nimam frendov niti nobena punca me nemara odlocam se da bi zacel hujsati da nebi nic jedel in da bi samo jedu cigumije in pil vodo z sol.
• pi
piskotk
hej te čisto razumem sem v šoli imela že par primerov to da nič ne ješ ni vredu za tvoje zdravje če že jej manjše obroke pij veliko vode nič sladkih pijač in čim manj maščob vnašaj vase če kaj treniraš tudi pomaga ali pa probaj z vadbo doma drugače se pa ne sekiraj glede tega bo že pršu kdo upam da sem ti pomagala
• Uredništvo
Maša Mesiček

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
iz tvojega zapisa lahko sklepam, da se počutiš osamljeno in zavrnjeno, saj praviš, da nimaš prijateljev in da se nobena punca ne zmeni zate. Razmišljaš, da bi to stisko rešil s hujšanjem, kjer praktično ne bi jedel ničesar.
Najprej te želim povabiti, da mi poveš kaj več o tvoji odločitvi, da bi rad začel hujšati. Se ti zdi, da imaš prekomerno telesno težo? Meniš, da nimaš prijateljev zaradi svoje teže in si zato želiš hujšati? Meniš, da bi ti hujšanje pomagalo izboljšati samozavest in sprejetost med prijatelji in dekleti?
Način hujšanja, ki si ga opisal, ni zdrav za tvoje telo. Trenutno si še v fazi odraščanja, kar pomeni, da je hrana ključnega pomena za tvojo izgradnjo mišic, kostnine, notranjih organov ter za delovanje možganov. Seveda ni pomembno, da samo ješ dovolj, ampak da ješ kakovostno, raznoliko in zdravo hrano. Če te o prehranjevanju zanima kaj več, si o tem lahko prebereš na tej povezavi. Seveda pa je smiselno, da se glede kakršnegakoli poskusa hujšanja posvetuješ s svojim osebnim zdravnikom, ki ti bo znal pomagati in svetovati. Vedi, da hujšanje na lastno pest, brez kakršnegakoli znanja o tem, lahko prinese številne negativne posledice za tvoje duševno in fizično zdravje.
Ko prebiram tvoje vprašanje se sprašujem, ali meniš, da nimaš prijateljev in pozornosti deklet zaradi svoje telesne teže? Vedeti moraš, da prijateljstva in odnosi temeljijo na skupnih interesih, spoštovanju ter povezanosti in ne tem, kako nekdo izgleda. Tvoja vrednost kot osebe izhaja iz tega, kako ravnaš in spoštuješ druge ljudi, koliko si iskren in pristen v odnosih, koliko si pripravljen pomagati in še veliko drugih vrlin, ki pa ne izhajajo iz tvoje telesne teže.
Verjemi, da ima veliko ljudi težave s sklepanjem prijateljstev, saj živimo v času, ko je vzpostavljanje in ohranjanje odnosov zelo težko, če si ne zanje vključene osebe ne prizadevajo dovolj. Če imaš težave s sklepanjem prijateljstev, se lahko poskusiš vključiti v kakšno aktivnost, ki ti je všeč, saj boš tam spoznal veliko novih ljudi, ki jih zanimajo enake stvari kot tebe. To je lahko tudi super začetek pogovora. Tudi v šoli lahko poskusiš pridobiti nove prijatelje, npr. da nekoga vprašaš za pomoč pri učenju, koga povabiš na sprehod, drsanje in kaj podobnega.
Upam, da mi boš zaupal še kakšno informacijo več o tvoji odločitvi, do takrat pa upam, da sem ti s svojim odgovorom pomagala. Če pa boš imel še kakšno vprašanje, sem ti na voljo.
Lepo bodi,
Maša Mesiček, dipl. psihologinja (un)