zdravo,
imam problem... počutim se zelo nesamozavestno zaradi moje postave. nisem predebela tevrec obratno. vsi mi govorijo da sem zelo suha. pa še bolj malo imam od prsi in zadnjice. nevem kaj naj, se mi zdi da sploh nisem privlačna. jem veliko, zrediti se pa tudi ne morem. kakšen nasvet? hvala, lp elena
Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Draga Elena,
negativno doživljanje lastnega telesa, kot ga opisuješ sama, je v mladostništvu še kako pogost pojav, ki lahko pomembno vpliva na naše počutje in samozavest. Predstavljam si, da o tem dosti razmišljaš, še posebej, če te na to neprestano opominjajo tudi drugi.
V času mladostništva nam je precej pomemben zunanji videz. Veliko mladostnic in mladostnikov se tako sooča z nizko telesno samopodobo. V tem razvojnem obdobju nasploh prihaja do številnih, nenehnih spremem, tudi na telesni ravni. Tvoje telo se še razvija in velika verjetnost je, da bo čez nekaj let izgledalo drugače. Mladostniki se sicer razvijate različno hitro, zato so tudi tvoji vrstniki morda videti drugače kot ti. Poskusi biti potrpežljiva in daj telesu čas, da se razvije.
Naj ti zaupam, da sem se dolga leta v mladostništvu tudi sama soočala s podobno situacijo. Želela sem se zrediti, pa mi to nikakor ni uspelo, zato te razumem. Lahko si predstavljam, kako se trenutno počutiš.
Zate imam nekaj napotkov, kako se soočiti z nizko telesno samopodobo:
1. Na svoje telo poskusi pogledati kot na telo, ki je edinstveno in točno takšno kakršno mora biti. Pri tem se poskusi izogniti primerjanju z drugimi. Zavedaj se teh trenutkov. S kom se primerjaš? Pomisli na vso pisano paleto ljudi in njihovih teles, kako zelo različni smo si in da marsikdo izgleda pravzaprav tudi tako kot ti. Kako dolgočasno bi bilo, če bi vsi izgledali enako. Še posebej bodi pozorna na primerjavo z drugimi na spletnih socialnih omrežjih in drugih medijih – tam so ponavadi prikazani ideali, nerealni standardi lepote, ki jih v realnem življenju dosega zelo malo ljudi. Če boš opazila, da določeni profili, ki jim slediš na družbenih omrežjih, v tebi vzbujajo negotovost v odnosu do lastnega telesa, razmisli o tem, da jim prenehaš slediti.
2. Oredotoči se na zdravje ter dobro fizično počujte in ne na težo ali izgled. Poskusi jesti uravnoteženo prehrano, izbiraj bolj zdrava živila, bodi redno telesno aktivna in poskrbi za svoje duševno zdravje. Pomisli, kaj vse tvoje telo naredi zate in kaj vse ti v resnici omogoča. Vsak dan si vzemi en trenutek in pomisli, kaj vse tvoje telo zmore: teče, pleše, se smeji, misli, itd. Osredotoči se na čutne užitke in na vse pozitivno, kar ti telo nudi.
3. S pomočjo fizične aktivnost lahko sicer do neke mere vplivamo na obliko svojega telesa. Predvsem vadba za moč je lahko koristna za pridobivanje mišične mase in izboljšanje počutja nasploh.
4. Delaj na svoji samozavesti oziroma grajenju pozitivne samopodobe. Ta se gradi skozi čas. Osredotoči se na svoja močna področja, na svoje dosežke, spretnosti, talente, lastnosti in tudi vidike lastnega telesnega videza, ki pa so ti kljub vsemu všeč. Pri tem si lahko pomagaš s pisanjem dnevnika, kjer sproti beležiš stvari, ki jih pri sebi ceniš.
5. Izbiraj oblačila, ki poudarjajo tisto, kar ti je všeč na tvojem telesu in v katerih se počutiš dobro.
6. Svoje doživljanje zaupaj svojim bližnjim, prijateljem ali drugim osebam, ki so ti blizu. Včasih lahko že pogovor z nekom, ki te razume, deluje zelo terapevtsko.
Naj za konec izpostavim, kako zelo pomembno je, kako vidimo sami sebe in kako se v lastnem telesu počutimo, saj to izžarevamo tudi navzven. Zapomni si, da sta lepota in privlačnost subjektivni in da je tvoja vrednost veliko več kot le tvoja zunanjost. Zapomni si, da si v obdobju hitrih sprememb in da je povsem normalno, da se včasih počutiš negotovo. Sčasoma se bodo stvari uredile in tvoja samozavest bo rasla. K temu lahko dodatno prispevaš z delom na samozavesti in skrbi za lastno zdravje, s pomočjo česar boš postopoma dosegla boljše počutje in zadovoljstvo s samo seboj.
Lepo te pozdravljam,
Amadeja Jurič, mag. psihologije