Pozdravljeni,
Sem Doris, stara sem 16 in imam en problem. Bom na kratko. Kod je že možno razbrati iz naslova imam fanta iz švedske. Spoznala sva se preko njegovega očeta Johna ,ki je prijatelj mojega soseda in ga obiskuje ko je v Sloveniji. Pred 1 mescom je John bil v Sloveniji. Bili smo pri sosedih in se pogovarjali, John je kazal svoje slike 20 letnega sina Alexa, ko sem ga videla sem se vanj zaljubila. Te lepe oči, nasmeh, lasje wow, res sem ostala brez besed. Priznala sem da je lep. John mi je takoj podal njegov kontakt in začela sva se pogovarjati. Iz dneva v dan sva si postajala bolj všeč. Pogovarjava se v Angleščini saj seveda Slovensko ne zna. In tuki nastane 1. Problem imam zelo slabo angleščino. Razumem srednje dobro govorit pa sploh ne znam. Naslednje leto pride v Slovenijo, do takrat bi res rada dobro znala Angleško. Torej je kakšna ideja da se bolje naučim angleško?
Zavedam pa se tudi da ga še nisem spoznala dovolj osebno zato tudi nemorem reci da ga prav zares ljubim ampak mi je pa vseeno zelo všeč. Danes mi je povedal da sem lepa in da bi me rad objel. Tako si želim da bi se lahko bolje spoznala. No naslednji problem pa so moji starši, stari starši in sorodniki.. če bova dejansko par kako naj jim to povem? Moji starši so kar dosti striktni in menim da tudi nebi bili najbolj navdušeni nad tem da bi imela fanta iz švedske, torej kaj storiti da cim bolje razlozim tudi ostalim... hvala za pomoc
• Uredništvo
Maša Podvršnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Doris,
iz tvojega sporočila razberem, da ti je Alex zelo všeč in da drug do drugega gojita zelo pozitivna čustva, kar me zelo veseli. Praviš pa torej, da bi se rada naučila angleškega jezika in glede vajine zveze povedala svoji družini. Ker ne veš, kako bodo odreagirali tvoji starši, lahko razumem, da ob vsem tem čutiš tesnobo.
Najprej glede učenja angleščine… Še imaš shranjene učbenike in zvezke iz osnovne šole? Za začetek lahko ponoviš snov, ki si jo v šoli že obravnavala, predvsem stvari, ki se ti zdijo uporabne za vsakdanji pogovor s fantom. Preko gledanja filmov in serij v angleščini lahko izboljšaš svojo izgovorjavo, razumevanje in širiš besedišče. V pomoč so ti lahko tudi številne aplikacije in spletne strani, ki nudijo učenje jezika na bolj zabaven način. Obstajajo tudi tečaji tujih jezikov, vendar so ti običajno plačljivi. Ne glede na to menim, da se boš s časoma zagotovo izboljšala v angleškem jeziku - že samo zato, ker ga redno uporabljaš pri pogovoru z Alexom.
Kako pa glede vajine zveze povedati staršem? Sama svoje starše najbolj poznaš in verjetno veš, kdaj bi bil pravi trenutek za to. Bodi iskrena in povej zgodbo na podoben način, kot si jo zaupala meni. Če se ti zdi, da kateremu od staršev bolj zaupaš in sta si bližje, lahko najprej poveš njemu in potem postopoma ostalim. Če sem prav razumela, tvoji starši Alexovega očeta poznajo, zato njihov odziv mogoče ne bo tako negativen, kot si misliš.
Upam, da boš uspešno razrešila. Vso srečo ti želim!
Maša Podvršnik, dipl. psihologinja (UN)
Maša Podvršnik, dipl. psihologinja (un)