Dober dan. Res vas ne bi rada zasipala z vprašanji ampak rada bi to rešila imam 3 težave.
1. Zadnje čase že celo poletje imam hude težave z zmedenostjo. Sploh ne vem kje naj začnem. Ne vem niti kako se je začelo ampak mislim, da je vedno huje. V šoli npr. rešujemo primatematiki naloge in se zmedem kr naenkrat in zablokiram in ne morem več naprej in ne morem niti najpreprostejšega računa več rešiti. To so začeli tudi moji starši opažati da sem zmedena in so tudi oni zaskrbljeni. Npr. naročijo mi, da naj iz garaže nekaj prinesem in tisto stvar iščem in se zmedem in ne najdem tiste stvari in na koncu gre tako daleč, da nisem sigurna kam hodim v šolo. Je to normalno?
2. Preveč sem nevoščljiva in tega se ne morem znebiti. Npr. ena oseba z katero se poznamo si gre zidat hišo in dobi dojenčka in jaz postanem noro nevoščljiva, ker si tudi jaz to želim in tega nimam in ko to doživljam mi po glavi samo švigajo misli kaj če si jaz ne bom mogla ustvariti družine, kaj če bom neplodna, kaj če ne bom našla partnerja, kaj če bom mela pre slabo plačo za hišo, kaj če mi ne bo nič uspelo. Ne morem se znebiti te nevoščljivosti, tudi npr. ko se zmotim in nekdo npr. moja prijateljica to naredi prav sem ji nevoščljiva in se najraje več ne bi pogovarjala z temi ljudmi, do katerih sem nevoščljiva še posebaj, če se ne rabijo truditi za to kar dobijo npr. jim starši podarijo hiše nekateri pa jih zidajo 10 let.
3. Skrbi me, da sem hipohonder npr. vedno, ko se nečesa dotaknem si gre umivat roke, ker me je strah bruhanja in slabosti, ko dobim nek simptom npr. boleča glava grem takoj na splet iskat in sem prepričana, da imam neko bolezen, vedno jamram starše, ko me kaj boli in vedno bolj jim grem na živce, ker samo jamram in mi govorijo, da jih skrbi zame kaj se dogaja z mano, ker sem tako osredotočena na to kaj se dogaja z mojim telesom in vedno sem prepričana, da imam neko bolezen. Je kaj narobe? Kako se naj znebim tega?
HVALA!
• Uredništvo
Katarina Maučec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da imaš v zadnjem času večje težave z zmedenostjo, ki jo opažajo tudi starši. Pojavlja se na različnih področjih, pri čemer si navedla dva primera enega iz šole in enega od doma. Se je v tem času pri tebi zgodil kakšen pomembnejši dogodek, ki je nate vplival? Včasih lahko kakšne večje stvari, ki se nam zgodijo, na nas vplivajo na različne načine. Tudi na način, da nismo več tako zbrani in osredotočeni. Če se ti je zgodilo kaj takšnega, ti svetujem, da se o tej stvari pogovoriš z nekom, ki mu zaupaš. Svetujem ti, da se poskusiš ne obsojati zaradi svoje zmedenosti. Poskusi najti strategije, ki ti bodo pri zbranosti pomagale. Na primer, ko greš kaj iskat si lahko napišeš kaj vse moraš najti. Prav tako se na osredotočaj preveč na svojo težavo. Naj to ne postane fokus o čem ves čas razmišljaš. Namreč, ko o nečem neprestano razmišljamo, bo to postalo pogostejše. Prav tako pa ne opazimo, ko pa smo nekaj dobro naredili. Osredotoči se raje na to, kako si boš nekaj zapomnila ali kako se boš nečesa lotila.
Zapisala si tudi, da si zelo nevoščljiva ljudem, ki nekaj imajo, kar si ti želiš in še nimaš. Življenje različnih ljudi se razvija z različnim tempom. Nekateri si ustvarijo družino prej, spet drugi pozneje. Nekateri se osamosvojijo prej, spet drugi kasneje. Bi pa rada izpostavila, da glede na svojo starost, ki si jo zapisala, mislim, da je povsem normalno, da še nimaš družine in da si še ne zidaš hiše. Sklepala bi, da je oseba, s katero se primerjaš in kateri si nevoščljiva, starejša. Osredotoči se raje na šolo, druženje s prijatelji, spoznavanje novih prijateljev, ukvarjanje s hobiji oziroma na stvari, ki jih počne večina tvojih vrstnikov. Ni pa nič narobe z občutkom nevoščljivosti, vsi ljudje se včasih s tem srečujemo. Nič ni narobe s tem, da si nekaj želiš imeti. Je pa dobro, da razumeš, da te neke stvari še čakajo in da ne moreš predvideti, kdaj se bodo zgodile. Če jih še trenutno nimaš, še ne pomeni, da jih nikoli ne boš imela. Prav tako pa bodo vedno obstajali ljudje, ki bodo imeli več kot ti.
Opisuješ tudi, da si zelo osredotočena na to, kaj se dogaja s tvojim telesom in ko opaziš nek simptom, začneš brskati, kaj bi to lahko bilo. Zanima te, kako se tega znebiti. Ena izmed stvari, ki jo lahko narediš je, da se poskusiš manj osredotočati na svoje telo. Vem, to bo na začetku zelo težko, ampak postopoma bo vedno lažje. Vsakogar kdaj pa kdaj boli glava ali mu je slabo. Tako pač je in taki simptomi ne pomenijo nič dramatičnega. Pozornost poskusi preusmeriti raje na druge stvari. Ko se zalotiš, da se osredotočaš na svoje telo, raje poglej po prostoru in naštej 3 stvari, ki jih vidiš, slišiš, vonjaš in okušaš. Tukaj je tudi zvočni posnetek, ki te pri tej vaji vodi. Lahko se tudi osredotočiš na svoje dihanje. Nekajkrat globoko vdihni in izdihni. Prav tako ti svetujem, da opustiš navado brskanja svojih simptomov, saj na tak način ne boš nikoli prišla do natančne razlage, kaj se ti dogaja. Pogosteje je, da so razlage na spletu napačne in zelo dramatične kot pa pravilne.
Vse dobro!
Katarina Maučec, mag. psihologije