Živijo zelo me je strah pomagajte mi kako naj se rešim tega imam spalno paralizo to sem doživela zdej že tretjič in me je zelo strah nemorem se premikat nič nič ne čutim nemorem govorit kričati čutim da je pri meni nekdo po domače povedano (demon)???????????? zelo me je strah enkrat celo ko sem lahko z nogo udarla nekj v čist trdo kod da bi bil kamen med tem sem se zbudla grozno je bloo kako naj se rešim tega?
Em
Emilja
Kako naj bi si sama pomagala vsakič večkrat se mi je to začelo dogajat 2x čez noč 1x vjutro zelo me je strah medtem ko se to dogaja se mi poviša hiter srčni utrip prosim za odgovor??
Ch
Charlotte
Ojla!
Jaz imam tudi spalno paralizo oz. sem jo imela ko sem bila mlajša. Sredi noči se zbudiš in hočeš kričati pa ne moreš. Meni se je dogajal tut to, da se nism zbudila, ampak sm se nezavedno vsedla in začela kričat in vpit in kr neki govort, zjutri se pa nism nič spomnila. To mi je pol mami povedala. Večkrat se mi je to zgodil pa to se je tut mojmu bratu zadnjič zgodil, ko me je sred noči začel kr neki cukat za lase pa objemat, zjutri se pa ni nič spomnil. Glede tega demona pa ga sigurn ni, najbrž si takrat trčila v steno al pa kaj tazga. Štekam da je ful hudo, mogoče se lah nehaš bat tega demona, če si predstavljaš njega npr. kako ga učiteljica za špo sili da dela stojo na rokah, kako poje pod tušem ali da je v kopalkah na severnem tečaju. Jz sm mela tut nekakšen strah, ke sm pr petih letih sanjala, da me je v vrtec prišla iskat čarovnica, preoblečena v mojo mami in me je potem v bloku zgrabila in pojedla. Pol sm se še par let mal bala mami, kadar me je čuden gledala. Sliš se smešn ampak takrt je blo grozn. Jz sm se tut včasih ful bala da bi morilec prišel k nm, ampak zdej sem se pa sprijaznila, da če mi je namenjeno, da me ubije demon ali morilec, naj me pa že ubije. Najlaži je, da se sprijazniš, pol te ni več tok strah. :)
Lep pozdrav in lahko nočko (naj bo res lahka) :)
Charlotte :)
Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Emilja pozdravljena,
najprej hvala, da si se obrnila na svetovalnico in si delila svoje doživljanje.
Pišeš, da si že trikrat doživela izrazit strah ob prebujanju, saj se nisi mogla premikati, nič nisi čutila, prav tako pa nisi mogla ničesar povedati. Občutek si imela, kot da se pri tebi nahaja demon, Izpostavila si tudi, da si enkrat doživela to, da si se lahko premaknila in si imela občutek kot bi udarila v kamen. Verjamem, da se ob vsem tem počutiš prestrašeno in zaskrbljeno ter si želiš, da se to več ne bi ponavljalo.
Za spalno paralizo je značilno, da je za določen čas posameznikova zmožnost prostovoljnega premikanja telesa, okrnjenja. Pri tem je gibanje oči in dihalnih mišic nespremenjeno. Običajno se pojavi takoj po tem, ko zaspimo ali pa tik pred prebujanjem, spremljajo pa jo lahko halucinacije. V tvojem primeru je bila prisotna nezmožnost premikanja, halucinacija pa se je kazala v prisotnosti demona. Predstavljam si, da so bila takrat v veliki stiski in da so bili občutki neprijetni.
Ob pregledu literature na temo spalne paralize nisem naletela na ukrepe, ki bi prav specifično pomagali pri preprečevanju nadaljnjega pojava le-te. So pa nekatere raziskave poročale, da se lahko spalna paraliza pojavlja pogosteje v primeru pomanjkanja spanja, motenj spanja, "jet leg-a" in v primeru večjega stresa. V kolikor se ti zdi, da sama opažaš težave na katerem izmed omenjenih področij, bi bilo dobro da skušaš poiskati ustrezne rešitve za te težave. Sicer pa ti svetujem, da si prebereš kaj več glede priporočil za spanje mladostnikov in razmisliš ali je tvoja količina spanja ter higiena spanja v skladu s priporočili strokovnjakov. Nekaj priporočil lahko najdeš na tej povezavi. Seveda pa obstaja tudi možnost, da se težave, ki si jih opisala več ne bodo ponavljale. Pomembno se mi zdi, da se skušaš zvečer pred spanjem sprostiti, saj lahko s tem ugodno vplivaš na proces uspavanja.
V kolikor imaš v povezavi s spanjem ali čim drugim še kakšno vprašanje, ti z veseljem odgovorim.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro,
Urška Pisar, mag. psihologije