Pozdravljeni,
razmišljam o tem, da bi začela samoplačniško obiskovati psihoterapijo. Rada bi se pogovarjala o svojem otroštvu, hkrati pa o trenutnih težavah (psihosomatske bolezni, anksioznost). Imam diagnozo GAD in sum na osebnostno motnjo. Katera psihoterapevtska smer bi bila najbolj primerna? Ko sem prejela diagnozo, mi je psihiatrinja priporočila terapijo razvojno analitične modalitete, a ne vem, kaj točno to pomeni.
Vi
Villlla
Kje se dobi to brez da bi bilo samoplačniško ali to to ni mogoče?
Uredništvo
Julija Pelc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
za malo bolj konkretno svetovanje, kam se obrniti po pomoč, bi potrebovala informacijo o lokaciji. Zato nekaj usmeritev: Inštitut za klinično psihologijo in psihoterapijo v Ljubljani nudi tudi tovrstno psihoterapijo. Nekaj razvojno analitično usmerjenih (RAP) psihoterapevtov je med kliničnimi psihologi, psihiatri in drugimi strokovnjaki, informacijo za psihologe morebiti lahko najdeš tudi na strani Društvo Zbornica kliničnih psihologov. Morebiti preveriš tudi pri centru Ahil, če gre za Ljubljano
Otroštvo, ki je bilo za posameznika obremenilno iz različnih vidikov brez varnega čustvenega odnosa s starši, vodi v razvoj različnih stisk in izzivov, kjer RAP psihoterapevt z zagotavljanjem varnega okolja in odnosa pomaga posamezniku pri soočanju s posledicami, spreminjanju sebe skozi proces osebnostnega zorenja h gradnji bolj kakovostnega življenja. Podrobnejšo seznanitev o pristopu lahko prebereš na strani: https://www.psihoterapija-ordinacija.si/psihoterapija/oblike-in-vrste-psihoterapije/razvojno-analiticna-psihoterapija
Tvoja psihiatrinja, ki ima celostni vpogled v tvoj položaj, situacijo, je zate predvidela kot najbolj primerno omenjeno psihoterapevtsko usmeritev (RAP). Res je, v slovenskem prostoru so tudi še druge možnosti psihoterapij, nekatere med njimi se bolj, druge zelo malo osredinjajo na zgodnje življenjske izkušnje. RAP preverjeno omogoča poglobljen pristop in hkrati podpira tudi tvoj interes pogovora o preteklosti. Odpravljanje posledic, kot jih opisuješ, praviloma zahteva tudi zavezanost posameznika v daljši psihoterapevtski proces. Za ožje usmerjeno delo na obvladovanju simptomov povezanih z anksioznostjo pa je primerna vedenjsko kognitivna psihoterapija (seznam terapevtov je moč najti na njihovi spletni strani).
Za dodatno vprašanje, ki je sledilo tvojemu, pa še odgovor, da je brezplačna pomoč z urejenim zdravstvenim zavarovanjem možna - odvisno od starosti - v Centrih za duševno zdravje za odrasle ali za otroke in mladostnike (do 18 let): https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/mreza-virov-pomoci/, Svetovalnih centrih za otroke in mladostnike v večjih mestih, ipd. Določene vsebine, programe nudijo tudi Centri za krepitev zdravja... Kakovostna svetovalna pomoč je dosegljiva v organizaciji POSVET, nekaj možnosti pa omogoča v določenih mestih po Sloveniji tudi Zveza prijateljev mladine ali nekatere nevladne organizacije...
Julija Pelc, univ. dipl. psih., spec. psihološko svetovanje, geštalt psihoterapevtka