Dan. Stara sem 14, v šoli je učitelj ki je star 22 let in več krat sva se gledala in pogovarjala tudi ko ni bilo pouka. Tako je prišlo do tega da me je vprašal če bi šla z njim na zmenek in zdaj sva par. Danes ko sem imela konec pouka me je poklical v prazno učilnico in začel me je slačiti, nato me je oralno zadovoljeval, jaz pa njega oba sva zelo uživala, zanima pa me, če je to normalno, da hodim z učiteljem in če mislite da sošolci opazijo da se nekaj plete med nama?
Prosim za odgovor.
• Ar
Arči
Ne, ni normalno. Glede na tvoja leta bi rekel, da je celo kaznivo.
• Fe
FellowAce
Dragica, to nikakor ni normalno. Stara si 14 let, kar pomeni, da legalno niti ne moreš privoliti v spolni odnos, torej to velja za posilstvo. Ta učitelj je pedofil in priporočam ti, da zvezo čim prej prekineš ter se obrneš na šolsko svetovalno službo.
• Ba
Barbika
Oprosti, ampak to definitivno NI normalno.
• La
Lalala_
Hej sorči malo sem narobe napisala, to sem navedla kot primer saj me zanima kaj bi se zgodilo v tem primeru, nič ni res.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Drago dekle!
Ne bom se spuščal v to, kot si napisala, da se dogajanje, ki ga opisuješ, ni zgodilo. Bom ti pa odgovoril na tvoje vprašanje, kaj bi se zgodilo v primeru, če bi se to zares zgodilo oziroma dogajalo. Glede na to, da si enkrat napisala svojo starost 14 let, drugič pa 16 let, ti moram odgovoriti, kaj bi se zgodilo, če bi bila stara 14 let in kaj, če bi bila stara 16 let, saj gre za dve različni zadevi, pri obeh pa gre za storjeno kaznivo dejanje zoper spolno nedotakljivost. Pa si to poglejva bolj natančno.
Kaznivo dejanje zoper spolno nedotakljivost je med drugim spolni napad na osebo mlajšo od 15 let. Kazenski zakonik v 1. in 3. odstavku 173 člena pravi:
(1) Kdor spolno občuje ali stori kakšno drugo spolno dejanje z osebo drugega ali istega spola, ki še ni stara petnajst let, se kaznuje z zaporom od treh do osmih let.
(3) Učitelj, vzgojitelj, skrbnik, posvojitelj, roditelj, duhovnik, zdravnik ali druga oseba, ki z zlorabo svojega položaja spolno občuje ali stori kakšno drugo spolno dejanje z osebo, ki še ni stara petnajst let in mu je zaupana v učenje, vzgojo, zdravljenje, varstvo ali oskrbo, se kaznuje z zaporom od treh do desetih let.
Torej, če kdo spolno občuje ali stori kakšno drugo spolno dejanje z osebo, ki še ni stara 15 let, je storil kaznivo dejanje, za katero je zagrožena zaporna kazen. Še težje kaznivo dejanje je, če to stori z zlorabo svoje ga položaja, npr. učitelj, kot je to v primeru, ki ga navajaš.
Kaznivo dejanje bi bilo tudi, če bi že bila stara 15 let, v tem primeru bi šlo za kršitev spolne nedotakljivosti z zlorabo položaja. Kazenski zakonik v 2. odstavku 174 člena pravi:
(2) Učitelj, vzgojitelj, skrbnik, posvojitelj, roditelj ali druga oseba, ki z zlorabo svojega položaja spolno občuje ali stori kakšno drugo spolno dejanje z osebo, staro nad petnajst let, ki mu je zaupana v učenje, vzgojo, varstvo in oskrbo, se kaznuje z zaporom od enega do osmih let.
Pojasniti še moram primer, če bi se deklica zaljubila v svojega učitelja in bi si sama želela spolnost z njim, da bi v to sama privolila. Učitelj je vsekakor bolj zrel kot učenka in bi se moral zavedati, da takšno početje ni dovoljeno. Še posebej naj poudarim, da pri tem sploh ni pomembno, ali bi se učenka s tem početjem strinjala ali ne, ali bi si ga celo sama želela. Izključno odgovoren je učitelj, ki se mora zavedati nesprejemljivosti svojega ravnanja, da ni dovoljeno in da gre za kaznivo dejanje.
Brane But, univ. dipl. psiholog