Oj
Nekaj časa nazaj sem nekaj mesecev obiskovala psihoterapijo. Terapevtka je predlagala hipnozo in ker sem želela poskusiti nekaj novega sem privolila. Poglobili sva se v moje otroštvo in travme, skoraj sem jokala med terapijo. Potem pa je malo manj kot en mesec kasneje so udarila videnja, halucinacije in prisluhi. Ne vem ali ima to povezavo s hipnozo? Ali ima kakšne stranske učinke? Starši so me peljali v bolnico in mi diagnosticirali shizofrenijo, čeprav nikoli nisem imela takšnih težav. Zdaj hodim k psihiatru in jemljem tablete. Je za to stanje kriva hipnoza? Mami pravi, da je ne bi smela izvajati, saj vpliva drugače na vsakega. Je res hipnoza kriva za moje stanje? Zgodilo se je le enkrat in nikoli več ponovilo. Je to shizofrenija ali stranski učinek? Imam napačno diagnozo?
• Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Premalo podrobnosti vem o tvojem trenutnem in preteklem stanju, da bi lahko karkoli sklepala in ti podala enoznačen odgovor. Kar pa naša stroka ve je, da vsaka psihoterapija ni z dokazi učinkovita in vsaka psihoterapija tudi ni za vsako vrsto duševnih stisk ali motenj. Ne vem kakšno vrsto psihoterapije si obiskovala zato tudi o tem težko karkoli sodim. Kar pa vem: če imaš diagnosticirano shizofrenijo je vsekakor prav, da resno jemlješ zdravila in hodiš na psihiatrične kontrole. Hipnoze bi ti odsvetovala. Pogovori se o tem tudi s svojim psihiatrom. O hipnozah vem premalo, da bi sodila na splošno. Naša stroka (kliničnopsihološka) pa jo vsekakor ne predlaga kot prvo vrsto izbora za zdravljenje nobene izmed duševnih motenj.
Če lahko še kako pomagamo le javi.
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije