Pozdravljeni, imam prijateljico, ki ima doma resne težave. Oba starša jo žalita, posmehujeta, nadirata, ji grozita,.. Ko je bila mlajša(okoli 7. oz. 8. razreda, ji je mama grozila z nožem, oče jo je pa tepel. Trenutno je v srednji šoli in ji gre malce slabše in to njune starše zelo moti, saj ima starejšo sestro, ki pa je imela več ali manj same petke. Od nje veliko pričakujeta in jo prisilita k učenju tako, da jo zapresta v njeno sobo za več ur in ji prepovesta piti in jesti. Prijateljica je čez teden v dijaškem domu in vedno pravi, da se noče vrniti domov. Je malce bolj obilna in zato jo starša pogosto kličeta "debela, nesposobna, grda " , kdaj ji celo receta, zakaj se je sploh rodila. Pred vsemi znanci jo sramotita ter govorista kako je debela. Kdaj ji ne dovolijo jesti npr. večerje ali pa kakšnih drugih obrokov.
Zagotovo nisem naštela vseh hudih stvari, ampak bistvo je, da si punca neupa kaj reči staršem, saj se jih boji. Če bi kaj rekla sestri, pove ona vse staršem. Nima drugih bližnjih, ki bi kaj lahko naredili ali ji pomagali glede tega.
Lepo prosim če imate kakšen nasvet, kaj lahko sploh stori, da se bi to enkrat končalo.
Hvala za vašo skrb in vaš čas!
• Am
Ami
Hejj
Punca se naj mogoče poskusi distancirati od staršev in poskusi njih in njihovih žalitev pošlusati.. Če želi se lahko o stanju doma pogovoru tudi z učiteljem v šoli alis svetovalno službo..
• Uredništvo
Lina Buršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej bi želela izpostaviti, kako pozorno je, da si izrazila skrb za prijateljico. Verjamem, da čutiš njeno stisko in ti ni lahko, ko poslušaš, kaj se ji je dogajalo in kaj se ji še vedno dogaja. Že to, da ji ti stojiš ob strani, verjamem, da ji ogromno pomeni, saj kot praviš, nima podpornega domačega okolja. Zares ni prav, da doživlja nasilje v družini, da je tarča zmerljivk s strani staršev in primerjanj s sestro.
Predlagam ti, da jo spodbudiš, da poišče strokovno pomoč, v okviru katere bo dobila podporo zaradi stiske, ki jo doživlja in usmeritve, kaj narediti v takšni situaciji. Kot praviš, biva v dijaškem domu, kjer se lahko obrne na vzgojitelje oziroma vzgojiteljice in jim zaupa situacijo. Pomoč lahko poišče tudi v šoli, pri svetovalnem delavcu ali delavki. Usmeriš jo lahko tudi na druge vire strokovne pomoči:
Centri za duševno zdravje (https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/ centri-za-dusevno-zdravje/otroci-in-mladostniki/) strokovnjaka v okviru svetovalnice programa To sem jaz (razpored pogovorov je objavljen na https://www.tosemjaz.net/pogovori-se/) Svetovalni centre za otroke, mladostnike in starše, Posvet - brezplačna psihološka svetovalnica (http://www.posvet.org/) SOS telefon za ženske in otroke, žrtve nasilja - 080 11 55 (24 ur/dan) ali drustvo-sos@drustvo-sos.si TOM telefon - 116 111, vsak dan od 12. do 20. ure, ali tom@zpms.si Društvo za nenasilno komunikacijo - 01 43 33 822 Klic v duševni stiski - 01 520 99 00, med 19. in 7. uro zjutraj zaupna telefona Samarijan in Sopotnik - 116 123, 24 ur na dan
Prijateljico lahko opolnomočiš, da je iskanje pomoči pogumno dejanje. V kolikor tudi sama doživljaš stisko, se lahko prav tako obrneš na zgornje vire pomoči.
Toplo te pozdravljam,
Lina Buršič, dipl. psihologinja (un)