Pozdravljeni,
mislim da imam probleme s hrano. Naredila sem si plan za shujsevanje, ki ne vkljucuje nic hrane in tega se tudi drzim oziroma danes pa vceraj sem pojedla zelo zelo majhen obrok ampak sem potem bruhala. To vse pocnem, ker iscem kontrolo nad sabo in hocm se unict. Pa se strah me je da sem debela. Ne bi pisala ce se ne bi zelo sibko pocutim ze.
Drugace imam 56kg (verjetno zdaj ze manj) visoka sem 160cm in stara 14 let.
lep pozdrav
• Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Živjo,
v svojem sporočilu govoriš o težavah s telesno samopodobo in s prehranjevanjem. Verjamem, da si v hudi stiski.
Najprej me zanima, kaj misliš s tem, ko si rekla, da si si naredila načrt za hujšanje, ki ne vključuje prehrane? A to pomeni, da ne zaužiješ nič hrane, oziroma, kot si rekla, zelo malo hrane?... Razumem tvojo željo po spremembah, vendar stradanje ni način, kako lahko spremembe, ki si jih želiš videti, dosežeš. Stara si 14 let, kar pomeni, da si v najbolj ranljivem delu odraščanja, ko se tvoje telo v vseh vidikih razvija, za kar potrebuješ hrano - ne samo za fizično rast in razvoj telesa, ampak hrana omogoča tvojemu telesu tudi, da uravnava vse hormone, prav tako pa hrano potrebujejo tvoji možgani za učinkovito delovanje.
Glede na to, kar si delila z menoj glede tvoje telesne teže in višine, ti želim sporočiti, da si v zdravih razmerjih in nimaš previsoke teže, vendar razumem, da bi se rada bolje počutila v svoji koži. To lahko narediš na način, kjer si bolj uvidevna do sebe in do svojega telesa. Hrana ni nekaj, kar bi si morala prislužiti.
Rekla si, da iščeš kontrolo nad seboj in da bi se želela uničiti. Žal mi je, da se soočaš s tako negativnimi občutki. Želim, da veš, da lahko imaš nadzor nad seboj tudi tako, da si ne poskušaš škodovati. Bi mi bila morda pripravljena kaj več povedati o tem, kdaj so si začela tako čutiti? Se je morda v tem času zgodilo kaj v tvojem življenju? Bi bila pripravljena, da se pogovoriva o tem, kako lahko prilagodiva tvoj načrt, da bi se hkrati počutila bolje v svojem telesu, ampak brez tega, da si v tem procesu škoduješ?
Praviš, da se počutiš zelo šibko… Imaš koga ob sebi, ki ti je blizu in ki mu zaupaš? Morda sestro, prijateljico, mami, s katero bi se lahko pogovorila, če bi čutila, da ne moreš biti sama s temi občutki? Vedno ti je za pogovor na voljo tudi šolska svetovalna služba; prav tako pa lahko zmeraj pišeš tudi meni.
Zate bi si želela, da najdeva najboljšo rešitev, da se ponovno počutiš dobro v svoji koži. Tukaj sem zate, sporoči mi, če bi želela najin pogovor nadaljevati.
Imam te v mislih,
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)
• Ti
Tista punca
Pozdravljena KrEna111
želim ti povedat, da si še zelo mlada in da je pred tabo še ogromno življenja, ki si ga ne uniči z omejevanjem same sebe.
Si dekle staro 14 let,verjetno še nimaš menstruacije in tvoje telo se še vedno razvija v žensko zato tvoje telo potrebuje vso raznovstno hrani (meso, zelenjava, sladkor...).
Vrjamem, da si prekrasno dekle in da nisi prekomerno hranjena, saj imaš 56kg (oz manj). Tvoje telo potrebuje hrano za preživetje, kominiciranje s svojci, učenje...
ne smeš se prveč sekirati kaj, kako in koliko boš pojedla, tolikor kot ti paše toliko potrebuje tvoje telo!
tudi sama sem imela veliko težav s tem in s soočitvijo s hrano vendar sem se čedalje bolj zavedala da hrano POTREBUJEM!
Živi v trenutku, ki naj bol lep, brez stresa in obremenjavanja ter omejevanja same sebe. Imej se rada in tvoje telo bi rado hrano, da boš dobila energijo, da se imaš rada.
vedi da nisi sama ampak da je tukaj še..
Tista punca :)