POZDRAVLJENI,
nevem kje naj sploh zacnem no stara sem 15 let zivim u slo hodim v srednjo solo največja težava je da sem se ze rezala in mi je pomagalo ker mam tak vlko psihozo da ne gre drugace. nazadne sm se rezala pred 7 mesci in sem vesela to je napredek sam mam se vseno usak dan zeljo/potrebo po rezanju da bi si olajsala stvari. ddoma mi vsi govorijo da se kregajo sam zarad mene pa nevem ka se use sestra mi skos jemle telefon kr sem odvisna govorijo mi da sam jem da se nic ne ukvarjam z sportom ( se drugace treniram borilno vescino ampak sem se poskodvala na kolenu meniskus in zdej nesmem) sko se derejo na mene zadnic so mi vrgl racunalnik u steno in imam zdej lukno v steni nehala sem jest kr so mi tak zbil samozavest poleg tega usega kreganja doma mam se tezave u soli ker mi negre in poleg sole mam se tezave sama sabo ker se ne pocutim lepo v obraz in telo. nimam vec volje do nicesar sam ubila bi se alpa se rezala sam ce bi se ubila bi blo potem bols ne bi vec noben se kregu zarad mene meu skrbi zarad mene stresa zarad mene sam izginala bi rada
Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Najprej čestitke za tako dolgo obdobje, ko si zmogla stiske reševati na drugačen način. Torej vidiš, da zmoreš brez škodovanja sami sebi razreševati stvari. Na kakšen način si si pomagala v tem obdobju? Kaj te je odvrnilo od samopoškodovanja? Imaš kakšne hobije ali sprostitvene aktivnosti, k ti znižajo raven vsakodnevnega stresa? Napisala si, da imaš psihozo - ali redno obiskuješ pedopsihiatra oziroma ali prejemaš kakšna zdravila?
Vsak človek je pomemben in edinstven. In ne moreš biti ti povod za vse prepire in ves stres v družini. Tudi če te ne bi bilo, se stvari ne bi čudežno razrešile, vedno pridejo v življenju stresni dogodki, v katerih se moramo znajti oziroma postopno reševati težave. Ne poznam dobro tvoje družine in trenutne situacije, a si upam trditi to, ker za prepir sta vedno potrebna vsaj dva udeleženca in skoraj nikoli se ne zgodi, da ima samo ena "stran" prav, druga pa totalno narobe. Resnica je ponavadi tu nekje vmes. Tudi tebi ni všeč ta situacija in zagotovo bi rada, da bi bilo teh prepirov manj, mar ne? Si to z domačimi nagovorila? Da te prepiri in obtoževanja spravijo v veliko stisko? Imaš koga s katerim se sproti pogovarjaš o tvojih čustvih, počutju, skrbeh, željah? Moram izpostaviti, da me trenutna situacija v tvoji družini precej skrbi, saj si npr. zapisala, da se zgodi tudi, da se vrže računalnik v steno. To so res nekonstruktivni načini reševanja česarkoli in škodujejo prav vsem v družini.
Če si v stiski prosim to skomuniciraj ali v šoli - z razredničarko, šolsko svetovalno službo ali pa pojdi do tvoje osebne zdravnice. Lahko pokličeš tudi TOM telefon (vsak dan od 12. do 20. ure):116-111. Bi ti bil kater od teh predlogov smiseln?
Pa tudi to bi še poudarila - vem, da ti ob vsem tem upade apetit, ampak da se boš lažje spopadala z šolskim delom in odnosi doma, je pomembna redna prehrana, saj boš le tako sploh imela energijo za stvari.
Prosim javi se še kaj, da ti skušamo skupaj olajšati stiske in pomagati za naprej.
Lepo te pozdravljam,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije