Pozdravljeni,
jaz imam zelo težave v tem, da se počutim debelo. Imam normalno telesno težo in vsi mi pravijo, da imam zelo lepo postavo, ampak še vseeno na sebi vidim preveč oblin in odvečne maščobe. Sem na dieti in probam jest normalno ampak sem po vsaki jedi še bolj lačna. Ko gremo s sošolka skupaj na kosilo, ona se ne drži nobene diete, poje pol manj kot jaz in takrat se jaz počutim, kot da preveč jem in da se bom še za 10kg zredila. Kaj naj naredim, kako naj si ob takšnih situacijah pomagam?
Rada bi prišla do svojega zastavljenega cilja, ampak sploh ne morem skuhšati. Že zdravje mi zelo ukazuje, da bi morala s tem prenehati, ampak jaz hočem shujšati. Zgubila sem že menstruacijo in tudi moja prebava ni vredu (če nebi vzela sirupa za čiščenje potem sploh nebi morala iti na stranišče).
Kaj mi lahko ob takšni situaciji lahko svetujete?
Hvala za nasvete in odgovor.
Uredništvo
Urška Stepišnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Hvala, da si se odprla in delila svoje skrbi. Zdi se, da se res soočaš s težkim obdobjem glede prehrane in telesne podobe.
Pomembno je, da razumeš, da tvoja telesna teža ni edini pokazatelj zdravja. Čeprav imaš normalno težo, izguba menstruacije in prebavne težave kažejo, da tvoje telo ne dobiva vsega, kar potrebuje. Če dieta vpliva na tvoje zdravje do te mere, da izgubljaš menstruacijo in imaš prebavne težave, je to resen znak, da ni primerna zate. Dolgotrajne diete lahko povzročijo resne zdravstvene težave. Če si po vsakem obroku lačna, to pomeni, da tvoja prehrana ni uravnotežena. Telo potrebuje pravo mešanico beljakovin, maščob, ogljikovih hidratov in vlaknin, da se počutiš sito. Pomembno je, da izbiraš hrano, ki te bo nasitila. Ravno tako se ne primerjaj z drugimi - vsak ima svoje potrebe in svojo presnovo. Primerjanje s prijateljico lahko vodi do nerealnih pričakovanj in frustracij. Pomembno je, da poslušaš svoje telo in se osredotočiš na svoje potrebe.
Če se počutiš, da imaš preveč oblin kljub normalni teži, bi bilo dobro, da se pogovoriš s psihologom ali terapevtom. Psihološka podpora ti lahko pomaga razumeti in premagati te občutke. Tvoje zdravje je najpomembnejše, zato je ključno, da najdeš ravnovesje med doseganjem ciljev in ohranjanjem zdravja. Posvetuj se s strokovnjaki in poišči podporo, ki jo potrebuješ (npr.: https://posvet.org/ ). Ne rabiš iti skozi to sama, in z ustrezno pomočjo boš našla bolj zdrav pristop k prehranjevanju in skrbi za svoje telo.
Če imaš še kakšna vprašanja ali potrebuješ dodatno pomoč, sem tukaj zate.
Pozdravčki,
Urška Stepišnik, dipl. m. s. in mag. prof. socialne pedagogike