Prosim za kaksne predloge da shujsam v trebuh in vaje za trdnejšo rit
Stara sem 14 inmam 165cm in tehntam 83kg
Prosim za pomoc
Hvala
• Ma
Majika 123
Hoj!
Tudi sama bi si želela kot vsaka namstnjca imeti večjo rit joske in manjsi trebuh....ne pusti da zapades v depresijo ne se prevec sekirat zaradi tega.ok ce si pa zares zelis shujsat pa najprej spremeni prehrano hujsanje ni samo telovadba!potem pa kakšne vaje ki ai jih lahko na trgovini play dol potegnes jas nkter samo hujsanje vtipkam.vendar pazi da so vaje za otroke sicer bo telo trpelo.pazi ne muči telesa.vse dobro.LP.MAJA 13 LET.
• Uredništvo
Klara Pinter

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Najprej bi te rada pohvalila, da si se odločila z vadbo poskrbeti za svoje telo in s tem tudi zdravje. Redna telesna dejavnost je namreč ena izmed najpomembnejših stvari, ki jih lahko naredimo za ohranjanje zdravja in dobrega počutja.
Praviš, da bi rada shujšala v trebuh in si utrdila zadnjico. Za hujšanje so bolj primerne aerobne vaje (tek, plavanje, kolesarjenje, skakanje s kolebnico, hitra hoja, hoja v hrib, igre z žogo, ...), za oblikovanje telesa pa vaje za mišično moč (najdeš jih lahko na youtube, vtipkaj npr. vaje za zadnjico). Najboljše bo torej, če kombiniraš obe vrsti aktivnosti. Če ti bo lažje, si lahko narediš urnik vadbe, za vsak dan v tednu, npr.:
- ponedeljek: vaje za moč,
- torek: aerobna vadba,
- sreda: vaje za moč,
- četrtek: aerobna vadba,
- petek: vaje za moč,
- sobota: aerobna vadba,
- nedelja: sprehod, sproščanje, joga, izlet v naravo.
Marsikomu je za ohranjanje motivacije lažje, da ima načrt vadbe nekje napisan in si vsak dan, po opravljeni aktivnosti naredi kljukico. Morda imaš tudi kakšno prijateljico, ki bi, tako kot ti, želela biti bolj aktivna in bi lahko skupaj naredili načrt, spremljali kako vama gre, se vzpodbujali in ko se situacija glede koronavirusa umiri, tudi skupaj telovadili.
Priporočljivo je, da si vsak dan aktivna vsaj eno uro. Aktivnost naj bo takšna, da čutiš napor in si zadihana. Pomembno pa je, da ne začneš s pretežkimi vajami, saj veliko ljudi obupa, ker si postavijo previsoke cilje že na začetku. Začni torej z lažjimi vajami, potem pa postopoma zvišaj težavnost. Izbiraj si aktivnosti, v katerih uživaš in te sproščajo, a ti vseeno predstavljajo dovolj velik izziv, da se ob njih zadihaš in prepotiš. Preizkusi različne športe in ugotovi, katere aktivnosti ti bolj ustrezajo.
Pri hujšanju pa je seveda zelo pomembna tudi prehrana. Si že kaj razmišljala glede svojega načina prehranjevanja in kaj bi lahko spremenila, da bi ti pomagalo doseči tvoj cilj? Dobro je imeti 5 manjših obrokov na dan, piti veliko vode, uživati dovolj sadja in zelenjave. Izogibaj pa se sladkim pijačam, sladkorju, izdelkom iz bele moke in mastni hrani. Podobno kot za gibanje, si lahko narediš načrt tudi za prehrano. Na spletu lahko poiščeš recepte zdravih obrokov in si sama ali skupaj s starši pripravi kakšno zdravo jed.
Veliko vztrajnosti in verjamem, da ti bo uspelo!
Klara Pinter, mag. zak. in druž. štud.