Pozdravljeni. Imam 19 let in ze vec let sem v veliki stiski, tokrat je najhujse. Doma imamo slabe odnose in ze od malega sem bolj kot ne prepuscena sama sebi. V domacih nimam opore, ne zmenijo se zame, in tako naprej. Ne pri starsih in ne v tetah/bratrancih ipd. Ne vem zakaj, ampak nikoli nisem mogla splesti trdnih prijateljstev, niti v vrtcu ali osnovni soli. V srednji so me imeli za cudno, sedaj na faksu pa je tudi vse "krneki", se ne vkljucim. Nimam niti znancev v bistvu. Imam fanta, s katerim sem se kar razumela, ampak ga nameravam zapustiti. Tako, da sem prakticno popolnoma sama. Res sama. Veliko imam stvari za faks, predvsem zato ker mi grejo stvari bolj tezko od rok (ze od nekdaj rabim veliko vec ucenja kot drugi) in v ostalem casu pa spim ali gledam tv. In tako vsak dan, ze leta.
In ta december... To je noro kaksno zalost cutim. Res noro. Imam obcutek, da bom znorela. Kako naj se pocutim drugace, srecno? Vsaj do te mere, da nisem tako zelo zalostna zaradi osamljenosti in vsega?
• ro
rozika
Oj!
Poznam občutek, ko si brez enrgije, nič nima smisla in samo životariš. Verjamem, da ti je težko in sočustvujem s tabo. Mogoče gre pri tebi za kakšno obliko anksioznosti, ki se je čez leta stopnjevala in je zdaj na vrhuncu? Si poskusila pogovor s psihologom? Vedno je lažje, če se komu zaupaš in če že praviš, da si nisi blizu z družino in prijatelji, je strokovnjak sigurno rešitev. Mogoče poskušaj malo spoznati samo sebe. Kaj ti je všeč, kaj rada počneš, kako se zabavaš... Potem se pa lahko poglobiš v odnose in ugotoviš, zakaj določene stvari ne delujejo, kot bi morale. Mogoče lahko tudi izraziš svojo stisko komu od družinskih članov, da bi si želela poglobiti vaš odnos, pa ne veš kako. Drugače pa zeloooo pomaga meditacija(na začetku se moraš prisilit ampak potem gre), pisanje dnevnika (hvaležnosti ali pa kar tako), gibanje, sprehodi v naravi, kakšno ustvarjanje,... Samo da bo nekaj, v čemer boš uživala.
Upam, da boš boljše!
• Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Draga mladenka,
v celoti se pridružujem tvojemu menju, da je ta čas nor. Popolnoma je izgubil svojo vsebino. Žal je ostal in se stopnjuje komercialni vidik teh praznikov. Verjemi mi, da je kar nekaj tebi podobnih. Tudi jaz. Toda imamo vsaj dve možnosti:
1) slabo - ne naredimo nič, vidimo zgolj slabe stvari in se na koncu smilimo samim sebi. To pa potegne za seboj slabo počutje, občutek brezizhodnosti in zelo nevarno apatijo, ki lahko vodi v depresijo
2) dobro - vidimo, kaj se dogaja, toda temu ne dajemo pozornosti. Poskušamo narediti nekaj, kar bo vsaj malo osrečilo druge: naredimo voščilnice, jih razdelimo bližnjim sosedom, morda odnesemo v dom upokojencev ali bolnišnico; ko srečamo znanca, ga pobvabimo na kavo in v pogovoru naglasimo tisto, kar je pozitivno. In tega ni malo: živimo v miru, smo relativno zdravi, smo na toplem, imamo dostop do dobrih knjig. Mimogrede. Toplo ti priporočam knjigo Elisabeth Lukas Na sledi veselju in tudi knjigo njenega učitelja Viktorja Frankla Kljub vsemu reči življenju da. Prevečkrat se ukvarjamo z vpašanji, kaj nam živlejnje nudi, namesto, da bi se ukvarlji s tem, kaj lahko mi ponudimo življenju. Poskusi doma razveseliti mamo in očeta. S čim veš ti najbolje. Poskušaj v obeh najti tisto, kar je dobro. Potem pa širi ta krog. Zagotovo so ljudje, ki se bodo razveselili tvoje pozornosti. Tudi kolegi na faksu. Znani zdravnik Cushing je dejal: "Edini način, da lahko preživimo je ta, da imamo vsak dan vsaj eno nalogo, ko jo moramo do konca opraviti." Morda bi ti, namesto, da gledaš TV pospravila stanovanje, omare. Ali je v tvoji soseščini kakšna oseba, ki ne more sama v trgovino, ali česa postoriti? Morda bi bila tvoje pomoči neizmerno vesela. Da o tvojih občutkih niti ne govorim. Poskusi narediti vsaj eno stvar in slabih občutkov bo manj. Več bo takšnih nalog, manj bo slabega počutja.
Še enkrat pa: vedno imamo dve možnosti. Na nas pa je, za katero se bomo odločili. Mogoče je odločitev za dobro malce težja, ima pa na dolgi rok res blažilne in odrešujoče posledice.
Skratka. Spremeni smer tvojega razmišljanja in naj bodo v središču tvojega delovanja drugi ljudje in naloge, ki jih je potrebno opraviti. Tako bodo tvoje misli okupirane z drugimi problemi in tvoje počutje se bo začelo izboljševati.
Seveda pa ne bo šlo brez začetnih naporov. Saj veš: brez nič ni nič. In še to: kar iščemo, to najdemo. Zatorej išči dobro, čeprav bo v začetku naporno. Se splača.
Želim ti, da najde v sebi to energijo in obrneš svojo barko življenja v drugo smer.
Zdaj pa le v knjižnico po knigo Na sledi veselju.
Prav prisrčen pozdrav in vse dobro.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja