Zakaj nihče ne omenja v šoli poklica YouTuberja ali kako se služi z videoigrami? Predvidevam ker za to uradno ne potrebuješ izobrazbe in ker poudarjajo da so videoigre škodljive? Se šola počasi prilagaja na spremembe? Ali ker te nihče ne najame ampak se samozaposliš?
• Uredništvo
Urška Meolic Kotnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
postavil si zanimivo vprašanje, na katerega pa točnega odgovora ne morem podati, ker ga ne vem, lahko ti pa skušam zadevo nekako razjasniti. V šoli strokovni delavci govorijo o poklicih, ki se jih pri nas v Sloveniji lahko opravlja. Prav tako vam predstavijo programe srednjih šol: dvoletni programi, triletni programi, štiriletni programi, programi 3 + 2, gimnazijski programi. Programi, ki se pri nas izvajajo, so objavljeni tudi na spletnih straneh ministrstva za vzgojo in izobraževanje. Velikokrat vam omogočijo oglede srednjih šol, kjer dijaki pripravijo različne delavnice ter dejavnosti za osnovnošolce. V februarju greste na informativne dneve, nato se na želeno šolo vpišete. Na spletni strani Zavoda za zaposlovanje so različni opisi poklicev, ki se jih lahko opravlja pri nas. Prilagam ti povezavo - tukaj.
Torej tega poklica pri nas ni. Tudi izobraževalnega programa zanj ni, torej ne moreš se izobraziti, da bi potem igral igrice. Mislim, da se šola ne prilagaja na takšne spremembe. Ne poznam ljudi, ki bi bili "youtuberji" oziroma igrali videoigre v naši domovini in ne bi delali ničesar drugega, saj ljudje hodimo v službo ter moramo zaslužiti plačo za lastno preživetje. Ne vem, kako je s tovrstnim delom drugod po svetu ali s tem, če je to priznano pri drugih narodih. Mogoče o tem lahko kaj več prebrskaš sam ali najdeš po spletu kakšno zgodbo koga, ki le-to dejansko počne in kako mu je uspelo. Verjetno bi se v vsakem primeru moral samozaposliti. Bi bilo pa najbrž preudarno pridobiti uradno izobrazbo tistega, kar te zanima in potem to delati, igrice pa igrati v prostem času in morda postopoma začeti s tem tudi služiti.
Upam, da je odgovor zate uporaben in lep pozdrav
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije