Pozdravljeni
zanima me kako oz. kaj moram narediti,da bom shujšala?
Sem punca stara 14let,visoka 170cm in težka 77kg. Se redno ukvarjam z športom. Trikrat na teden imam intenzivne treninge boksa ????. Glede prehrane nisem v najboljšem stanju, saj zajtrka nikoli ne jem (saj mi gre na bruhanje),malico v šoli jem občasno(ne vsak dan),kosila ponavadi ne jem,za večerjo pa pojem malo večji obrok, saj čez dan skoraj nič ne pojem.
Zanima me kako naj spremenim svoje prehranjevanje,ali se moram še več gibati...?
Sem pa zelo omejena glede casa,saj tekmovalno igram klasično kitaro in sem skoraj cel dan v glasbeni šoli .
Hvala ,lp
Uredništvo
Jure Rugani

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
Če začneva z gibanjem - intenzivni trening 3x na teden je po mojem mnenju že kar dovolj, morda lahko v svoj teden vključiš še nekaj vsakodnevnega gibanja, npr. kolesarjenje/ hoja namesto avtobusa, kakšen krajši tek/jogging 1x-2x tedensko oz. kaj podobnega.
Pri prehrani pa bi ti generalno svetoval, da poješ več obrokov na dan, oz. si vnos hrane bolj enakomerno porazdeliš čez dan, ne da največ poješ prav zvečer pred spanjem. Pomembno je sevada tudi kakšno hrano ješ - naj bo čim bolj raznovrstna, hranljiva, sveža, izogibaj se pretirano sladkim, mastnim zadevam, procesirani hrani, hitri prehrani...to verjetno že veš. Če ti zjutraj ne paše jesti, poskusi imeti vsaj bolj obilno kosilo.
Glede na to, da praviš, da si čez dan zelo zaposlena, je pametno da si obroke tudi vnaprej malo načrtuješ oz. imaš vedno s sabo kakšen zdrav prigrizek - da ne posežeš po nezdravih, ko si lačna. To je lahko sadje, oreščki, kakšna vnaprej pripravljena kaša/ poridge, zelenjava, humus, polnozrnat kruh... In zavedaj se, da je zdravo hujšanje postopno, počasno in posledica bolj zdravih prehranjevalnih navad v kombinaciji z gibanjem - le tako bo lahko izguba kilogramov tudi trajna.
Srečno,
Jure Rugani, univ. dipl. prof. športne vzgoje