pozdravljeni,
mene zanima ali lahko uporabljam ustno vodico, če imam zobni aparat ali ni dobro zanj, ter če si je bolje umivati zobe z električno zobno ščetko ali z temu namenjenimi zobnimi ščetkami.
hvala in Lp
Bo
Bond007
Če imaš žični aparat, je zelo priporočljiva uporaba ustne vodice poleg rednega čiščenja zob. Če uporabljaš plastične folije (invisiline in podobne "nevidne" folije) pa med nošenjem nič drugega kot mlačna voda, za vse ostalo si je potrebno folijo odstraniti in po hrani+čiščenju natakniti nazaj. Električna ščetka je učinkovita, ne prav dosti bolj od pravilne uporabe navadne ščetke, dokler ni dotrajana - najpomembneje je redno in pravilno čiščenje, potem je pa stvar izbire.
Ustna in zobna higiena izrazito vpliva na zdravje celega telesa, zato je ob ustrezni higieni pomembno tudi vsakoletno obiskati zobozdravnika.
Uredništvo
Stella Sekulić Kelhar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen Klemen,
ustna vodica prav gotovo ne more škoditi aparatu za zobe. Uporaba je pravzaprav zelo priporočljiva, saj po ščetkanju odplakne vse preostale ostanke hrane.
Tudi uporaba medzobnih ščetk, prilagojenih za aparate, je zaželena, ker temeljito odstranijo vso hrano, ki se je zataknila za/med/ob aparat, kjer se baketerije rade kopičijo in lahko povzročijo karies.
Glede navadnih in električnih ščetk pa je odvisno kaj ti bolj ustreza. Oboje je možno kupiti tudi za namene ščetkanja zob z zobnimi aparati. Edina razlika je v načinu uporabe, sicer sta obe opciji zelo dobri, če se izvaja redna in ustrezna ustna higiena.Dr. Stella Sekulić Kelhar, dr. stom., spec.