Pozdravljeni,
sem dijakinja 3. letnika gimnazije in naslednjo leto se vpisujem na faks. Dejansko sploh ne vem kam naj grem. Nikjer se nisem prav našla. Trenutno razmišljam med dvema faksoma, in sicer Ekonomska in Fakulteta za upravo. Obedve mi delujeta okej, mogoče me skoraj zanima bolj EF, ampak tam pa je verjetno malo več matematika, kar pa mi niti najmanj ne leži. Tak da mogoče Fakulteta za upravo? ampak tukaj pa se mi spet zdi, da so možnosti omejene in na koncu končaš v državni upravi. Ne vem.
Uredništvo
Eva Hršak

Odgovor svetovalke:
Zdravo,
iz tega, kar si napisala, se mi zdi, da te EF mogoče malo bolj vleče, ampak te straši matematika. In to je razumljivo. Gimnazija zna človeku hitro dati občutek, da če nisi naravno dobra v matematiki, potem nisi za takšne smeri. Pa ni nujno tako. Veliko ljudi na EF ni matematičnih genijev in ekonomija ni samo računanje in formule (marketing, management, organizacija ...).
Pri Fakulteti za upravo pa imam občutek, da te bolj pomirja, ker se ti zdi varnejša izbira. Manj strašljiva. Ampak hkrati že sama čutiš nek dvom, da bi te mogoče omejila ali da si ne predstavljaš čisto sebe tam. In po mojem je dobro, da ta občutek vzameš resno. Ne zato, ker je FU slab faks — sploh ne — ampak ker je pomembno, da se vsaj malo vidiš v tem svetu.
Pa še nekaj - ljudje pogosto mislijo, da si z izbiro faksa določijo celo življenje. V resnici si bolj določiš naslednjih nekaj let. Ogromno ljudi kasneje zamenja smer, naredi magistrski drugje ali pa dela nekaj čisto tretjega. Zato ni treba, da zdaj najdeš “eno pravo odločitev”. Bolj pomembno je, da izbereš nekaj, kjer si predstavljaš, da ne boš vsak dan čutila odpora.
Če te EF bolj zanima, samo matematika pa te odbija, jaz tega še ne bi takoj odpisala. Strah pred nečim še ne pomeni, da tega ne zmoreš. Včasih pomeni samo, da nimaš dovolj samozavesti v to.
Lepo se imej,
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike