Hej hej, imam več vprašanj z mešano temo: zdi se mi da sem malo predebela saj imam 41kg, visoka sem 165cm in stara 14 let. vrjetno pretiravam ampak res ko se pogledam v ogledalo ali stehtam se kar zjokam. velik problem mi je tudi ker če samo pojem nekaj npr krožnik solate se mi teža poveča za 1kg in zadnje čase opažam da če pojem kakšen kos kruha zvečer ( takoj se mi poveča trebuh ) sem zjutri ko se zbudim enaka in punce ki me vidijo da mi "špeh visi kar dol" se mi začnejo posmehovati in me zafrkavati da sem noseča. ker bi rada res shujšala čeprav le za 1kg prosim da mi pomagate. imam tudi sestro ki je stara 16 let ki je še bolj suha od mene in ima samo dve kili več od mene je pa pet cm večja od mene. nekako ji neprivoščim da je bolj suha od mene kar seveda ni prijazno od mene. če ima kdorkoli nasvet kako shujšati mi prosim pomagajte. verjetno sem čudna ker nočem imeti lepe postave ampak rada bi bila čisto suha.):
moj drugi problem je da še nimam menstruacije moje sošolke so jo dobile že 2 leti nazaj in moja sestra že na začetku 9. razreda jas pa še kar ne, zato sem izpadla kot da sem otročja pa tudi zaradi tega ker še nimam svoje telefonske številke. (ali je normalno da v 9. razredu še nimam telefonske številke??)
prosim za pomoč ker sem res obupala in punce so mi rekle da bi bilo najbolje da si prerežem arterijo da nebom več živela. vem da zelo močno padam pod vpliv drugih in samozavesti mi tudi zelo primanjkuje ampak neznam si pomagati.
lepo prosim za pomoč in lep pozdrav
Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Draga Ineedhelp,
hvala za pismo. Pohvalno, da si se odločila poiskati pomoč!
Iz tvojega zapisa razberem precejšnjo stisko, tako zaradi telesa in hrane kot zbadanja s strani "punc". Rada bi te potolažila, da s tabo ni popolnoma nič narobe. Nisi sicer napisala bolj konkretno, ampak upam, da teh punc nimaš za prijateljice, ker če se do tebe vedejo tako, kot opisuješ, to definitivno niso.
In če/ker to niso, NI POMEMBNO, kaj pravijo ali si mislijo o tebi. Prosim, to si piši za uho. ;-) Ko potrebuješ mnenje, se vedno obrni samo na ljudi, za katere veš, da ti želijo dobro in/ali te imajo radi!
Glede teže in menstruacije bi te najprej usmerila k svoji zdravnici. Toliko, da boš pomirjena, ker ti bo dala najbolj zanesljiv odgovor in morda opravila še kakšno preiskavo.
Menstruacija je nekaj, kar se nam prvič zgodi v zelo različnih letih. Vse, kar je pred 17. letom, se smatra za normalno. Imam pa na sumu, da pri tebi na to vpliva tudi zelo nizka telesna teža. Za svojo višino imaš namreč precej prenizko. Zdrav razpon se pri tebi začne šele nekje od 51 kg navzgor.
Menstruacija namreč potrebuje zadosten odstotek telesne maščobe. Ko je telo izstradano, začne varčevati pri "nenujnih" funkcijah - ena teh je menstruacija. A naj te to ne zavede - menstrucija je pri ženskah še kako nujna za zdrav hormonski razvoj in kosti, zato je treba paziti, da je ne zaviramo ali ustavimo umetno (pretirana telovadba, prevelika izguba telesne maščobe).
Seveda je vzrok lahko tudi drugje, zato ti še enkrat za vsak slučaj svetujem obisk zdravnice.
Mislim, da je normalno, da se ti trebuh izboči, ko poješ obrok - to pride še bolj do izraza, ker si zelo vitka. Če večino časa stradaš, je normalen telesni odziv tudi to, da se ti prebava in presnova zelo upočasnita. To pomeni napenjanje, zadrževanje vode in ostankov hrane v telesu in posledično navidezno zvišanje teže. Rešitev je ena sama: da se odrečeš stradanju in se začneš normalno, uravnoteženo prehranjevati in piti dovolj tekočine.
Prenizka telesna teža ni vzdržna, zato je treba sprejeti povišanje teže. Žal - a to pomeni tudi veliko več dobrega: dobro zdravje, energija, moč, svoboda ...
Verjamem, da to zmoreš! :)
Lep preostanek praznikov ti želim,
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
In
Ineedhelp
Odgovor svetovalca:
Draga Ineedhelp,
hvala za pismo. Pohvalno, da si se odločila poiskati pomoč!
Verjamem, da to zmoreš! :)
Lep preostanek praznikov ti želim,
Maruša Bertoneclj, univ. dipl. socialna pedagoginja
Hvala za odgovor, moram pa vam sporočiti da moja mama nasprotuje proti vsem zdravnikom ginekologom in obiskih psihiologov ker hodimo v cerkev pravi da nam lahko pomaga samo molitev in bog( s čemer se jas ne strinjam zelo) ampak vseeno se zahvaljujem za vašo pomoč(:
Lp ineedahelp
Uredništvo
Maruša Bertoncelj
Odgovor svetovalke:
Žal mi je, da se mama ne strinja, ampak tako do zdravnice kot ginekologinje ali psihologinje greš lahko tudi brez vednosti starša.
Kaj ko bi za začetek stopila do šolske svetovalne delavke? Poklicno je obvezana, da vse, kar ji poveš, ostane med vama - izjema je neposredna ogroženost življenja. Lahko ti konkretno pomaga, kaj bi bilo najbolje ukreniti glede na to, kje živiš in kaj je v tvojem okolju na voljo.
Pokličeš lahko tudi na TOM telefon za otroke in mladostnike 116 111 (vsak dan med 12. in 20. uro), če si lahko pri kom sposodiš telefon. In ne, nič ni narobe, če se vedno nimaš svojega.
Predvsem je pomembno, da se čim prej odločiš za uravnoteženo prehrano.
Držim pesti zate! :)
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
It
Itsme
Hey zanima me kako naj grem do zdravnice ali ginekologinje brez vednosti staršev saj kot ze veste mi ne pustijo. Ali je obisk psihologa brezplačen?
Lp
Uredništvo
Maruša Bertoncelj
Odgovor svetovalke:
Do zdravnice greš lahko naravnost brez vsega. Ona te bo potem usmerila oz. napotila k drugim specialistkam, če bo ocenila, da je to smotrno. Glede na vse, kar si opisala, svetujem, da greš najprej samo do nje.
Preprosto greš v Otroški in šolski dispanzer v Zdravstveni dom. Če imaš že izbrano zdravnico, greš k njej, sicer pa h katerikoli. Če je možno, imej s seboj zdravstveno izkaznico, ampak tudi brez nje greš lahko in medicinski sestri pojasniš situacijo (starši ne odobravajo obiska, a sama želiš mnenje oz. potrebuješ pomoč zdravnice).
V skrajni sili lahko za pomoč prosiš tudi v okviru rednega sistematskega pregleda, ki ga imaš v 9. razredu, ampak če je ta časovno še preveč oddaljen, se raje odloči za obisk čim prej.
Lahko prosiš tudi šolsko svetovalno delavko, da te spremlja, saj je vse skupaj mnogo lažje, če nisi sama.
Vesela bom, če poročaš, kako bo šlo.
Vse dobro ti želim in srečno novo leto! :)
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja