Zdravo. Moja mama hodi v trgovino in kupuje nezdravo hrano. In ne vem več kaj naj naredim. Zaradi tegatega sem se zredila. In moja zdrabnica pravi da morem shujšat. To jo očitnoje nenasilje briga,? Npr. kupi kdaj bureke za kosilo ker pravi da se ji ne da kuhati in da bureki te najbolj nasitijo in so najbolj hitro narejeni. In da njena zdravnica ji je rekla da rabi meso in stalno kupuje meso. Za božič je kupilaa sestavine za obilno kosilo in plus še štiri pol kilske potice ker pravi da štiričlanska družina vsaka oseba poje eno potico v enem tednu. Kupuje tudi rio mare v olju npr. Kuha pol kila testenin z omako ker pravi da štiričlanska družina to poje. Napiše si seznam z v trgovino in potem kupi tisto kar ona želije in. Če želim jaz kaj kupiti pravi, da je predrago. Tudi karta za fitmess pravitako da je kao predragada. Je to res kao normalno? Iz stiske ker nisrm edelav kaj narediti sem ji skušala preprečiti da bi šla v trgovino. Pravijo, doma kao da sem jaz zrela za na psihiatrijo in se mi je zmešalo? Lahko odgovor psihologinje in zdravnice.
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej hvala, da si se obrnila na svetovalnico in si delila svoje doživljanje.
Pišeš, da ne veš več kaj naj narediš glede tvoje mame, ki kupuje in pripravlja nezdravo hrano, čeprav si ti želiš bolj zdravega načina življenja. Tudi glede na priporočila zdravnice bi si želela več gibanja in zdrave hrane, vendar je to po mnenju tvoje mame prevelik strošek. Verjamem, da se v tej situaciji počutiš nemočno, jezno in obupano. Želiš si spremembe v svojem načinu življenja, vendar te mama pri tem ne podpira in ti ne omogoča, da bi začela z bolj zdravim načinom življenja.
Predlagam ti, da skušaš v to situacijo vplesti še kakšno odraslo osebo, ki te razume in podpira. To je lahko tudi tvoja zdravnica, ki naj skuša razložiti mami zakaj je pomembno, da uživaš več zdrave hrane in se giblješ. Glede tvojega gibanja pa lahko skušaš najti tudi drugo pot. Čeprav po tvojem zapisu sklepam, da bi si želela obiskovati fitnes, lahko razmisliš o drugih načinih vadbe oz. gibanja, ki so brezplačni (npr. hoja v naravi, tek ...). To je lahko dober začetek in začasna rešitev. Glede hrane in večje samostojnosti pri izbiri le-te pa ti res predlagam, da se skušaš v navezavi z neko odraslo osebo, ki je pomembna tudi tvoji mami, pogovoriti skupaj z mamo.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro,
Urška Pisar, mag. psihologije