Pozdravljeni.
Imam eno težavico in bi res bila vesela pomoči. Sem zelo zmedena glede moje težave in ne vem na koga se naj obrnem, zdaj sem se na vas v upanju, da dobim kake koristne napotke kako naprej. V glavnem pred nekaj meseci sem prvič opazila, da me je motil bel papir v zvezku, vse se mi je zelo bleščalo, tudi bela tabla v šoli in sem posledično bila neskoncentrirana. Ni bilo to pri vseh predmetih. Problem je tam KJER SO VKLJUČENE ŠTEVILKE. V osnovni šoli sem imela matematiko, kemijo ali kjer so številke brez težav 5 zdaj imam zaradi teh težav 2 in 3. Težava je v tem, da jaz razumem kaj moram narediti ampak me številke zadnje čase zelo mučijo. Začnejo mi skakati pred očmi, ne prepišem številke v redu npr. namesto 65 prepišem 56 namesto 2 vidim 6 pa take. Tudi če so črke zraven narobe napišem Namesto x napižem z... tudi, če vmes 3 krat preverim, če sem se zmotila ne opazim napake. Ni tako velik problem pri kratkih računih, težava je pri dolgih. Zato se mi dogaja, da rešim test samo na pol pa še takrat narobe prepišem številke in tudi časa mi zmankjka. Nimam pojma zakaj. V osnovni šoli nisem imela težav z tem. Profesorji se čudijo kako lahko iz testa, ki sem ga pisala 2 ponovno pišem 2 in se še dodatno učim. Ne znam jih pojasniti, da številk preprosto ne vidim in jih narobe prepisujem pač nerelno je, da mi ne uspe zvišati ocen zaradi tega. V osnovni šoli sem brez problema zvišala na 4 ker nisem imela teh težav. Profesorji si mislijo, da sem površna ampak ali neskoncentrirana ampak jaz sama pri sebi vem, da nisem površna in če tudi sem skoncentrirana 100 na uro se mi zgodi, da zamenjujem številke. Dobila sem nasvet že naj poskusim z barvnim papirjem - kako se naj lotim tega? Katero barvo sploh naj izberem? Ne gre se za to, da bi si sama postavljala diagnozo ampak nekako moram ukrepati. Kakšen je psotopek, da dobi dijak barven papir, če je treba? Ali to lahko zaupam okulistu na pregledu glede teh težav, je pravi za to? Ali moram do osebnega zdravnika? Kaj pa naj, dokler ne dobim zdravniškega opravičila?
Hvala
Uredništvo
Doroteja Vodopivec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Velikokrat v takšnih primerih napotimo otroke k pregledu k specialistu. Kot navajaš so lahko težave posledica skotopičnega sindroma, disleksije, diskalkulije ali pa je težava kje drugje.
Priporočam, da se o tem pogovoriš s starši in obiščeš specialnega pedagoga, ki bo s tabo opravil različna testiranja, da lahko potrdi od kje izvirajo tvoje težave. Vem, da nekatere institucije to nudijo brezplačno, lahko pa se obrneš na svojo izbrano zdravnico, ki ti bo izdala potrebne napotnice.
Žal samo iz zapisanega težko povem kje so težave, prav tako žal nisem ustrezen profil za diagnozo le tega. Za diagnozo je potrebno opraviti različna testiranja pri izbranih profilih, ki pokažejo kje se težave nahajajo.
Doroteja Vodopivec, mag. psihologije