Zdravo,
ze nekaj casa imam ful tezave s hrano (ali jem zelo malo ali zelo veliko, imam epizode pewnajedanja in bruhanja, itd.). Nevem kako si naj pomagam da bi tega bilo cim manj. Poskusila sem ze vsemozno (dieta,da se zakor,piti vec vode).
sem v dilemi nev vec kaj naj
hvala za odgovor ze vnaprej
Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
hvala za tvoje sporočilo. Žal mi je, da se soočaš z izzivi s hrano in da se počutiš ujeto v tem začaranem krogu. Verjamem, da je izčrpujoče poskušati najti rešitve in se znajti v dilemi, ko se zdi, da nič ne pomaga. Tvoje izkušnje z zelo majhnim ali z zelo velikim vnosom hrane, epizodami prenajedanja in bruhanja, nakazujejo na motnjo hranjenja, ki je kompleksna in zahteva strokovno obravnavo. Poskusi z dietami ali s povečanim vnosom vode so pogosti, vendar običajno manj učinkoviti pristopi, saj se motnje hranjenja ne rešujejo zgolj na ravni discipline ali spremembe navad, temveč so pogosto povezane z globljimi čustvenimi in psihološkimi vzroki. Pomembno je, da se ne poskušaš znebiti teh težav popolnoma sama. To ni stvar tvoje volje, ampak kompleksno stanje, ki zahteva sistemski pristop in strokovno podporo. Razmisli tudi o pogovoru z nekom, ki mu zaupaš (prijatelj, družinski član…), da te podpre pri iskanju pomoči.
Si morda svoje izzive že zaupala kakšnemu strokovnemu delavcu (osebni zdravnik, psiholog, šolska svetovalna služba, psihoterapevt, skratka nekdo, ki mu lahko zaupaš)? Vabim te, da razmisliš o strokovni pomoči, saj ni potrebno, da tako veliko breme nosiš sama. V kolikor želiš, se lahko vključiš tudi v svetovalnico POSVET, kjer nudijo brezplačno podporo po celotni Sloveniji. Zberi pogum in jim napiši sporočilo za vključitev na e-naslov info@posvet.org.
Si že poskusila kakšno strategijo za obvladovanje svojih misli? V tem priročniku https://live.editiondigital.com/e/221cpgqsc/prirocnik-kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje#!page1 boš našla ogromno vaj, ki ti lahko pomagajo pri preusmeritvi misli. Vsiljive misli so pogosto kot pesek v očeh – bolj kot jih drgneš, slabše je. Poskusi se naučiti, da misli opaziš, jih prepoznaš kot vsiljive (čeprav so realne in neprijetne) in jih ne hraniš. Ne poskušaj jih potlačiti ali analizirati. To ni enostavna naloga, zato je dobrodošlo, da ti pri tem pomaga strokovnjak, ki mu zaupaš in te vodi skozi proces okrevanja. S čim se sicer rada ukvarjaš, kateri so tvoji najljubši hobiji? Če rada bereš, ti toplo priporočam knjigo z naslovom Lačna življenja, avtorica Anja Baš.
Sprejmi pomoč in podporo, brez pomislekov in sramu, saj si jo zaslužiš, točno takšna, kot si. V pojmu pomoč se skriva besedica MOČ, ki je znamenje poguma. Obstajajo ljudje, ki ti lahko pomagajo. Zaslužiš si, da te nekdo posluša, razume in podpre – brez obsojanja. Resnično ti priporočam, da se obrneš na strokovnjaka, ki ti lahko pomaga najti načine za obvladovanje tvojih izzivov s prehranjevanjem. Motnje hranjenja so ozdravljive in s pravilno podporo lahko najdeš pot iz te stiske. Ne obupaj, saj je pomoč na voljo.
Pošiljam ti veliko moči in ti želim vse dobro iz srca.
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij