Realno nevem ka naj. Pac nevem ce je sploh vredno da se grem naprej. Pac ka je sploh point. Ne pac realno. Mislim da nism depresivna ampak realna. Paccccc. Ka je point. Sploh ni zagotovljeno da bo vse ok pa da mi bo lajf okej. Ampak morem se vedno it naprej? Naj mi en pove kak je to smiselno. tut ce je lajf okej (ni zagotovljeno da bo) je sevedno bols ce ga nebi blo. Ka je point. Mogoc bom enkrat spet vredu bla
• Uredništvo
Lea Figelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Pišeš, da si precej zmedena glede tega, kaj je tvoja vloga in namen v žviljenju in ali ima vse to sploh smisel in se sprašuješ, ali bi bilo bolje, če življenja ne bi bilo.
Najprej bi ti rada povedala, da se mi zdi, da so takšne globoke misli normalne. Vsak od nas se je, ali pa se še najbrž kdaj bo spraševal o tem, zakaj smo tukaj, zakaj se nam dogajajo takšne stvari kot se nam, v čem je smisel. In to se mi zdi dobro, saj takšno globoko preizpraševanje kaže predvsem na željo po globljem razumevanju sveta in tvojem obstoju v njem. Sama sem mnenja, da so to vprašanja, na katera ne obstaja univerzalen in pravilen odgovor, ampak mora odgovore najti vsak sam znotraj sebe. Čeprav morda to zveni "filozofsko" (navsezadnje so tvoja vprašanja filozofske narave) je vsak posameznik tisti, ki izbira svoje odločitve in kako bo živel svoje življenje.
Mogoče lahko na to situacijo pogledava iz drugega zornega kota. Mogoče ni dobro, da iščemo "rešitev uganke sveta", ampak bi ti morda v tej situaciji pomagalo, da na svoje življenje pogledaš kot na nek eksperiment. Ekperiment, v katerem predvsem raziskuješ različne stvari, v upanju, da najdeš nekaj, zaradi česar se ti bo zdelo smiselno živeti. Se ti zdi to smiselno?
Občutek vrednosti in smisla nam dajejo namreč predvsem aktivnosti, ki jih imamo radi (npr. razni hobiji, učenje o novih stvareh, potovanja na druge konce sveta), pa tudi spoznavanje novih ljudi, od katerih se lahko marsikaj naučimo in nam stojijo ob strani. Ključno je, da vsak zase najde nekaj, kar ga osrečuje. Vem, da to ni lahko, ampak ti tu žal ne morem dati bolj specifičnega nasveta, ker ne vem prav veliko o tebi in je smisel za vsakogar drugačen in vsak ga najde v različnih stvareh. Če bi tu potrebovala nekoliko več usmerjanja ali informacij, bi z veseljem rada prebrala še kaj več o tebi. Lahko mi napišeš še kaj o tem, kaj si rada počela kot otrok ali kaj rada počneš zdaj, kaj te vsaj malo veseli. Kaj praviš? Vsekakor pa se mi zdi bistveno, da ostajaš odprtega srca in oči za nove izkušnje, saj nikoli ne veš, kaj te čaka za vogalom.
Ne morem pa mimo zadnjega stavka, v katerem pišeš, da boš mogoče nekoč spet dobro. Ker si tudi jaz to želim zate, te vabim, da mi napišeš še kaj več o tvoji trenutni stiki in se poskušava še malo pogovoriti o njej, če ti to ustreza.
Vsekakor ti želim vse dobro tega sveta in da bi kmalu našla "svoj kotiček pod soncem", ki te bo nadajal s smislom in upanjem. Lepo bodi! :)
Lea Figelj, dipl. psih. (un)