Spoštovani,
Moje staro ime je bilo Katja, ampak se s tem imenom ne počutim več udobno, saj sem nebinarna oseba. Moje novo ime je Sky, ampak ni še uradno. Na faksu sem povedal, ampak ne želijo me klicati po izbranem imenu, ker ni uradno s papirji. To me najbolj boli, ker niti na faks nočem, ker me vsakič zaboli, ko me drugače pokličejo. Želim si uradno spremeniti ime, ampak mislim, da se bom moral odpovedati potem terapiji. Ne vem kaj naj?
Lp, Sky Bele
• Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen Sky,
Hvala za tvoje sporočilo in zaupanje. Verjamem, da ti ni prijetno, ko te druge_i kličejo po imenu, ki si ga nisi izbral. Glede spremembe imena; lahko si ga spremeniš kadarkoli, v primeru, da si polnoleten. (https://e-uprava.gov.si/si/podrocja/osebni-dokumenti-potrdila-selitev/osebno-ime/sprememba-osebnega-imena-na-podlagi-odlocbe.html?lang=si). Strošek postopka je 55 €.
Če si želiš spremeniti tudi spolni marker (dobiš drugi EMŠO) pa je trenutno to žal še vedno vezano na postopek medicinske tranzicije (https://transakcija.si/prirocnik-o-tranziciji/). Ne razumem pa kaj točno misliš s tem, da bi se moral odpovedati terapiji v primeru, če si želiš uradno spremeniti ime?
Zdi se mi pomembno, da imaš okrog sebe tudi osebe, ki te razumejo. Po navadi so to druge LGBTIQ+ osebe, ki so sprejemajoče do tvojih okoliščin vezanih na tvojo spolno identiteto. V mladinskem centru na Legebitri potekajo različni dogodki za LGBTIQ+ osebe, kjer se lahko družiš v varnem okolju ter spoznaš osebe, ki se srečujejo s podobnimi vprašanji kot ti. (https://www.instagram.com/legebitra.mladina/). Lahko se odločiš tudi za možnost psihosocialnega svetovanja, ki ga ponujajo na Transakciji (https://transakcija.si/svetovanje-in-psiholoska-podpora/).
Če imaš še kakšno vprašanje sem na voljo J
Topel pozdrav,
Eva Mulej Vrabič, mag. zak. in druž. štud.
svetovalnica Legebitra