Oj
Mislila sem da bom igralka. Šla na AGRFT, igrala v slovenskih filmih in serijah, postala slavna, se preselila v Hollywood in tam igrala v filmih, a se nič od tega ni zgodilo. Hodim na avdicije, a nobene sreče, denarja za selitev v Ameriko nimam. Vse je padlo v vodo. Moje sanje se niso uresničile. Žalostna sem.
• Uredništvo
Irena Toš Koren

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Pot oblikovanja v smeri določenega poklica je lahko izredno različna. Nisi sicer zapisala, kaj si vse poskusila, naredila v smeri uresničevanja tvoje želje, da bi postala igralka, vendar predvidevam, da te ta ravnanja niso privedla do željenega cilja, saj si zapisala, da si žalostna.
Ko sem omenila različne poti doseganja željenega poklica, sem mislila prav to in sicer ni nujno iti vedno po eni poti. Morda je, če je tvoja želja izrazita in odstopa od drugih želja, možno najti še kakšne druge načine, možnosti, da dosežeš cilj in postaneš igralka. Morda je le potrebno omeniti, da različne poti niso enako dolge in enako dosegljive. To pomeni, da ni vedno le zelo kratkih in časovno bližjih poti in večkrat je potrebno biti zelo vztrajen, narediti več ovinkov in iskati začasne druge poti in možnosti.
Ne vem, kakšne so možnosti za izpopolnjevanja na tem področju v Sloveniji, vendar sem že pred časom nekje slišala, da obstajajo različne delavnice, šole, tečaji…izpopolnjevanja in dograjevanja na umetniških področjih (konkretno vem za slikanje), verjamem, da obstaja kaj tudi na tvojem področju igralstva. Kar nekaj igralk je bilo v začetku plesalk…
Kako je s tem v Ameriki, pa resnično ne vem, morda je možnosti še več, vendar verjetno tudi veliko ljudi, ki jih preizkuša.
Sicer imaš zglede tudi pri nas, da vsi, ki igrajo v filmih, niso vedno le profesionalni igralci, imajo lahko v osnovi kakšno drugačno izobrazbo. Na primer Katarina Čas, je po osnovni izobrazbi ekonomistka; je pa bila v začetku plesalka v znani plesni skupini. Znani igralec, TV voditelj Lado Bizovičar je po poklicu novinar, komik Tilen Artač je poklicni glasbenik…Tudi to je ena pot.
Po drugi strani pa je dejstvo tudi, da je selekcija na akademiji za igralstvo tako velika, da je veliko sedanjih igralcev moralo večkrat na sprejemne izpite, preden so jih sprejeli na izobraževanje.
Morda poznaš in povprašaš koga, ki ima izkušnje na tem področju, kako priti v krog igralcev.
Sicer pa razmisli tudi o tem, ali je to edina pot, ki so jo želiš. Vedno je dobro razmišljati še o kakšni poklicni izbiri, saj je dejstvo, ki sem ga izkusila tudi sama, da se na vsaki poklicni poti najdejo drugi izzivi, ki te lahko popeljejo v želeno smer. Moja izkušnja je, da sem v teku svojega poklicnega dela oblikovala popolnoma drugačen način dela, kot sem si to zamišljala, ko sem se podala v izobraževanje.
Le pogumno naprej!
Irena Toš Koren, univ. dipl. psihologinja