisim da sem lepa pa da imam dobro postavo kar se mi ne zdi res in mam obcutek da se posmehujejo.
kaj naj naredim da mi bo lazje oz da vecna sebe nebom tako grdo gledala
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
hvala, ker si nam zaupala svoje vprašanje. Če prav razumem, se soočaš z nizko telesno samopodobo in te zanima, kako bi jo lahko izboljšala.
V obdobju mladostništva je zelo pogosto, da se posamezniki sprašujejo o svoji samopodobi, sploh telesni, marsikdo pa se v tem obdobju tudi sooča z nizko samopodobo, vendar le malo ljudi spregovori o tem. Na samopodobo v veliki meri vpliva primerjanje z drugimi in tudi primerjanje z nerealnimi podobami, ki jih vidimo na spletu in na socialnih omrežjih. Pomembno se je zavedati, da te podobe ponavadi niso realne, ker za njimi nemalokrat stojijo celotne ekipe ljudi, ki skrbijo, da so objave videti idealno.
Poskušaj se čim manj primerjati z drugimi, sploh s slikami na socialnih omrežjih. Lepota namreč ni enoznačna, različne lastnosti ali osebe so lahko lepe, pa čeprav si med sabo niso prav nič podobne. Rada bi te opomnila tudi, da teža ne določa naše lepote. Svetujem ti, da se poskušaš osredotočiti na svoje lastnosti, ki so ti všeč in te delajo edinstveno, lahko so to telesne ali osebnostne lastnosti. Morda ti bo lažje, če svoje težave zaupaš prijatelju oz. neki osebi, ki ji zaupaš. Bližnji so nam namreč lahko v podporo, ko se soočamo s stisko in lahko zelo pozitivno vplivajo na naše počutje.
Praviš, da vsak dan slišiš komplimente glede tvojega videza. To je že dober znak, da te drugi sprejemajo in cenijo takšno, kot si. Zapomni si, da ti ni treba prav ničesar spremeniti na sebi, da bi bila vredna spoštovanja in ljubezni, ker si to že itak sama po sebi. Rada bi te pa vprašala, zakaj imaš občutek, da se ti posmehujejo. Če te kdo res zmerja, je to treba čim prej prekiniti. Najprej lahko te osebe sama opozoriš, da se ti njihove opazke zdijo neprimerne, če pa ne gre drugače, se lahko obrneš na nekoga odraslega (npr. šolsko svetovalno delavko). Po drugi strani, pa se ti morda sploh ne posmehujejo, ampak te iskreno vidijo kot lepo.
Upam, da ti bo moj odgovor v pomoč. Če boš imela še kakršnokoli vprašanje, napiši in bomo z veseljem odgovorili.
Lepo bodi,
Martina Bošnjaković, dipl. psihologinja (UN)