Pozdravljeni,
sem dijak na gimnaziji in razmišljam o svojemu študiju ter poklicih, ki me zanimajo. Zanima me, kje oziroma kako bi lahko našel ljudi, ki opravljajo delo ali delujejo na področju, ki me zanima. Na žalost osebno ne poznam nikogar, ki bi se ukvarjal s tem, zato bi jih želel povprašati o njihovih izkušnjah — kaj jim je pri njihovem delu všeč, kaj manj, kakšna je bila njihova karierna pot in kaj so študirali.
Hvaležen bom za vsak nasvet, usmeritev ali kontakt, kjer bi lahko dobil več informacij.
Najlepša hvala vnaprej in lep pozdrav.
Va
Valerjej
Živjo. Kateri letnik pa si, 3 mogoče? Šolska svetovalna služba ti lahko kaj pove kam se lahko obrneš. V osnovni šoli smo imeli spletno stran ki prikazuje izobrazbe in poklice (www.moja izbira.si) in tudi oddaja je, ki prikazuje posamezne poklice se mi zdi da še vedno na RTV so cele epizode in na YouTube so odlomki oddaje samo, poglej "to bo moj poklic" je naslov oddaje.
Mogoče boste imeli v šoli karieri dan kot ga imajo v Ameriki, da pridejo prav na šolo predstavljat posamezne poklice ljudje ki jih opravljajo? Tega sicer mi nismo imeli. Sem pa videla dana nekaterih šolah imajo to. Povprašaj svetovalno službo o tem.
Za prav kako poteka delo služba, plača kako zahtevno je delo pa žal po mojem edino če imaš veze ali kakšen družinski član opravlja to delo, nevem?
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen.
Super se mi zdi, da na takšen način pristopaš k razmisleku o študiju in poklicu - informacije o samem delu, ki ga nek izobrazbeni profil opravlja, so izredno dragocene, po mojem mnenju bolj kot sam predmetnik študija in podobne informacije, saj z vpogedom v delo oz. delovno mesto posameznik dobi lahko ugotovi, ali ga to delo pritegne, ali je v skladu z njegovimi potenciali itd.
Kje pa najti ljudi, ki opravljajo delo, ki te zanima, sprašuješ? Nisi napisal, o katerem študiju razmišljaš, zato ne morem biti konkretna. Na splošno bi ti svetovala naslednje.
Najprej lahko pobrskaš po spletni strani ZRSZZ, kjer imajo opisane in predstavljene številne, številne poklice, pri mnogih imajo tudi povezave do videov z delovnih mest in podobno. Potem lakho poguglaš, kaj delajo ljudje z izobrazbo, ki te zanima. Prilika za spoznavanje poklicev so tudi sejmi izobraževanja in poklicev, ki jih organizirajo Ljudske univerze, ZRSZZ, nekatere občine, v Ljubljani je Informativa, ...
Predlagam ti, da ob vsaki priliki, ki ti bo prišla naproti, v pogovoru z odraslimi povprašaš, kaj počnejo in kako so prišli do tja - presenetilo te bo, da ljudje velikokrat opravljajo dela, za katera sploh ne veš, da obstajajo, velikokrat se zanje niti niso namensko izobraževali.
Upam, da ti bodo ti namigi pomagali pri raziskovanju in ugotavljanju, katera pot je najbolj prava zate. Za konec le še misel: vse poti so prave, so pa različno zavite, velikorat splet okoliščin in naključij; drugače povedano, ljudje pogosto opravljajo službe, ki si jih kot mladostniki niso znali niti predstavljati, ali pa se tekom poklicne poti preusmerijo, ko najdejo nove možnosti in zanimanja.
Želim ti uspešno križarjenje po poklicnih poteh, če ti lahko pomagaš še s kakšno idejo, pa le napiši.
Lep konec tedna ti želim.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja