Živjo.
Že nekaj časa ne je ful strah vseh vrst bolezni. Občutek imam kot da bom vsak čas zbolela za to boleznijo in umrla. Ali lahko to premagam? Ali sem čudna zarad tega???
Lp Zmadena šova ????
Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, da si nam zaupala svojo stisko.
Veliko ljudi, tudi otrok in mladostnikov, je zaskrbljenih za svoje zdravje in jih je strah bolezni. Na sploh, so občutki kot so strah ali tesnoba, povsem normalni in so pomembni za naše življenje. Pomagajo nam, da se lažje soočamo s situacijami, ki so nevarne oz. se jim izognemo, prav tako pa nas motivirajo, da se ob kakšnih nam pomembnih stvareh (npr. test, nastop) dobro pripravimo in potem tudi lažje osredotočimo. Problem nastane, ko je ta tesnoba tako močna, da nas začne v življenju ovirati – to pomeni, da zaradi tesnobe izpustimo določene priložnosti, izkušnje, ki si jih sicer zelo želimo ali nečesa ne zmoremo opraviti. Lahko pa tesnobo premagamo.
Če še nisi, je pomembno, da se o svojih stiskaš pogovoriš z odraslo osebo, ki ji zaupaš – lahko so to starši, šolska svetovalna, tvoja pediatrinja. Skupaj z njimi lahko poiščete ustrezno strokovno podporo naprej, kot je na primer obravnava pri psihologu v tebi najbližjem Centru za duševno zdravje otrok in mladostnikom. Skupaj s psihologom lahko pripravita konkreten načrt, kako premagati tvoje strahove. Namreč najboljši način, da premagamo svoje strahove, je da se jim izpostavimo in soočimo z njimi, vendar je pomembno, da je to narejeno postopoma in da imaš ob tem strokovno podporo.
Če imaš še kakšno vprašanje, smo tu zate.
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije
Go
Goba Jurček
To je čisto normalno eni majo strah pred tem spet drugi pa pred tem