Pozdravljeni!
Pred 4. meseci sem spoznala enega moškega dajmo ga poimenovat Matevž. Je 50 letni moški, urejen z redno službo, zelo simpatičen za svoja leta. Jaz pa sem se rahlo zagledala v njega... kmalu bom stara 18 ampak moj glavni problem je to, da v tem času odkar se poznava se vidiva vsak teden.. Zdaj se bova naslednje videla komaj septembra. Matevža sem spoznala preko svojega kolega ki ga že poznam od svojega 4 leta starosti. Dolgo kajne? Samo ne obsojajte me glede starostne razlike ker se zavedam da je zelo visoka ampak se ne bom opravičevala za svoja čustva ker nisem sama kriva v koga se zaljubim. Z Matevžem imava lep odnos razumeva se, vsakič se objameva ko se vidiva vedno je nasmejan ko se objameva in pogovarjava. Tudi ko me vidi se mi vedno nasmehne. Včasik se pride pogovarjat sam od sebe k meni, roko položi na moj hrbet in me rahlo stisne k sebi. Vedno čo nekdo omeni da sem lušna on nikoli nič ne reče ampak vedno se sam prisrčno nasmehne... No po 4 mesecih odkar se poznava sem se odločla da grem na vse ali nič in mu priznam da mi je všeč in njegov odgovor me je šokiral... Rekel je da je v razmerju.. iskreno skoraj me je kap, ker vse 4 mesece ni nič omenjal da je v razmerju ali kaj pokazal dal kak znak da je v razmerju.. jezna sem na tega kolega ker pozna in mene in Matevža že zelo dolgo in njemu sem tudi prej povedala da mi je Matevž všeč in ni nič omenil da je v razmerju... Ko sem izvedela sem itak jaz jaz vprašala kolega da kak dolgo je že v razmerju pa je napisal da že 20 let. Malo sem ga vprašala da kak teče njun odnos ko je Matevž zelo zakompliciran človek. Kolega ma dajmo še njega nekak poimenovat ma dajmu mu ime Franc. No on je rekel da njun odnos teče super. Seveda sem rahlo ljubosumna in zaščitniška ker odkar poznam Matevža sem postala bolj srečna in najin odnos zelo cenim. Ampak skrbi me da kaj če me nebo več želel pogledati v oči? Pa ni mi jasno zakaj skriva to da se poznava in meniva in piševa pred svojo punco, ker vedno pošlje sporočilo na zelo dolg rok tudi če je vmes aktiven 100- krat. Odpisuje pa tud vedno sred noči ali pa res zelo zgodaj zjutraj. In v sporočilih je na začetku objavlal navadne smajlije emoj čez čas pa je začel pošiljati emoje z pomežiki... seveda vsi vemo da ta emoj predstavlja flirtanje in neko igrivost. Zakaj se obnaša kot da sem mu všeč? Zavedam se da se nikoli nebo ločil z svojo punco po 20 letih. Malo me mika da ga naj prisilim da svoji punci pove da me pozna in da se meniva ker iskreno drugače si bom pridobila njene podatke in ji povedala sama in mi je vseeno če bo potem njun odnos uničen.. Samo želim da je odkrit do svoje punce in da če bi slučajno izvedela zame da me nebo nagačla. Seveda pa bi rada z Matevžem ostala v lepem odnosu in da to da ve da mi je všeč nebi vsega uničilo... vesela sem da zdaj vem da je v razmerju da sem mu povedla da mi je všeč ker vprašanje če bi sploh izvedela kdaj. Enkrat mogoče bi. Ampak Matevža sem že za prvomajske praznike pač ko so bli mimo sem ga vprašala kak je preživel praznike je rekel sam super lahko bi omenil da jih je preživljal z punco.. priznam jezna sem da so mi prikrivali. Seveda sem zaščitniška in sem rekla da če ma on razmerje ga imam tudi js in realno vizualno imam razmerje z bivšim ko sva enkrat že probala pa se nsem morala pokonektat z njim.. no seveda ne čutim nič romantičnega samo prijateljskega.. Vem to dela to če si zaščitniški in če maš svoj ego... Ampak če lahk on lahk tudi jaz ane... Mama od Franca dajmo še njo poimenovat.. nevem... Micika. No Micika pa je skos trdila kako je Matevž samski že dolgo ker nobena ne zdrži z njim ker je tako zakompliciran... seveda če bo to kdo videl ko me poznajo nebodo morali prepoznati kdo sem ker je veliko takšnih primerov kot je moj. Seveda je videt iz sporočil da imam visok ego ja po svoje imam svoj ego ja tudi Matevž ma svoj ego mogoče je nalezljivo.. za veliko stvari mi je vseeno edino za odnose z katerimi se razumem mi res ni vseeno ker se zavedam da v današnjih časih težko najdeš človeka ko mi resnično lahko zaupaš. Hava če ste prebrali ta dolg spis seveda delim ker me zanimajo malo mnenja in če je že kdo bil v podobni izkušnji kot jaz. Seveda sem drugače prijazna in zelo mirna punca ampak v odnosih imam svoj ego ker me je veliko ljudi razočaralo, izkoriščalo, podcenjevalo da nisem sposobna zato sem si dvignila ego in mi je vseeno kaj si ljudje mislijo js želim bit srečna in iščem svojo srečo. Torej moj ego ne deluje pri vsem samo pri določenih stvari. Seveda povem direktno kaj si mislim ane ampak na lep kulturen način. Drugače ne grizem zato lahko podate svoja mnenja imate pravico, če me boste obsojali mi bo vseeno ker vsak ve kaj je primerno kaj pa ne. Veliko ljudi govori da sem zvišena ampak biti zvišen ali pa imeti svoj ego ni isto. biti zvišen je to da si nesramen, jaz sem že povedala da nisem nesramna še zdaleč ne.. pomagam in poslušam vsakega. Zavedam se težkih situacij v življenju in kako se tvoj karakter lahko spremeni ali na boljše ali na slabše. Velikokrat na slabše. :( Hvala še enkrat da ste, če ste tole prebrali vem cel esej haha ampak trenutno sem v takšnem razpoloženju da sem srečna.. ponoči pa bo čist druga pesem in bom potrta mogoče bo prišla kakšna solza.. No sem se zatipkala tudi malo iz tematike. Hvala za branje. Lep pozdrav! ;)
• Uredništvo
Patricija Knez

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Vidim, da si se zagledala v tega Matevža, ki si ga spoznala preko prijatelja in je starejši, po razpletu dogodkov pa omenjaš občutke razočaranja in jeze, saj ti niso povedali za razmerje, ki ga  je ves ta čas imel. Naj ti najprej povem, da so tvoji občutki popolnoma normalni. Ljubezen in občutki zaljubljenosti so nepredvidljivi in ne moremo kaj dosti vplivati na to, v koga se bomo zagledali. Tako je čisto normalno in se kdaj zgodi, da nam je všeč tudi precej starejša oseba, kot na primer Matevž. S tem ni nič narobe in seveda te za to ne morem in ne bom obsojala, sama pa se ne rabiš za svoja čustva opravičevati nikomur. Čutiš tako, kot čutiš, in pogumno se mi zdi, da si uspela izraziti svoja čustva.
Omenjala si, da si že v preteklosti bila razočarana zaradi odnosov in si imela s tem že precej izkušenj. Bi mi lahko o tem povedala kaj več? Kakor razumem, se ti zdaj pojavljajo podobni občutki, nekako se ta vzorec ponavlja. Razumem, da si jezna in verjetno razočarana, saj ti niso povedali, da ima Matevž razmerje... Seveda te je to precej šokiralo in nekako prizadelo, hkrati ti je tudi zapletlo odnose. Kakšen odnos pa imata s tem prijateljem, ki si ga poimenovala Franc? Kako se počutiš zdaj glede tega odnosa? Zapisala si, da se poznata že zelo dolgo, vendar dolžina prijateljstva ne pomeni vedno, da si zaupamo in povemo vse. Razmisli o tem - mogoče pa se Francu ni zdelo primerno, da ti pove za Matevževo razmerje ali pa ni hotel o tem govoriti namesto Matevža.
Po svojem zapisu se mi zdiš razmišljujoča in in zrela - zavedaš se starostne razlike z Matevžem in različnih vidikov odnosa, tudi pogleda drugih. Dobro je, da zmoreš o tem širše razmisliti. Tako ne dvomim, da se zavedaš, da lahko tak odnos postane zapleten. Kljub zrelemu odnosu sta razmišljanje in vedenje pri mladostniku lahko precej drugačna kot pri nekom v 50-ih letih - smo v drugačnih obdobjih življenja. Mogoče si vedenje starejših razlagamo drugače, kot dejansko je, in kdaj napačno sklepamo. Povabila bi te, da pri sebi razmisliš, kaj bi si želela sedaj od odnosa z Matevžem. Mogoče to iskrenost, za katero želiš, da je med Matevžem in njegovo punco, želiš dobiti v njegovem odnosu do sebe?
Veliko si pisala tudi o svojem in egu drugih. Kaj točno zate pomeni ego? Katere lastnosti prepoznavaš pri sebi? Mogoče se razlaga ega tudi razlikuje zate in za druge.
Zapisala si, da se trenutno počutiš dobro, se pa kdaj ponoči to spremeni in tudi zajočeš. Tudi tak odziv je normalen, saj verjamem, da je situacija zate precej čustvena in, kot si zapisala, ti ni vseeno. Ko si v zelo čustvenem stanju ni dobro sprejemati večjih in pomembnih odločitev - poskusi se v teh trenutkih najprej umiriti, šele nato pa misliti dalje. Predvsem je pomembno, da trenutno prisluhneš sebi. Ni potrebno, da v tem trenutku veš vse odgovore. Vzemi si čas in razmisli, kaj si želiš zase. Povej, kako bo šlo.
Verjamem, da ti bo uspelo, in ti želim dobre odnose.
Patricija Knez, dipl. psihologinja (un)
• An
Anonimna_000
Pozdravljeni!
Najprej se bi rada zahvalila za vaš odgovor.
Naj vam odgovorim na 1. vprašanje. Ja zaradi preteklega odnosa sem bila skoraj 1 leto v depresiji. Dajmu mu ime Tilen. Tilen je star 28 (no septembra bo). 10 let starejši od mene. Njega sem spoznala preko tete in strica. Poznam ga že 5 let v resnici ko sta se moja teta pa stric spoznala ko smo bili na obisku je Tilen bil večkrat pri njima na obisku. Lani junija sva se videla do dolgem času. Starša, teta pa stric niso želeli da se bi med nama kaj zapletlo v kakšno razmerje, ker so vsi govorili da me bo izkoriščal za denar.. takrat tega nisem verjela, tudi zdaj še v to ne verjamem , ker ima svojo službo. Za božič so si namislili scenarij. Stric je klical preko neke telefonske ko je nisem poznala in ko sem dvignila sem vprašala kdo je in mi je rekel da je Tilen. Nikoli nisem imela njegove telefonske, ker sva komunicirala preko snapchata. Seveda so si namislili da je zunaj bil in da je že šel ker sem bila prepozna pa take in mi je stric rekel da naj grem v sobo pa ga pokličem. Res sem ga poklicala bile so drame za božič.. No, da še zdaj povem kako sem izvedela vse skupaj... pisala sem tetini stari prijateljici prvo mi ni odpisovala in me je ignorirala. Potem enkrat pa je vendarle odpisala pa sem ji povedala kaj se je zgodlo pa mi je povedala da so si tole namislili pa mi je poslala screen zaslona ko je moja teta poslala tole telefonsko ko so se pretvarjali da je Tilenova je napisala odspodaj "tole je moja telefonska, nobenemu ne devat" in to sporočilo je bilo poslano julija 2023".. oni pa so svoj scenarij prikrili s tem da je moj ata Tilenu razbil telefon in so vse krivili zame, da sem js kriva da je prišlo do tega.. no čez čas mi je tudi drugi stric povedal da so si namislili pa da zakaj sem nasedla. Še zdaj čutim zamero do vseh in do lastnih staršev in do strica pa tete. In v tem obdobju vse do februarja letos sem bila v depresiji in sem se umikala vstran od vseh. Marca sem spoznama Matevža in ko sem ga boljše spoznala sem našla srečo v njem in po tej situaciji kot sem zgoraj omenila, če še bova ostala v dobrih odnosih mu bom mogoče enkrat tudi pripravljena povedat da realno v njem sem našla srečo kjer sem js srečna.
Bom odgovorila tudi na drugo vprašanje. Z Francom iskreno nikoli nisva bila povezana, da bi si lahk zaupala. Poznava se 14 let... od mojega 4 leta. Njegovo punco pa sem spoznala pred 9 leti. Francmi je kot družina ker je njegova mama  poročena z mojim dedekom. Francova punca mi je napisala točno tole v narekovajih ko sva se včeraj pogovarjale da me skrbi kakšen odnos bova imela zdaj... no to je napisala: "To pa nevem.. starejši je od tvojih staršev.. a razumeš? To nebo nič dobrega žal.. Matevž vrjetno želi biti prijazn, pa on je takšen človek ko je bolj sam s sabo". Pa sem jo vprašala da kako ima lahko človek punco ko se ukvarja bolj sam z sabo, pa je napisala da ma njo rad, Franca pa tudi. Že ko pomislim na to kakšen odnos sva imela z Matevžem in na to kaj je rekla Francova punca da mene nemara in, da želi bit samo prijazen me spravlja v žalost ker Franc je meni del družine in je vedel da sem bila v depresiji. Lahko bi Matevžu povedal saj, da če se bom želela pogovarjat da me naj sprejme v družbo pa mu bi lahk povedal da je težko obdobje za mano.. Seveda sem še zdaj jezna ko se spovnim kaj je bilo za božič.
Kot ste napisali, da se Francu verjetno ni zdelo primerno da mi bi povedal za Matevževo razmerje. Pač iskreno tukaj sem mnenja, da če sem francu povedala pred 3 meseci da mi je Matevž všeč bi lahko bil toliko posten pa fer da mi bi že na začetku povedal naprimer "ej, Matevž je že dolgo v razmerju in ne želim da bi bila razočarana čez čas" pač 4 mesece je veliko da izveš kaj takšnega.
Seveda želim, da bi lahko Matevž iskreno povedal že na začetku da je v razmerju ker so bile take situacije ko bi lahk povedal ane. Seveda pa želim, da tudi svoji punci iskreno pove kje sva se spoznala in, da si občasno midva piševa.
Vprašali ste me tudi to kaj zame pomeni ego. Značilnosti ega so da misliš da si boljši od drugih in zato ne rad deliš svojega dela. Tudi sama nemaram delit svojega dela da mi bi kdo pomagal ker imam vse načrtovano in želim imeti res vse tipi topi. Sem precej zakomplicirana oseba, ki je tudi raje sama.. veliko prijateljev me zapušča ker preprosto nimam časa za druženje. Redko. Tudi ugotovila sem da sem imela veliko nepravih prijateljev ker sem vedno js prva kaj napisala kako je kdo pa kak kaj gre šola, živjenje. Oni se nikoli niso spovnili name pa me vprašali kako sem js. Pisali so mi vedno ko so kaj potrebovali. Js pa se tega negrem. Imam svoj ego glede tega da drugih ne potrebujem ker realno me je življenje naučilo da veliko stvari prej rešiš sam kot pa če bi čakal na nekoga ko si ga prosil za pomoč ali podporo. In ko sem ljudi potrebovala jih ni bilo, js pa sem bila vedno tukaj za njih in sem jim pomagala in tak in sem bila velikokrat čustvena podpora. Zdaj ko sem dobila ego pa sem rekla vsemu stop. Ego je po eni strani dober po drugi pa spet slab. Se poskušam kontlorirat, da me ego nebo prevzel in bom izbrisala tud teh 3 ali 4 prijateljev.
Seveda pa se sekiram za stvari, ki mi ni vseeno za njih. Psihični napor od stresa mi tudi prinaša pogoste slabosti, vrtoglavice,neprespane noči, velikokrat nimam apetita in hrane povohat ne morem.. pogosti glavoboli. Z veseljem bi svoji psihoterapevtki zaupala te težave z Matevžem ampak ta psihoterapevtka pozna in Matevža in Franca in njegovo mamo in iskreno mi ni prijetno o tem govorit z njo ko jih vse pozna. Upam da razumete. In hvala vam za vso pomoč in podporo.
Lep pozdrav!
Anonimna_0000
• Uredništvo
Patricija Knez
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena ponovno!
Hvala, da si si vzela čas in odgovorila na moja vprašanja. Vidim, da si razmislila o njih in je zgodba kar zapletena... Praviš, da so starši, teta in stric pripravili in izvedli načrt, da s Tilnom ne bi prišla skupaj. Verjamem, da si se po tem počutila grozno in izdano, saj so za tvojim hrbtom izvedli nekakšno prevaro, tebe pa so še okrivili, če prav razumem. Res deluje kot neprijetna in težka izkušnja.
Družina in na splošno dogodki v njej so lahko zelo zapleteni, včasih nam nejasni. Razumljivo je, da je sledilo daljše obdobje slabega počutja in otožnosti, kot si ga pri sebi prepoznala. Res upam, da si v tem obdobju vmes, ko si se umikala od drugih, še vseeno imela nekoga za oporo. Glede na dogodke imam občutek, da bi koristil iskren pogovor s starši, teto, stricem. Če bi jim lahko bolj približala, kako si se ti počutila zaradi situacije, bi lahko tudi oni bolje razumeli tvoj vidik in mogoče reagirali drugače. Verjetno jim tudi ni vseeno zate in so te želeli nekako zaščititi, čeprav na način, ki zate ni bil ustrezen. Skozi iskren pogovor bi lahko tudi bolje razumela njihov vidik. Misliš, da bi se zmogla z njimi pogovoriti in to nasloviti? Glede na zapisano pa tudi želim, da veš, da ni tvoja krivda, da so oni ravnali kot so. Ti namreč ne nadzoruješ dejanj svoje družine, le svoja dejanja, misli. Omenila si tudi, da imaš svojo psihoterapevtko, si se o tem uspela pogovoriti z njo? Kaj ti je ona odgovorila na to?
Kot si zapisala, si potem ob Matevžu našla občutke sreče, meniš pa, da bi ti pri tem Franc vseeno moral povedati za Matevževo razmerje. Verjetno bi res olajšalo situacijo, če bi ti prej povedali, zapisala pa si tudi, da si s Francom ne zaupata toliko in si ne povesta vsega. Franc je v situaciji ravnal, kot je mislil, da je okej. Tega zdaj žal ne moreš spremeniti, lahko pa se osredotočiš na sedanji trenutek. Spet bi te povabila, da razmisliš, kaj si v tem trenutku želiš od odnosov z bližnjimi - tako s Francom, Matevžem kot s sorodniki - ter to izraziž. Ta del imaš v kontroli ti, pomembno pa se je zavedati, da ni v tvoji kontroli odziv drugih.
Zveni mi, da je pri egu zate v ospredju ravno ta občutek, da se ne moreš zanesti na druge, saj te bodo razočarali, kot se ti je to zgodilo že prej, hkrati pa neko postavljanje osebnih mej s tem, koliko boš namenila svoje energije drugim in kje je zate dovolj. Kot si sama ugotovila, je to lahko dobro, saj s tem zavaruješ sebe in svoje počutje, lahko pa je tudi slabo, če s tem odrineš stran prijatelje. Dobro vodilo je, da tu pri svojem ravnanju spoštuješ tudi meje drugih in njihov pogled na dogodke.
Omenila si še, da ti psihičnimi napori privedejo tudi do vrtoglavic, glavobolov, pomanjkanja spanja in apetita, ... s svojo psihoterapevtko pa ne moreš govoriti o dogodkih z Matevžem, saj se poznajo. Psihoterapevt bi v prvi vrsti morala biti oseba, ki ji lahko zaupaš svoje težave in s katero lahko razviješ res zaupen ter podporen odnos.V kolikor pa pozna osebe v tvojem življenju, je to lahko zelo težko in te omejuje pri razreševanju težav in stisk. V tem primeru bi bilo bolje, če razmisliš o tem, da bi poiskala drugega psihoterapevta/psihoterapevtko, s katerim ali katero bi se lahko pogovorila o vsem brez zadržkov. Le tako si boš lahko omogočila, da ustrezno nagovoriš svoja počutja. Če bi pri tem potrebovala dodatno podporo, sem tukaj zate.
Želim ti vse dobro
Patricija Knez, dipl. psihologinja (un)
• An
Anonimna_00
Pozdravljeni!
Ja seveda, prav ste razumeli, na koncu sem bila kriva js. Res ni bilo lepo in še zdaj čutim jezo in izdajo ko pomislim na to.
V tem času depresije sem imela oporo eno prijateljico, ki mi je bila kot mama stara je 45. Takrat sva se slišali vsaki dan ker nisem smela it k njej na obist ker sta starša mislila da ni primerna družba zame. Ona mi je bila kot mama znala me je poslušat, razumet, pomagat, potolažit. Seveda je žal letos umrla, ker se ji je razvil rak. Na začetku nisem morala verjet, da je ni več. Tisti dan sem še imela plesne in soplesalec me je vprašal da kaj je narobe pa sem mu povedla. Še zdaj večkrat pomislim na njo in mi je hudo da ji nemrem več zaupat. :(
Če se bi pogovorila z stricem pa teto pa staršema se nebi nič spremenilo ker vedno vztrajajo kak majo oni prav in, da sem js samo naivna, ker sem v takih letih.
Z svojo psihoterapevtko še nisem uspela govoriti o tem saj zdaj že dolgo nisem bila pri njej ker nimam prevoza, avtobusi so redki, mama pa mi govori naj si kupim pamet.
Seveda če mi bi Franc povedal da je Matevž v razmerju potem nikoli nebi povedala Matevžu da mi je všeč.
Kakšne odnose si želim z bližnjimi.. hmm.. seveda glede Franca bi bila vesela, da me bi poskusil razumet, da mi je všeč Matevž pa tudi če je 50 let star. Iskrenu mu ni videt in realno je ful simpatičen, zakompliciran ampak simpatičen. Franca sem vprašala če me saj razume, pa je napisal da me ne ker je Matevž star 50. Nevem zakaj enim ljudem toliko pomeni kolikšna je starostna razlika. Iskreno starost je številka, ki more bit ampak iskreno nobena številka ne določa tvoje osebnosti. Tudi ocene ne določajo koliko ti zares znaš. Glede tete pa strica pa staršev pa mi je iskreno že vseeno v kakih odnosih smo.
Sem pa vesela da sva se danes z Matevžem uspela pogovoriti. Ker sem ga vprašala če se bi rad pogovoril zdaj ali septembra ko se vidiva pa je prvo blo videt, da je mal nesramen bil. V resnici nebi rekla da bi se res nesramno znesel nad mano, ampak je dal takšen nesramen vtis. Napisal je da se midva nimava kaj pogovarjati, pa da si bom js lepo poiskala fanta svoje starosti in je to to... js pa sem mu napisala da nisem sama kriva kaj čutim in da se nikoli nisem opravičevala za svoja čustva pa da se tudi zdaj nemislim (mogoče je zvenelo mal nesramno ampak sem odvrnila enako kot on) pa napisala sem da upam da to razume.. pa je napisal da razume, ampak da bom nekako mogla to rešit da druge ni.. pa sem mu napisala da vseeno da bi mi Franc lahk pred 3 meseci omenil da je v razmerju (Matevž), da sem njemu prvemu povedla . pa je napisal da je vseeno če mi ni Franc povedal da mi je on in, da si naj dam njega iz glave in da naj grem v "lov" za fanti svoje starosti. Pač povedla sem mu da so pač meni moji vrstniki totalno preotročji pa sem začutla pri sebi da mu naj zaupam to kaj je bilo lani glede Tilena pa staršev. Pa sem mu priznala depresijo in vse kaj se je dogajalo in iskreno ko sem mu povedla za to je bil že bolj prijazen videt. Napisal je da vse kar te ne ubije te utrdi in da se vse enkrat reši tudi če traja , da nesmeš obupat in je zraven napisal da mi želi, da se to čimprej uredi. pol sem ga pa vprašala če lahk ostaneva v prijateljskem odnosu. Pa je napisal da za druženja pa to, nima časa pa da mi lahko tu pa tam polšlje kako sporočilo če bo imel čas drugače pa je napisal da mi želi vse dobro. Iskreno sem vesela da sva ostala v prijateljskih odnosih. Napisala sem mu, da tud sama nimam časa za druženja, da drugače pa seveda lahk. Seveda mu bom tud js kdaj poslala kako sporočilo. Vesela sem, da se je vse obrnilo in končalo pozitivno. Punca od Franca pa je rekla da je možno da me Matevž niti pogledat nebo več želel pa sem ji napisala da sva se pogovorila in mi je napisala da lepo sam da sem srečna.
Lep pozdrav!
Anonimna_0000
• Uredništvo
Patricija Knez
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Kot si zapisala, še zdaj čutiš jezo glede dogodkov, si pa na srečo takrat imela oporo te prijateljice. Verjamem, da ti mora biti tudi hudo zdaj, ko je ni več, veliko ti je pomenila. Normalno je, da jo pogrešaš in ta občutek tudi ne more kar tako izginiti. Lahko pa ti vseeno ostane v dobrem spominu, tudi vse njene besede, ko ti je bila v oporo. Na te se lahko spomniš tudi zdaj, ko si boš želela, da bi ji lahko kaj povedala.
Vesela sem, da si uspela premisliti o mojih vprašanjih z osredotočenostjo na sedanji trenutek - torej kaj si želiš sedaj in to tudi nasloviti z Matevžem. Pogumen in pomemben korak. Vidim, da si začutila njegovo nenaklonjenost do tvojih čustev, je pa vseeno potem bolje razumel tvojo situacijo, ko si mu iskreno povedala, kaj se je dogajalo. Seveda se za svoja čustva ne rabiš opravičevati, tako kot si zapisala. Prav pa je, da sprejmemo in spoštujemo čustva in odločitve drugih v tej situaciji, kot se mi zdi, da si sama tudi uspela. Bravo! Res sem vesela zate, da si uspela ohraniti prijateljski odnos in dobiti pozitiven razplet, kot si rekla.
Če še naslovim Franca in odnos s teto ter stricem... Vedi, da imamo različne poglede na stvari, vidimo jih z različnih zornih kotov. Čeprav si želiš, da bi te Franc poskusil razumeti, je takšna starostna razlika mogoče njemu res nepredstavljiva. Važno je, da ti sebe sprejmeš tako, kot si, in se ceniš.
Vse dobro in srečno dalje
Patricija Knez, dipl. psihologinja (un)