PozdravljeniKot najverjetneje že vsi vemo je izbira študija ena izmed najpomembnejših odločitev v življenju - kaj bomo študirali in delali do konca življenja, meni pa se je ravno pri tej odločitvi vse zaštrikalo.Ko sem se vpisovali na faks mi je bila favorizirana izbira študij radiološke tehnologije (pri nas samo na zdravstveni fakulteti univerze v Ljubljani) zato sem jo seveda dala na 1. mesto in držala pesti da se vse izide po načrtih vendar se ni. Že ko smo izvedeli rezultate mature sem vedela da bom imela premalo točk za radiologijo kar sem zelo težko sprejela in ko smo dobili povratno informacijo je bilo temu res tako - nisem bila sprejeta. Enostavno ni besed ki bi lahko opisale kako se mi je takrat zrušil svet. Bila sem sprejeta na drugo možnost (farmacija) in sem se tolažila da pa morda mora biti tako, da mi je tako namenjeno in mi bo morda postalo všeč. Verjetno že sami lahko predvidevati da temu niti približno ni tako - študij mi ne odgovarja v vseh pogledih. Traja 5 let namesto 3+2 kot večina (na začetku me to ni motilo, sedaj ko razmišljam da bi morala biti tu še 5 let mi postane slabo), kemija mi ne odgovarja (v osnovni in srednji je bila moj najljubši predmet sedaj pa komaj čakam da je konec predavanj) in se mi zdi da je še najpomembneje da se dolgoročno ne vidim v tem poklicu, ne želim si več delati v laboratoriju, rada bi delala v bolnišnici, na urgenci ali pa kje na terenu, tudkakšen ne kemijski laboratorij bi prišel v poštev. Enostavno več ne vidim smisla v delanju tega študija kar se še posebej vidi zdaj ko bi se morala učiti za kolokvije in izpite - enostavno nimam motivacije, na faksu sem zamorjena in se počutim kot bi me z naperjeno puško postavili pred zid in tukaj se pojavi drugi problem... moji starši. Seveda podpirajo da študiram ampak ne razumejo moje tesnobe. Od mene pričakujejo da bom vse naredila v prvem roku jaz pa se niti ne morem pripraviti da bi mirno poslušala na predavanjih, kaj šele da bi se doma usedla za mizo in učila. Ne podpriajo pa niti tega da se prepišem.Torej rešitev je prepis... ob prebiranju vseh zakonov pa še vedno ne vem na čem sem. Torej rada bi se prepisala na radiologijo ampak je to mogoče šele v naslednjem letniku pa še to kandidiram zopet z opravljeno maturo zato predvidevam da mi nebi uspelo, ponavljanje mature ne pride v poštev ker mi nebi uspelo dovolj zvišati ocen. Razmišljala sem da bi se morda prepisala na biologijo in vzporedno študirala radiologijo, če bi mi to sedeva sploh omogočili ampak v vsakem primeru moram opraviti prvi letnik farmacije in tukaj bi mi prišel prav nasvet koga ki se spozna na to ali pa da me vsaj obrne na pravo osebo ker jaz ne vem več koga naj kaj vprašam. Torej zanima me če lahko na farmaciji opravim samo predmete, ki bi se mi potencialno lahko priznali na drugem študiju) biologiji? Je mogoče da tukaj sploh ne opravim nobenega predmeta in se samo prepišem?In potem tukaj pridemo še do ene težave na katero upam da mi bo nekdo lahko podal odgovor. Kot sem že zgoraj napisala me starši ne podpirajo pri prepisu Oz natančneje podpirajo me pri prepisu na radiologijo, ne pa pri prepisu na biologijo - če mi nebi uspel vzporedni študij bi bila na koncu samo biolog, kar pa je baje zelo nezaposljivo (citiram očeta: bolje da greš že zdaj delat za trak, ne pa da zapravljaš čas in denar v ljubljani, ker potem itak nebo nič drugače). Jaz osebno ne vidim težave tudi če bi bila samo biolog, v končni fazi mi je edin izmed zanimivih poklicev tudi profesor, za kar me je navdušila moja srednješolska profesorica za biologijo. Problem je ker mi gre že vse narobe in potem mi še najbližji ne stojijo ob strani da bi lahko situacijo izboljšala.Se opravičujem za tako dolgo sporočilo ampak si res želim da bi me lahko nekdo razumel. Prav bi prišel kakršenkoli nasvet okrog tega ker tukaj enostavno ne gre več.Hvala za vaš čas in odgovor
• Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Žal mi je, da doživljaš stisko, ampak hkrati pa si lahko zelo ponosna nase, da jo znaš začutiti ter jo izraziti. Izbira študija je izredno velikega pomena in če se na tej poti pojavijo kakšni izzivi, lahko to pomeni stresno situacijo in odpor. Odpor se pa izraža v nezadovoljstvu, apatičnemu čustvovanju in pomanjkanju motivacije.
Super je, da imaš cilj. Jaz bi ti svetovala, da ta cilj loviš, pa če je to ravna pot, ali pa so vmes tudi ovinki in krožišča. Starši verjetno želijo samo dobro, saj jih skrbi, da, glede na današnje razmere, ne bi bila finančno priskrbljena. Ampak glede na to, da je to tvoja želja, boš verjetno za to tudi vse naredila, da boš poiskala pot, ki ti bo omogočila finančno varnost.
Glede priznavanja predmetov je odvisno od fakultete oziroma od profesorjem. Predlagam, da se pozanimaš neposredno pri njih, v kolikšni meri bi se ti lahko priznali izpiti. Načeloma, če se učni načrti ujemajo, se tudi ocena na izpitu prizna.
Če tukaj ne bi opravila nobenega predmeta se lahko prepišeš, vendar ne v 2. letnik. Torej moraš ponovno v 1. letnik.
Staršem pa poskusi to še enkrat (ali večkrat) predstaviti. Morda bodo videli, da si vztrajna pri svoji odločitvi in te bodo zato podprli. Sicer pa glede na to, da že študiraš, prevzemi odgovornost v svoje roke. Dovolj si stara, da lahko zase sprejemaš odločitve. To lahko daš vedeti tudi staršem, da se torej sama zase odločaš, za svojo prihodnost. Ob tem jim pa povej, da bi ti pa zelo veliko pomenilo, če bi ti v tem stali ob strani, ter da bi si želela, da zaupajo tvoji odločitvi.
Veliko poguma in odločnosti ti želim ter da ti uspe na svoji poti tako, kot si si zamislila!
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike