Končujem 9 razred in seveda moram izbrati šolo. Odločila sem se za gimnazijo, ampak ne v mojem mestu. Moja družina je jezna name saj mislijo , da jih sovražim , ker hočem oditi. Silijo me da grem obiskati gimnazijo v mojem mestu čeprav tega neželim, čutim strog upor nanjo in mi ni prijetna. Že sam sistem je preveč preprost zame. To jim poskušam povedati na prijazen način in oni me strašijo z raznimi zgodbami(najstniška nosečnost, umori, rop,internat da bo grozen, domotožje itd.). Mi biprosim pomagali razbiti te strahove saj so bili uspešni v tem, sicer pa mislim iti iz štajerske na primorsko zato razumem njihov strah. Pa tudi domotožja se bojim , čeprav sem vedno sama v šoli in sem samostojna doma ,a je to vseeno nova spremeba in izkušnja.
Najlepša vam hvala za vaš čas in pomoč.
• Uredništvo
Doroteja Vodopivec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Prvo vprašanje, ki si ga moraš sama pri sebi odgovoriti je: Ali si se res za to gimnazijo odločila zaradi interesa ali zato, da nekaj dokažeš staršem? Če boš odgovorila, da so samo interesi, sem prepričana, da boš našla tudi ustrezne argumente. Če pa bi vseeno želela staršem nekaj dokazati, pa je vredno razmisliti, kaj boš ti imela od tega.
Vedno je dober predlog, da si zapišeš gimnazije in njihove pluse in minuse. Potem pa pretehtaš, kaj ti je bolj pomembno. Ali ti je bolj pomembno kakšna je šola, ali ti je bolj pomembna bližina družine. Zagotovo ti lahko povem, da so gimnazije med seboj podobne. Imajo podobne programe in ob zaključku imajo vse iste rezultate oz. nazive. Pomembno je samo, kako se ti počutiš. Menim, da bi bilo dobro, da greš pogledat vse opcije, ki jih imaš, in se šele potem odločiš, kaj ti najbolj ustreza.
Če boš na koncu prišla do zaključka, da te vseeno vleče na primorsko, pa boš morala sama vzeti v zakup, kaj to pomeni. Ko boš ugotovila, kaj so prednosti te izbire, boš to veliko lažje predala tudi staršem in jim pojasnila, zakaj je ta izbira zate najboljša.
Lep pozdrav,
Doroteja Vodopivec, mag. psihologije