Kaj mi lahko kdo razlozi kaki stos je to da je hujsanje addictive? Shujsala sem sicer samo 8 kg ampak kljub temu da mi je cez dan grozno ker sem lacna in sem zato tecna in mi gre vse na zivce ne morem nehat. Ko vidim da je sla stevilka na tehtnici dol sem najsrecnejsa oseba na svetu in se mi zdi da vsakic ko sem bla lacna se je splacalo in dobim potrdilo in novo motivacijo da to kar delam deluje. Ce pa vidim da je stevilka ostala ista ali pa je sla celo navzgor pa me to tak iz tira vrze da celi dan razmisljam se samo o tem in se v sebi grozno pocutim. In to je zelo neprijetno ker se pocutim kot da je v meni ogenj in me koza pece in skeli in si bi jo najrajsi dol vtrgala, se zakopala v luknjo kjer me noben ne vidi in prisla iz nje enkrat ko bom suha. In vedno ko sem zunaj med ljudmi in se naprimer pogovarjam z prof lahko razmisljam samo o tem kak sem debela in da zgledam grozno in grdo in mi je se hujse ker vem da me tudi ostali vidijo in s tem se tak fejst ukvarjam da po celem telesu dobim napetost in spet dobim tisti obcutek da bo mi koza popokola ali pa da je v meni ogenj. Ce se prof pogovarja samo z mano in me gleda je to se hujse in se mi vcasih zdi kot da nisem na zemlji , ne da se pocutim neresnicno ampak ne morem se zbrat na pogovor, njegove besede mi samo donijo v glavi in slisim samo nek hrup, ki prihaja iz njegovih ust ampak nic ne razumem ker samo razmisljam o tem kak si zelim da me ne bi vidu kak zgledam in mel nekega misljenja o tem in da si zelim cim prej it domov kjer me noben ne vidi.
Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Vesela sem, da si zbrala pogum, da si mi zaupala svoje misli. Najprej si vprašala, kako se zgodi, da hujšanje postane zasvojljivo. V resnici je hujšanje podobno drugim samouničujočim vedenjem, kot je na primer kajenje in samopoškodovanje. Tudi kajenje in samopoškodovanje lahko hitro postane zasvojljivo, predvsem zato, ker je posledica globjega nezadovoljstva ali občutka nesreče. Pri tebi je recimo zaznati zelo močno nezadovoljstvo s sabo, ki se kaže v sovraštvu do telesa. Taki občutki so včasih varljivi - ti recimo napake in vzroke za nezadovoljstvo iščeš v obliki svojega telesa ali v "odvečnih" kilogramih, verjetno so pa povsem drugje. V ozadju težav s prehranjevanjem, hujšanjem in motnjami hranjenja so največkrat čustvene težave, čustvena deprivacija ali travma. Da se rešiš nezadovoljstva s svojim telesom, moraš torej pozornost preusmeriti na globje čustvene težave, ki jih je velikokrat težko najti, če si sam, še teže pa se z njimi spopasti.
Zato si želim, da bi čim prej obiskala zdravnika. Lahko mogoče prosiš mamo ali prijateljico, da te pospremi do zdravnika? Če ti je težko govoriti o svojih težavah, jim lahko mogoče daš za prebrati to, kar si napisala meni. Iz tvojih besed je namreč čutiti hudo stisko, in verjamem, da bi te ljudje, ki te imajo radi, z veseljem podprli na poti okrevanja, pa tudi tebi bi bilo mnogo lažje pričeti z zdravljenjem. Zdravnik ti bo napisal napotnico za psihološko obravnavo. Ker boš mogoče na psihološko obravnavo morala čakati kar nekaj časa, ti priporočam, da v vmesnem času obiščeš katerega od centrov za duševno zdravje za otroke in mladostnike (seznam centrov), za katerega ne potrebuješ napotnice. Če stanuješ v Ljubljani ali v njeni bližini, ti priporočam obisk Svetovalnice za motnje hranjenja Muza, kjer se lahko pridružiš terapevtski skupini.
Vedi, da si zaslužiš boljšega življenja od tega, ki ga opisuješ. Zaslužiš si, da polno užiješ dan in stvari, ki jih doživiš, brez neprestanih vsiljivih misli o svojem telesu ali o hrani. Motnje hranjenja so ena izmed težje ozdravljivih duševnih motenj, zato je zares pomembno, da pomoč poiščeš čim prej. Če motnja hranjenja namreč ni zdravljenja, zelo poslabša kvaliteto življenja - težko se učiš, zbereš, slediš pogovoru, telovadiš, uživaš v hobijih, se družiš s prijatelji ali družino. Vse aktivnosti, v katerih bi namreč sicer uživala, so lahko zasenčene z mislimi o postavi, tvojem izgledu, vrednosti in hrani.
Oglasi se mi še kaj in čim prej poišči pomoč. Pošiljam ti velik objem.
Ajda Novak, mag. psihologije