Pozdravljeni samo rada bi slisala neko strokovno mnenje ali pa vsaj nasvet glede moje situacije.
Stara sem 19 let in ze nekje od 12 leta dalje imam psihicne tezave. Veckrat sem bila hospitalizirana v Ljubljani klinika za adolescentno psihjatrijo in sicer na zaprtem oz varovanem odelku le enkrat pa sem zdravljenje nadaljevala na odprtem odelku kjer sem bila se malo manj kot dva meseca. Kot najstnik takrat sem vso pomoc podzavestno zacracala nisem bila iskrena na terapijah govorila sem samo nekaj da sem nikoli ne bistva zakaj sem tam kaj cutim kaj je z mano narobe ceprau sem bila bolana jaz se mi zdi da so bolj trpeli moji starsi in ljudje okoli mene kot pa jaz.
Ze nekaj casa v razponu 6 let sem imela tezave z razlicnimi nacini samoposkodovanja s katerimi sem si veckrat ogrozila zivljenje a nikoli nisem tega pocela iz samomorilnosti to nisem bila sem imela pomisleke ampak nikoli nisem na njih reagirala.
zdaj sem imela nekaj zaca skoraj dve leti bolse obdobje res dobro mi je slo samoposkodovala se nisem pocutila sem se res srecno in zdelo semi je da je zdaj to da sem res kot so pravili starsi vedno z leti te tezave prerastla ampak se je nekaj mesecev nazaj vse spet vrnilo.
Cutim zelo mocan stres in tesnobo do te tocke da je zjutraj ko odprem oci prvi obcutek mocen val tesnobe ki me spravi do bruhanja vsako jutro cez dan nimam apetita prisilit se pa res nemorem ker imam blokado dobila sem tudi izpuscaje ki jih vedno ko imam stres ki ostanejo se nekaj casa in celo telo me zelo boli res me boli fizicna bolecina misice obcutljiva koza in to traja ze kar nekaj casa in tudi shujsala sem v razponu 3 mesecev 21kg in mi je padel imunski sistem totalno mesec nazaj sem zaradi izcrpanosti morala na dezurno in sem dobila infuzijo.
Nikoli prej nisem bila samomorilna zdaj pa imam take misli da je temu konec takrat ko sem bom jaz odlocila in ne teh misli se bojim in ne bom tega naredila iz danes na jutri ampak vem da ce ne dobim prave pomoci do tega lahko pride. Psihijstrinjo imam tudi prejemam tepraijo samo se mi zdi da nic kar bi mi pomagalo in me zanima ce je ta situacija za hospitalizacijo ali bi morala samo spremeniti terapijo nevem kaksne anksiolitikd dobiti ker ta tesnoba in anksioznost je nenormalno da me spravi do tocke kjer se ne morem vec zdravo odlocati in niti ne poskrbim vec zase ne jem ne spim. Glede na to da sem iz kranja bi me vrjetno hospitalizirali v Begunjah in vem kako delujejo te cakalne vrste najprej to potem posvet z psihjatrom oceni lstanja in potem hospitalizacija ampak jaz sem mnenja da bi morala ze biti hospitalizirana danes ne cez 2 meseca danes in me se zanima ce se se moj osebni psihjater lahko zmeni za hospitalizacijo da te uzamejo prej in ali moja situacija sploh je dovolj da bi me hospitalizirali
hvala za morebitne odgovore Lp
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Draga mladostnica,
zapisala si, da si želiš hitre hospitalizacije in pomoči, skrbi pa te, da bi bila glede na intenzivno stisko, ki jo doživljaš, čakanje na hospitalizacijo predolgo.
Zapisala si, da imaš psihiatrično podporo in da prejemaš tudi medikamentozno terapijo. Vsekakor se bova obe strinjali, da je terapija pomembna in da jo vztrajno tudi jemlješ. Predlagala bi ti, da se skupaj s starši ali pa sama dogovoriš za čimprejšnji termin pri svojem pedopsihiatru in iskreno predstaviš svojo stisko, kaj se ti dogaja, kaj so tisti sprožilci (dogodki, odnos do sebe in drugih), ki so pripeljali do ponovnega poslabšanja tvojega duševnega zdravja glede na diagnozo. Morda lahko ob branju tega zapisa (odgovora) tudi o tem razmisliš in zapišeš v odgovor: kaj, kateri dogodki, morda ljudje, moje misli in čustva ob tem in do same sebe, sprožajo občutke tesnobe? Je to šola, učenje, so to odnosi s prijatelji, partnerjem? Kako gledaš nase, kako se doživljaš?
Zapisala si, da je se bojiš samomorilnih misli (se te spreminjajo tudi v samomorilni načrt, namero?), da ob čustveni napetosti izbereš samopoškodbeno vedenje, da bruhaš in ne uspeš jesti, da to vpliva na tvoj imunski sistem. Razumem, da je težko in naporno, ob izraziti napetosti. Sprašujem te ali bi lahko v teh trenutkih poskrbela, da takrat nisi sama, da poiščeš pomoč odraslega. Morda v šoli, med prijatelji, kako ti lahko tu pomagajo starši. Vedno lahko pokličeš na TOM telefon in POSVET, tudi Klic v stiski, Samarijan. Z namenom, da se pogovoriš, si dovoliš prostor za razbremenitev in pomiritev. Bi to šlo?
Poleg omenjenih poti, kjer ti res priporočam, da pokličeš ali pa napišeš mail tvojemu psihiatru, da poskušaš poklicati na TOM telefon, Posvet, tudi se prijaviš v chat svetovalnico na To sem jaz, pa bi ti svetovala, da sama ali pa skupaj s starši pokličete oz. obiščete ambulanto hitre psihiatrične pomoči oz. zdravnika:
Dežurnega zdravnika v najbližjem zdravstvenem domu ali reševalno službo (112).
Urgentno psihiatrično ambulanto v Centru za izvenbolnišnično psihiatrijo (CIP) v Ljubljani (Poliklinika, Njegoševa 4, Ljubljana)
Ordinacijski čas: od ponedeljka do petka, od 8.15 do 14.45.
Telefon: (01) 4750 685 - od 8. do 12. ure
Spletna stran: https://www.psih-klinika.si/strokovne-enote/center-za-izvenbolnisnicno-psihiatrijo/
Enoto za adolescentno psihiatrijo v Centru za mentalno zdravje (CMZ) v Ljubljani (Grablovičeva 44b, 1000 Ljubljana)
Telefon: (01) 5874 955 ali (01) 5874 942
Spletna stran: https://www.psih-klinika.si/strokovne-enote/center-za-mentalno-zdravje/enota-za-adolescentno-psihiatrijo/
Verjamem, da ti bodo prisluhnili in ti strokovno pomagali čim prej ter ustrezno.
Vabim te, da se še oglasiš. Do naslednjega pogovora se zavezujeva k življenju.
Pošiljam ti velik objem.
Barbara S. Curk, psih.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja