Pozdavljeni,
sem Anže in star sem 13 let.Kot vsi ostali tudi jaz prihajam v puberteto.Vsi moji sošolci in vrstniški prijatelji razmišljajo samo eno stvar:Punce, punce in punce.Mene pa punce ne zanimajo.Meni so bolj všeč fantje.In ravno tega me je strah.Strah me je, kako bodo to sprejeli moji prijatelji, družina in moja simpatija.Strah me je ali me bodo, ko bodo to izvedeli, sploh še sprejeli nazaj v družbo.
Upam da mi boste lahko pomagali in lep pozdrav
Anže
Bo
Bond007
Pozdravljen,
sploh se ne obremenjuj. Skrbi te, kako te bodo sprejeli prijatelji in vsi ostali, ampak to se njih ne tiče. Priporočam ti, da se ne izpostavljaš po nepotrebnem, zato da ti bo med odraščanjem lažje. O takih osebnih stvareh govori šele, kadar boš prepričan, da ti druga oseba ne more škoditi. Preživljaš fazo sprememb, na katere se moraš še privaditi in samega sebe spoznati, danes ti je všeč nekaj, drugo leto mogoče nekaj drugega. Če ti kaj ne bo jasno ali ne boš vedel kako naprej, pridi najprej vprašat na takle forum, kjer ti ne bo hudega.
Zapomni si, preveč pomembno je, da preživiš čim bolj sproščeno otroštvo, kot pa da bi se spravljal v pretežek položaj. S tabo ni nič narobe in marsikdo preživlja podobno kot ti. Najlepše je imeti res dobre prijatelje, ki ti stojijo ob strani. Bodi dobro.Citiraj
Fo
Foto
Zdravo Anž3,
želel bi te samo vprašati če ti je že gdo posebno všeč, da meniš svoje mnenje. (Ta podatek bi lepo prišel za konkreten odgovor).
Foto
Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen Anže,
Najprej hvala za tvoje vprašanje. V puberteti veliko oseb začne razmišljati o tem, kdo jim je všeč in kdo jih privlači. Čisto nič ni narobe s tem, če so ti všeč fantje in ne punce. Žal še vedno živimo v družbi, kjer večina oseb predvideva, da so nam všeč osebe nasprotnega spola, čeprav to velikokrat ni tako J
Lahko razumem, da ob tem čutiš strah kako te bodo sprejeli drugi. Hkrati se mi zdi pomembno, da veš, da tega ne rabiš deliti z nikomer, dokler ne začutiš, da je zate varno. Svoje občutke privlačnosti do fantov lahko deliš le z osebami, ki jim zaupaš in za katere se ti zdi, da se bodo sprejemajoče odzvale. Mogoče je to najboljši prijatelj oz. prijateljica, odrasla oseba, ki ni tvoj starš, svetovalna delavka v šoli, bratranec itd. Predvsem pa se ti ni treba razkriti vsem oz. vsem naenkrat. Intimne dele sebe lahko deliš počasi, v svojem tempu, na način, ki odgovarja tebi. Ob tem pa se mi pomembno zdi tudi, da tvoja vrednost ni odvisna od tega, kako se bodo odzvali drugi. Tudi če kdo reagira zmedeno ali nerodno, to pogosto pove več o njihovem neznanju ali strahu kot o tebi. Veliko ljudi, tudi staršev in prijateljev, potrebuje čas, da razumejo in sprejmejo, a to še ne pomeni, da te ne bodo sprejeli.
Morda ti lahko pomaga, da najprej poiščeš eno varno osebo, s katero bi se lahko pogovoril. Že to po navadi prinese olajšanje in pa občutke zaupanja. Če ti je bolj udobno pa lahko najprej tudi samo raziskuješ svoja čustva, bereš zgodbe drugih, se razgledaš katere LGBTIQ+ organizacije z dogodki za mlade obstajajo itd. – vse to je čisto v redu.
Če imaš še kakšno vprašanje sem na voljo in te lepo pozdravljam,
Eva Mulej Vrabič, mag. zak. in druž. štud.
svetovalnica Legebitra
an
anž3 2
živjo,
najprej hvala za odgovor in podporo.ko sem dobil odgovor sem se opogumil sem vse zaupal svoji sošolki in ful dobri prijateljici, pa mi je zelo odleglo, saj me je razumela in me spoštuje.
v bistvu, @Foto mi je že nekaj časa všeč moj soigralec, če to kaj pomaga.
še enkrat najlepša hvala za odgovor:)
anže