Pozdravljeni
Jaz se zelo rada slikam gola in me ne moti če kdo vidi slike oz. celo všeč mi je, pred kakšnima 2 tednoma sem opazila da me je sosedov fant opazil skozi okno ko sem se preoblačila v sobi. Prvo mi je bilo smešno zdaj pa mi je postalo zanimivo da se preoblačim ko je on zunaj in da me vidi v spodnjem perilu ali brez. Kaj bi naj to pomenilo o meni?
Zelo rada se tudi božam tam spodaj. Večinoma vsaki dan doma se samozadovoljujem sem pa se že par krat na avtobusu iz šole skozi pajkice..kaj naj si mislim o sebi?
• Uredništvo
Patricija Knez

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Kot razumem, rada slikaš svoje telo in da ga drugi vidijo, prav tako se rada samozadovoljuješ. Zanima te, kaj to pomeni o tebi - načeloma ti je pač to všeč in se v tem dobro počutiš, s čimer ni nujno nič narobe. Normalno je, da raziskuješ svoje telo, občutke in meje, pri čemer je pomembno, da si dovoliš razumeti sebe, svoja čustva in svoje telo na način, ki je zate varen in spoštljiv. Moraš pa se vseeno zavedati, da ima lahko takšno vedenje tudi posledice, ki niso najbolj ugodne.
Če se rada slikaš gola, ni s tem še prav nič narobe. Pomeni le, da odkrivaš sebe in svojo spolnost, kar je povsem naraven del odraščanja. Pomembno pa je, da se vprašaš, kje so tvoje osebne meje in kakšne posledice lahko določene situacije prinesejo. Včasih lahko impulzivne odločitve vodijo do situacij, ki jih kasneje obžalujemo. Če na primer tvoje gole slike dobijo drugi, jih lahko delijo dalje in jih tako vidi kdorkoli, tudi brez tvoje vednosti in privoljenja. Glede na to, da si še mladoletna, bi se lahko zgodilo, da so tvoje slike uporabljene kot otroška pornografija, česar verjamem, da si ne želiš. Tako ti želim povedati, da ni s tabo nič narobe, le pazi, da golih slik ne pošiljaš, še posebno ne po spletnih socialnih omrežjih.
Glede samozadovoljevanja – to je tudi normalen del raziskovanja lastne spolnosti in je zdrava oblika izražanja telesnih občutkov. Ključno pa je, da si pri tem pozorna na to, kje in kdaj to počneš. Če se to dogaja v javnih prostorih, kot na avtobusu, bi to lahko pritegnilo nezaželeno pozornost in povzročilo neprijetne situacije. Morda lahko razmisliš, kaj te vodi k temu, da to počneš v takšnih okoljih – je to impulzivna potreba, vznemirjenje ali kaj drugega? Najbolje pa je, da to počneš na mestu, kjer imaš zasebnost.
Če se v določeni situaciji počutiš, da se ne moreš nadzorovati ali da te določena vedenja spravljajo v stisko, je dobro, da se o tem pogovoriš z odraslo osebo, ki ji zaupaš, na primer s starši ali svetovalno delavko na šoli. Če imaš pa še kakšno vprašanje ali se želiš pogovoriti o čem bolj podrobno, sem ti tukaj na voljo.
Vse dobro ti želim
Patricija Knez, dipl. psihologinja (un)