Zdravo,
včasih sem lahko jedla normalno, nisem ves čas mislila na hrano... sedaj pa imam ze 1 leto in pol problem da o hrani razmisljam kar naprej, jem kadar mi je dolgčas, jem tudi ko sem sita ker iskreno nevem več kdaj sem sita in kdaj lacna, ko jwm imam velikokrat zraven telefon ker se mi res ne rata odvaditi da sem brez in takrat kar jem in jem in nakoncu se ne pocutim dobro. Nisem pa nad BMI povprecjem, na velikost 165 imam 50kg. Zraven tega pa sem tudi redno telesno aktivna.
Zanima me kako se resiti problema o razmislanju hrani, o tem da jem tudi ko sem sita, ne jesti iz dolgcasa in najbolj pomembno kako prepoznati kdaj sem lacna in kdaj sita?
Hvala
• Uredništvo
Katja Frelih

Odgovor svetovalke:
Zdravo "Ti",
veseli me, da si se s svojim vprašanjem oz. izzivom obrnila na nas. Pišeš, da si včasih normalno jedla, da nisi ves čas razmišljala o hrani, sedaj pa že leto in pol razmišljaš o hrani. Praviš, da ješ ko ti je dolgčas, ješ tudi ko si sita, pišeš, da pravzaprav ne veš kdaj si sploh sita. Navajaš, da imaš zraven ko ješ, tudi telefon, in da potem kar ješ in ješ in na koncu se ne počutiš dobro. Zanima te, kako se rešiti razmišljanja o hrani in predvsem kako prepoznati kdaj si lačna oz. sita.
Včasih so družine in prijatelji izkoristili čas kosila za pogovor in druženje. Danes lahko pogosto vidimo, da tudi v času kosila marsikdo gleda v svoj telefon. Ko smo v času hranjenja okupirani s telefonom, je naš fokus na vsebini telefona in ne na hranjenju. Velikokrat tako niti ne vemo kaj jemo, kakšen je okus, najpomembneje pa, kdaj smo siti. Morda je prva stvar, ki jo lahko poskusiš, da daš telefon v času ko ješ, stran. V tem času se poskusi posvetiti hrani, poskusi jesti počasi, da vsak grižjaj dobro prežvečiš in da okusiš hrano. Ko hitimo s hranjenjem, obenem pa smo na telefonu, informacija o tem, da smo siti, sploh ne pride do naših možganov. Morda telefon v tem času pustiš v sobi, da v miru poješ.
Razmisi o tem, ali se je v zadnjem letu in pol pri tebi kaj spremenilo, kaj pomembnega zgodilo, da ves čas razmišljaš o hrani. Se je morda kaj spremenilo v načinu preživljanja tvojega prostega časa. Lahko si poskusiš nekoliko strukturirati prosti čas in zaposliti misli s čim drugim (npr. sprehod, branje, ustvarjanje...najdi kakšno stvar, ki jo rada počneš). Na ta način boš misli preusmerila in ne bo fokus na hrani.
Poskusi prisluhniti svojemu telesu, kdaj ti sporoči da si lačna (morda se ti začne "oglašati" v trebuhu, ...) in takrat potem pojej. Lahko si tudi razdeliš dan na okvirne obroke (npr. zajtrk, malica, kosilo in večerja). Tako boš vedela ali si že jedla in kdaj približno bo čas za nov obrok.
Upam, da boš iz odgovora dobila kakšno idejo in da ti bo koristila.
Če boš želela, lahko napišeš kako ti gre.
Želim ti vse dobro.
Katja Frelih, univ. dipl. socialna delavka