Sem drugač ful iskrena oseba in ko sem v večji druzbi se pogovarjamo pogosto recem kaj komu iskreno in potem ko grem domov al pac oni grejo domov se počutim kot da sem nekaj napačnega rekla vendar se ne spomnem kaj točno bi lahko to bilo, potem tudi vprasam njih ce sem, pa se noben ne spomne česa takega, ful me moti ker potem celo noc razmišljam o tem.
ru
rumio
Poznam samo ene 3 ki so iskreni ampak res iskreni, lahko bi rekli brez dlake na jeziku nekako. Pri taki osebi takoj veš kaj jo mot, razmišlja in tudi ne govori za hrbtom pač ti pove takoj v obraz... Take res iskrene osebe znajo biti tudi ornk razdražljive pa nagle jeze.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Če prav razumem, praviš, da si zelo iskrena oseba, ki rada pove, kaj si misli, vendar te skrbi, da včasih kdo tvoje besede napačno razume. Najprej bi rada pohvalila to, da si s prijatelji že načela pogovor o tej situaciji, saj tako daš osebi vedeti, da ti je mar za odnos in da bi rada situacijo razrešila.
Iskrenost v odnosih je zelo pomembna lastnost in pravzaprav nujna za vzdrževanje dolgoročnih in tesnih prijateljskih odnosov, vendar je pa res tudi, da moramo svoje mnenje izražati na primeren način. Pri tem moramo biti občutljivi do čustev drugega in uporabiti pozitiven pristop, ki prijatelju ne bo zvenel kot kritika ali osebni napad. Si kdaj razmišljala, na kakšen način sama izražaš mnenje? Dobro je, da si iskrena, vendar bi ti priporočala, da se izogibaš ostrim komentarjem in neposrednim kritikam. Dobro je tudi, če pokažemo zanimanje za različna stališča in prijatelju prisluhnemo, četudi se z njim ne nujno strinjamo.
Kadarkoli pogovor teče o »občutljivih temah« je dobro, da se poskušamo postaviti v kožo drugega in skušamo razumeti njegovo perspektivo in občutke. Če se nam zdi, da bo naša iskrenost prijatelja prizadela, je bolje, da mnenje zadržimo zase, ali pa ga skušamo izraziti na način, ki ni obsojajoč in ne pretirano kritizira. Ljudje smo si namreč različni, prav tako pa imamo lahko na situacije drugačne poglede, v katerih se ne nujno vedno skladamo.
Napisala si tudi, da kasneje pogosto razmišljaš o tem, ali si kaj rekla narobe in razumem te, da zna biti to zelo obremenjujoče. Da se temu izogneš, ti svetujem, da situacijo nasloviš takoj, ko dobiš občutek, da je nekdo tvoje besede razumel narobe. Prijatelja lahko takoj povprašaš, kako se počuti ob tvojih besedah in mu hkrati zagotoviš, da tvoji nameni niso bili slabi. Če so prijatelja tvoje besede prizadele, je dobro, da se opravičiš, oziroma ga spodbudiš k skupnemu pogovoru o tem, zakaj se tako počuti, med seboj pa si lahko tudi podelita svoja pogleda na situacijo. Zavedati pa se je potrebno, da ne bomo vedno nujno prišli do nekega skupnega zaključka, s katerim bi se strinjala oba, ampak moramo včasih preprosto sprejeti našo različnost.
Upam, da sem ti z odgovorom vsaj malo pomagala, če pa imaš še kakšno vprašanje, ti tudi nanj z veseljem odgovorim.
Lepo bodi!
Lea Figelj, diplomirana psihologinja (UN)