Zdravo. Zacela sem hodit k psihologinji zaradi groznega upada energije, nevoljnosti in panicnih napadov, obcutkov nerealnosti. Nimam se nobene diagnoze, se pa ti obcutki pojavlajo komaj pol leta. O tem vsem ze ve. Mam pa ful vecji problem z hrano, ki se vlece ze od 7 leta naprej. 6 let sem mela velike tezave z prenajedanjem in zato mam tudi fejst prekomerno tezo in se tega zavedam, ceprav sem sportno veliko aktivna. Zdaj tri leta pa z prenajedanjem se samo tu pa tam, ampak mam zdaj tezavo z bruhanjem in jedenjem premalo hrane. In to me je ful strah ji povedat zato ker sem pretezka (realno, ne samo da se bi mi to zdelo pa bi bla vbistvu suha) in si govorim da moram prvo shujsat z stradanjem da bom dovolj suha in bo dovolj slabo da ji lahko povem.
Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Hvala, da si mi zaupala svoje skrbi. Vidim, da imaš kar nekaj negativnih občutkov in doživljanj in vesela sem, da si že poiskala pomoč pri psihologinji.
Duševne motnje se večkrat pojavljajo skupaj z drugimi in ne le izolirano, kar mislim, da se je zgodilo tudi pri tebi. Čustvene težave se pogosto kažejo tudi v destruktivnih prehranjevalnih navadah in so tudi eden izmed vzrokov za motnje hranjenja. Glede na tvoj opis predvidevam, da se pri tebi razvija ali pa se je že razvila bulimija nervoza. Zelo pomembno je, da tudi to, kar si povedala meni glede stradanja, prehranjevanja in bruhanja, čim prej deliš s svojo psihologinjo. Pomagala ti bo lahko le, če bo vedela, s čim se spopadaš in kakšne težave imaš. Psihoterapija za motnje hranjenja je namreč drugačna od psihoterapije za panične napade in derealizacijo. Glede na tvojo presojo o tem, katere težave so trenutno najhujše in najbolj negativno vplivajo na tvoje življenje, bosta skupaj izbrali primeren psihoterapevtski pristop.
Psihologinji o prenajedanju, stradanju in bruhanju povej čim prej; prej kot začnemo motnje hranjenja zdraviti, bolj uspešni smo pri zdravljenju.
Lepo te pozdravljam in ti pošiljam velik objem,
Ajda Novak, mag. psihologije