Živjo!
Star sem 12, in imel sem očeta, ki je prepovedoval da jemo meso, sladkor in sol. bil je vegeterianec, bil je fizično in psihično nasilen do mene, začelo se je ko sem bil nekje 7 let in se je od takrat vedno bolj poslabševalo. udarjal me je ob omaro, brcal me je in me udarjal, mi govoril grde besede da sem gnoj, ... potem pa je še mojo mamo obtoževal, da je ona vsega kriva, in sem se jaz jokal v sobi. začel je biti nasilen zaradi preprostih stvari, ker sem prišel preblizu mojega mlajšega brata, se je začel dreti in potem je bil nasilen, mlajši brat pa se je smejal. to se je dogajalo veliko časa.
začelo se je po drugi selitvi, mi smo imeli dve. imam sestro ime in dva brata, ime in ime, sestra je 10 let, brat je 7 let in drugi je 2 leti. moja mami je bila prisiljena da je imela več otrok razen mene, in po četrtem je hotel še petega in moja mama ni več zmogla pritiska in po 20 letih ko je bila z njim se je ločila (nista bila poročena).
oče me je vedno ignoriral in imel rajši ime in ime. delal je nagnusno hrano, zato sem bil ves čas lačen. nisem poklical tom telefon ker sem mislil da je to normalno. po ločitvi smo za en mesec šli v krizni center, kjer je mama kupila sladoled sem ga pred tem redko dobil, saj moja mami ni smela kupiti ničesar zame ali za nas, samo oče je lahko, ki ni delal, prisilil je mamo da mu je nakazala svoje plače na njegov račun, ostalo ji je samo še nekje 20 eurov.
mislim da ji je ukradel skupaj več kot 30 tisoč. po nesreči je pustila visa kartico na mizi v stanovanju z 800 evri, ki jih je tudi ukradel. po ločitvi že prvi dan ko sem ga šel obiskati, saj v kriznem centru nismo imeli nič zasebnosti, 24 ur nadzora, pa še lažno so nas prijavili, čeprav je bil oče še vedno nasilen je bilo v stanovanjeu boljše, ne vem zakaj, začel pogovarjati z neko punco iz filipinov ki je bila stara nekje 17 let.
on mi je celo otroštvo govorril da hoče neomejeno otrok, in sem dojel, zaradi otroškega dodatka, tudi da lahko ukrade porodniško moji mami zase, da ima še večji izgovor da ne dela.sumim da je varal mojo mamo.v nekje istem času, nekje na koncu bivanja v kriznem centru je moja mama spoznala martina, ki je zdaj še večji problem. z očetom imam še vedno težave.
očim, ki naj bi se pisal priimek skrit, rojen v japonski, živi v danski (to je on rekel), govori angleško z mojo mamo in jo je spremenil iz bolj vesele po ločitvi v skoraj enako, če ne slabše stanje. martin mi veliko razlaga slabe stvari o mojem očetu, zagotovo da bi on izgledal boljši. ves čas je imel obljube, ki se niso uresničile, na njih čakam že leta,kar me je zelo prizadelo, ko že imam hudo depresijo, skoraj samomor in skoraj pobegnil iz doma se dobil več samopodobe kot kdajkoli prej v mojem življenju v 7 razredu.
ves čas je govoril naključne stvari da bo prišel, naprimer da mu je babi zbolela pa jo mora obiskati, da so terosti napadli in so zaprli letališča, smo ga čakali skoraj dve leti in je prišel po tem, ko smo se odselili iz groznega prvega in drugega materinskega doma, v katerem smo bili 1 leto z istimi socialnimi delavkami, ki so mojo mami poniževale, dajale v stisko, v prostor s plesnijo in krivile njo in so tudi kradle od nas. bilo je še veliko več stvari ki jih zdaj ne bom omenil, lahko bi jih.
no, ta očim je rekel da bo prinesel in to in tisto, vse kar sem si želel skupaj z lego vlaki. mi smo se po materinskem domu preselili v stanovanje, očeta tam ni bilo. še vedno sem v tem stanovanju po zadnji selitvi. martin je kar agresiven, trmast, laže, se čudno obnaša in mu ne zaupam več . če rečem naj pove resnico, postane nasilen, govori grde besede, konstanto tisto na f. imam tudi dokaze da laže.
po tem gre tudi ven iz stanovanja in me mama pokliče naj grem ven, grem z njo, in m na izsiljevalski, kot da sem ga poškodoval prisili da rečem oprosti, večkrat, ker prejšnjič ''ni slišal.'' on mi je glavo tudi večkrat z roko potisnil in opazil semda se nasilje stopnjuje. sumim tudi da je nasilen do moje mame, ki ni nič kriva in so jo po vsem tm socialne telavke obtoževale da ne dela prav.
glede očima mi mami prepoveduje da govorim slabe stvari, da bom njej obtožil življenje. ko je prišel sem, sem moral jaz gor prinesti kovčke, ker ga je moja mama šla iskat, samo ne dovoli, da grem zraven. potem se pogovarja z mamo in govori kako dobre stvari je prinesel, ampak me potem
čez nekaj tednov obtožuje stvari, na prime mikrofon ki ga je prinesel, sem jaz takrat, pa tednov pred tem odprl škatlo od mikrofona in poskusil kako stoji, oba sta bila sraven in sem ga potem dal nazaj v škatlo. par tednov pozneje, se ves čas skoraj vsako noč se mi zdi da celo noč kregata in pogosto glede mene. glede mikrofona me je mama poklicala nekje 0b desetih, in je on tam na kvču sedel in agresivno gleddal, sem ga vprašal, kaj je narobe
je rekel da sem uničil mikrofon, ga narobe obrnil in uporabil žeblje, ki so ''fake''. pri vsem tem se je drl in na vse načine me poskušal obrtožiti da sem nekaj slabega naredil, udarjal po steni in ga je moja mama poskušala zaustaviti. mama se ga boji. moral sem se opravičiti večkrat.
on tudi pije veliko energijskih pijač in pravi, da mora zaradi sladkorne bolezni, nima pa nobenega merilnika, ke je kao v fazi pauze, kjer sladkorne bolezni skoraj ni, ker je jedel tako sveže hrano v danski. je tudi veliko čipsa in niti na kavč ne smem. on naj bi služil 70 000, mami rekel da 50 000, in da od teh 70 000 investira 65 000.
potem se pritožuje kako 80 procentov hrane on kupi in da nima skoraj nič denarja, naslednji dan pa reče da mi bo dal 500 000 za moje prihodnje podjetje.še veliko laži je, ki so me pustile razočaranega.
še nekaj stvari je, mogoče sem preveč napisal. to se je res zgodilo. od srede naprej bo pišel. kaj naj naredim do takrat ??
malo se bojim poklicati tom telefon, samo bi jim rad pisal preko klepetalnice, ne preko email, ampa ne vem zakaj še vedno ni odprta.
prosim hitro odgovorite
imam tudi pedagoginjo v šoli ki ne ve za tega očima
lp
Tian
iz
izii
Hej tian :)
Prebrala sem vse, kar si napisal, in res ti verjamem. Vem, da ti je bilo ful težko to napisat in da si že ogromno prestal – pri očetu in zdaj z očimom. Ni prav, kar se ti dogaja, in ni tvoja krivda. Tvoj oče te je grdo obravnaval, te udarjal, govoril grozne stvari, jemal denar mami in vas imel ves čas v strahu. To ni normalno in nihče si tega ne zasluži. Tudi to, da ti je dajal čudno hrano in ti ni dovolil normalnih stvari, ni prav.
Razumem tudi, kako grozno je bilo v kriznem centru in materinskem domu – brez zasebnosti, še socialne delavke so bile nesramne. To je res preveč za enega otroka.
Zdaj pa še očim… obtožuje te stvari, ki jih nisi naredil, je agresiven, se grdo obnaša do tebe (in verjetno tudi do tvoje mame), pa laže in se dela, kot da je ful dober, v resnici pa ni. Ni prav, da te sili v opravičila in te žali. Verjamem, da te zaradi vsega tega skrbi, ko pride v sredo.
Do takrat bi jaz na tvojem mestu:
• Povedala pedagoginji, kaj se dogaja. Tudi če ti je neprijetno, je to najbolj varno.
• Poskusila biti čim manj sama z njim, pa čeprav to pomeni, da greš v drug prostor ali k mami.
• Če postane agresiven, poskusi ostati miren in ne začeti prepira, ampak se raje umakni.
• Zapiši si, kaj se dogaja, kdaj in kaj reče, da imaš dokaz, če boš kdaj rabil.
Vem, da si napisal, da imaš težke misli in da ti je res hudo. Samo hočem, da veš, da to ne pomeni, da bo vedno tako. Poskusi vsaj malo na dan narediti nekaj, kar ti je všeč nevem poslušaj glasbo, igraj igro, riši, karkoli te vsaj malo sprosti. Res si pogumen, da si vse to povedal. To že kaže, da si pripravljen, da se stvari spremenijo. Mogoče ne bo takoj, ampak verjamem, da boš enkrat živel brez tega strahu. In prosim, ne pozabi da nisi sam in nisi to, kar ti govorijo. Si vreden varnosti, spoštovanja in lepega življenja. ❤️
Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Tian pozdravljen,
najprej hvala za tvoj pogum, da si tako iskreno delil svojo stisko na svetovalnici.
Pišeš o izkušnjah in stresnih dogodkih, ki si jim bil izpostavljen v preteklosti in se dogajajo tudi sedaj. Izpostavil si, da si bil že od sedmega leta starosti izpostavljen psihičnemu in fizičnemu nasilju s strani očeta, zaradi česar ste se starša ločila in ste nekaj časa preživeli tudi v kriznem centru in materinskem domu. Pišeš tudi o maminem novem partnerju, ki nad tabo in glede na tvoje prepričanje tudi nad mamo, izvaja nasilje. Dragi Tian, žal mi je, da si moral prestati vse to, kar opisuješ in še mnogo tistega, kar nisi ubesedil. Samo predstavljam si lahko, kako zaskrbljenega, žalostnega, nemočnega, osamljenega, razočaranega, krivega, jeznega si se počutil in najverjetneje se počutiš ob vsem tem dogajanju. Žal mi je, da so bile tvoje izkušnje s kriznim centrom in materinskima domovoma tako neprijetne. Da živiš v okolju, kjer se ne počutiš varnega in sproščenega.
Omenil si, da imaš hudo depresijo, da si skoraj poskusil narediti samomor in pobegniti od doma. Bi mi bil pripravljen zaupati ali morda tudi sedaj razmišljaš o samomoru? Je kdo v tvoji bližini, na kogar bi se lahko obrnil in mu zaupal to, kar se ti dogaja doma? Glede na vse, čemur si bil in si izpostavljen, bi se zdelo zelo pomembno, da v tem nisi sam in se lahko nekomu zaupaš. Kar je še posebej pomembno je to, da ti lahko ta oseba pomaga pri iskanju načinov kako ti zagotoviti varnost.
Izpostavil si, da ti mama večkrat prepove govoriti slabe stvari glede očima, saj bi s tem njej otežil življenje. Pišeš, da tudi očim obtožuje. Naj izpostavim, da za dogajanje doma nikakor nisi kriv in odgovoren ti. Čeprav verjamem, da večkrat dobiš takšen občutek. Ni okej, da se ti dogaja to kar opisuješ in tvoji skrbniki bi ti morali zagotoviti varnost. Zato je izjemno pomembno, da poskušava najti nekoga, na kogar se lahko v tej stiski obrneš. Ker si omenil pedagoginjo v šoli – bi se lahko ob začetku šolskega leta obrnil na njo in ji povedal tudi glede očima? Pisal si tudi o TOM telefonu, vendar si izpostavil, da si ne upaš poklicati ali napisati maila. Mi lahko zaupaš, kaj te skrbi v povezavi s klicem na TOM telefonu? Klepetalnica na žalost ne deluje vsak dan, zato bi bilo zelo dobro da se v primeru stiske obrneš na kakšen telefon, ki ti je na voljo vsak dan v tednu, tudi v času vikendov in praznikov (npr. Samarian 116 111).
Naj povem, da nisem povsem prepričana, če sem z mojim odgovorim odgovorila na tvoje vprašanje in ti bila v stiski vsaj malo v oporo. Prosim, da mi sporočiš kako si, kako se je vse skupaj odvilo. Da mi odgovoriš na zastavljena vprašanja in mi sporočiš, kako ti lahko na svetovalnici pomagamo.
V upanju, da se kmalu spet slišiva te pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije