Grozne sanje sem imela. Prvi dan, da se je oce ubil v prometni nesreci. Drugi dan, da sem jaz razbila svoj avto v nesreci in se malo poskodovala. Cez nekaj dni, da sva oba s fantom imela prometno (skupaj v avtu) a nama ni bilo nic. Kaj vse te sanje pomenijo? Se bo zgodilo kaj hudega? Se zelo bojim sedaj in sem v skrbeh.
• Uredništvo
Patricija Kramaršek

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena.
Lahko razumem, da so bile sanje zate neprijetne, da občutiš strah. Naj te pomirim, da se ne bo zgodilo nič hudega.
Sanje so »neka vrsta razmišljanja v podobah«, tekom posameznih faz spanja. Lahko so izrazito žive, ali pa meglene. Lahko so prežete s prijetnimi čustvi, lahko pa z manj prijetnimi. V sanjah se pogosto izražamo s prispodobami, zato je določen del sanj lahko simboličen in prinaša neke vrste notranje sporočilo za nas.
Sanje nastanejo kot posledica informacij, ki jih naši možgani prejmejo tekom dneva, dogodkov, ki se nam zgodijo, naših misli, čustev, spominov... Ni nujno, da se slednjih vsebin v določenih trenutkih zavemo, kljub temu, pa se ti lahko kažejo v sanjah.
Vsak človek je edinstvena celota, zato je razlago sanj zelo težko posplošiti. Strokovno obstaja več različnih razlag sanj. Carl Gustav Jung je npr. trdil, da so sanje komunikacija zavednega in nezavednega, ter tako omogočajo vpogled in refleksijo posameznika v budnem stanju ter ponujajo možnost reševanja problemov, s katerimi se posameznik trenutno sooča v življenju.
V sanjah lahko torej predelujemo dnevne dogodke, vtise, informacije, spomine. Tekom sanj se nam lahko tudi pokažejo naše misli in čustva glede ljudi, dogodkov, situacij.
Če povzamem... Tvoj strah, da bi se nesreča dejansko pripetila, lahko razumem, vendar je verjetnost za slednje izredno nizka oz. skoraj ničelna. Sanje si ni mogoče razložiti dobesedno. Morda premisli, kako si se v zadnjem času počutila – v odnosih, morda so se zgodili kakšni posebni dogodki… Obstaja možnost, da lahko sanjam pripišemo kakšen pomen, seveda pa to ni nujno. Odgovor se skriva v tebi.
Ti svetujemo, da si več o sanjah prebereš še sama na spodnji povezavi, kjer je pred časom na to temo odgovarjal psiholog Brane But (zlasti o vzrokih za sanje).
https://www.tosemjaz.net/e-svetovalnica ... ?t=7494305
Patricija Kramaršek, mag. psihologije